Koko sisustukseni on Marimekkoa ja Vallilaa. Mielipiteitä?
Tykkään kauheasti etenkin Vallilan matoista ja verhoista. Suurin osa sisustuksestani onkin Vallilan, mutta myös Marimekkoa löytyy. Talon sisustukseen on mennyt paljon rahaa, mutta on se ollut sen arvoista.
Kommentit (20)
Aika mautonta jos kaikki on samaa. Ei kovin mielikuvitusta taida sulla olla? :D
No juu, missä sun oma tyyli ja mielikuvitus on?
Musta näyttää hassulta, jos kaikki huutaa jotain merkkiä. Koskee myös vaatetusta.
Marimekko vielä menettelee mutta Vallila...yäk. miten junttia.
Onko se oikeesti sen arvoista? :D Epäilen.
Ei mitään persoonallista. Itse tykkään oman näköisestä, ja -tyylisestä kodista, värit, muodot , koristeet jne. Marimekko on marimekko, ja Vallila on vallila.
Kiva, jos viihdyt. Itselläni aivan toinen tyyli kotona, ylellinen ja harmoninen. Pidän suomalaisia merkkituotteita melko persoonattomina ja paikalleen jämähtäneinä. Tärkeintä jokaiselle on kuitenkin se oma koti, jonka saa tehdä juuri sellaiseksi, kuin haluaa.
Ehkä kotonasi on värikästä? Vallilasta en pidä, mutta Marimekosta pidän
Luuletko olevasi jotenkin hieno? Valitettavasti epäonnistut:)
onhan ne ihan pirteitä, mutta onko vähän tylsää jos kaikki on samaa...
et taida olla mikään riskinottaja?
Periaattesta en osta vallilaa, ratsastaa jollain suomalaisten suunnittelijoiden nimellä ja kuitenkin teettää kankaansa jossain intokiinassa...
Hienoa sulle! :)
Mitä ajattelen? Ehkä voisit olla vähän omaperäisempi.
Kertokaahan te "omaperäiset" mitä teillä on? Onko Ikea tai Anttila omaperäisempää?
Meillä on kaikki kodintekstiilit (pl. päiväpeitteet ja matot) Marimekkoa, Vallilasta en pidä. En nyt tiedä onko tämä mikään varsinainen omaperäisyyskysymys, kun Marimekollakin on kuitenkin niin monenlaista erilaista tyyliä. Esimerkiksi keittiön "normiverho" on Räsymatto-kappa, jouluna punapohjainen Lumimarja, ovat tyyliltään kuin yö ja päivä minusta. Samoin lastenhuoneen Kulkue on tyyliltään ihan toista kuin Jurmo, mitä meillä on työhuoneen kappaverhossa ja tyynynpäällisissä.
Onko sinulla paimentolaistyyppinen koti? Pelkkiä tekstiilejä vain?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan te "omaperäiset" mitä teillä on? Onko Ikea tai Anttila omaperäisempää?
Voihan vallilalla ja marimekollakin saada omaperäistä aikaiseksi, myös anttilallallaa ja ikealla. Esim jos niitä kaikkea käyttää sopivasti.
Mietin, että kun kavereilla käy kylässä, niin siellä on kaikilla seitsemällä samat verhot, matot, sohvat, sohvatyynyt, astiat yms. ehkä verhojen väri saattaa olla toista.
Jos yhdellä oliskin vaikka anttilan rekistä ostettua verhoa ja ikean senkki.. sekin olisi heti jo omaperäisempi.
Meidän huonekalut ja tekstiilit ovat lähinnä löytöjä kirppareilta tai suvun vanhusten ullakolta. On meillä yksi ikea juttu, se 16 reikäinen kuutiohyllykkö ostettiin miehen työhuoneeseen, että saatiin vinyylit sievään järjestykseen. Ensin vaan decoupage tekniikalla kuorrutin sen sanomalehdillä. Meidän maitolaatikko säilytyssyytemi ei ollut käytännöllinen. Usea ikea "taulu" on ja anttilasta myös aikoinaan. Anttilan "taiteelle ei tarvinnut tehdä mitään, mutta niitä ikean juttuja vähän tuunailtiin uusiksi ja yhdisteltiin... Yksi iso ostettiin vaan kokonsa puolesta ja tehtiin kokonaan uusi juttu printtaamalla. jne.
Kyllä mä tiedän, että sisustuslehti ystäväni ovat toisinaan kauhuissaan, että mitä on keksitty... Pari sentää osaa ottaa asiat lungisti, kuten mekin. ;D
No, en ole ostanut Vallilaa ja Marimekkoa merkin vuoksi, vaan sen vuoksi, koska ovat omaan silmääni miellyttävän näköisiä. Vallilalla on kyllä aika räikeän värisiä verhoja ja mattoja, mutta on hillitympiäkin.
Esim. keittiössäni on ikkunassa tummanpunainen Marimekon verhokappa. Pöydällä on Vallilan vahakangasliina, sellainen vaalean harmaa jossa valkosia isoja kukkia ja kukkien keskellä on tummanpunanen kukinta, joten sopivat vehokapan kanssa yhteen. Lattialla on iso vaaleanharmaa nukkamatto, jonka keskellä valkoinen kuvio.
Olkkarissa on tummanpunaiset verhot, joissa on hieman valkoista. Lattialla on Vallilan Makeba matto (musta, jossa on vähän valkoiseen sävyyn viittaavia kuvioita). Sitten sohvapöytä on valkoinen ja itse divaanisohva on tummanpunainen kangassohva, jossa on valkosia ja mustia koristetyynyjä. Telkkaritaso on saman värinen (ovat myös samaa sarjaa) kuin tuo sohvapöytä.
Eteisen alueella on iso, Vallilan Niitty Chenille matto. Ei siis sijaitse itse eteisessä, vaan sen jälkeen.
No siinä vähän tietoa. Ei toi mun sisustus todellakaan mikään räväkkä ole, eikä silmiinpistävä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minun harmonisen kotini omaperäisyys rakentuu väreistä, muodoista, teemoista. Aivan sama, onko tuote merkkituote, itse ommellut verhot, Ikean massatuote tai jotain kirppikseltä löydettyä. Omaperäinen ei tarkoita miranolia, riemunkirjavuutta ja pilalle harjattuja lipastoja. Ainakaan minulle.
Aha. Onneks mun ei tarvi asua sun kanssa. Saan päänsärkyä niistä kuoseista.