Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treenaaminen ja juominen

Vierailija
08.02.2016 |

Nykyään on muotia 'treenata' 'kovaa'. (Tämä siksi 'hipsuissa' koska en usko että kovin moni treenaa kovaa vaikka kuvittelee niin tekevänsä) Silti juhlitaan ja juodaan kuten ennenkin ja juomattomana tai alkoa käyttämättömänä saa selitellä syitä miksei. Koen itse että eikö kova juominen vie treenistä saavutetut hyödyt, en näe siinä oikein järkeä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun alkoholia on veressä, keho käyttää sitä ensisijaisena energianlähteenään. Eli treenin aikaansaama koholla oleva proteiinisynteesi menee tavallaan hukkaan, jos treenin päälle juopottelee. Alkoholin nauttiminenhan on myös kehon näkökulmasta myrkytystila, josta toipuminen vie aikansa joten treeni alkoholinhuuruisen ehtoon jälkeen jää helposti myös intensiteetiltään aika vajavaiseksi, tai jopa kokonaan väliin.

Vierailija
2/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja lisäksi alkoholin liikakäyttö madaltaa testosteronitasoja pitkässä juoksussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä treenaan omalla mittapuulla "kovaa" (siis kovempaa ja enemmän mitä aiemmin), eli 5x viikossa lihaskuntoa ja aerobiset päälle. Siksipä en ole joulun jälkeen juonut pisaraakaan, koska se vie tehot treenistä. Nyt on helmikuun vika vkl yhdet kekkerit jossa ajattelin vähän ottaa ja sitten taas menee heittämällä useampi viikko ilman alkoa ja keskittyen treenaamiseen. Mun mielestä juominen ja treenaaminen ei vain sovi kovin hyvin yhteen. 

Vierailija
4/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä juominen on ihan älytöntä puuhaa muutenkin, treenasi tai ei. Mutta kieltämättä se pistää silmään, kun ollaan kovasti fitnessiä ja kytätään ruokia gramman tarkkuudella, mutta sitten pistellään menemään esanssisiidereitä monta kertaa viikossa litrakaupalla.

Vierailija
5/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon puolet viikosta ja treenaan puolet viikosta. Eipä paljon tulosta näy mutta paino ei ainakaan nouse ja olo ihan hyvä.

Vierailija
6/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on välttämätöntä, liikkuminen ei

Vierailija
7/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juominen ja etenkin humalahakuinen juominen on selkeästi vähentynyt niiden keskuudessa, jotka treenaavat tavoitteellisesti. Toisaalta kun kyse ei ole ammatista, niin ainakin itse vedän huoletta pikkuiset sievät kavereiden häissä ja vastaavissa tapahtumissa. Tottakai se vaikuttaa treenaamiseen, mutta mitä sitten. Vaikka treenaankin tavoitteellisesti, niin loppujen lopuksi mulle on ihan sama, onko Ironman-aikani 9.55 vai 10.25.

Vierailija
8/8 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut että mitä enemmän treenaan, sitä vähemmän alko kiinnostaa. Joten yleensä juominen on nollagasolla.

Nyt pidin kevennetyn viikon ja alkoi loppupuolella tuntumaan että vois oluen ostaa. En kuitenkaan ostanut. Mielenkiintoinen ilmiö..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi