Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En yhtäkkiä siedä alkoholia lainkaan..? Apua

Vierailija
08.02.2016 |

Olen 22v nainen. Ennen harrastin normi viikonloppukännejä viikoittain ja toisinaan useamman päivän putkeen, mulla oli suhteellisen hyvä viinapää, enkä kärsinyt krapulasta juuri ollenkaan. Sittemmin juominen on vähentynyt huomattavasti, enää käyn ulkona suurinpiirtein kerran kuussa.

Ongelma on se, että en jotenkin tunnu sietävän enää ollenkaan alkoholia. Muutamankin lasillisen kohdalla pää humahtaa todella sekaisin ja oksennus lentää, siinä vaiheessa kun vatsa on tyhjä käyn vielä yhden tai useamman kerran tunnissa kakomassa ylös valkoista vaahtoa ja/tai pelkät sappinesteet. Tuo oksentelu jatkuu aina yön läpi seuraavaan aamuun ja joskus iltaan asti.

Esimerkkinä nyt vaikka yksi perjantai-ilta, jona join kolme lasillista viiniä ja yhden vodkashotin. Seuraava päivä meni pää pöntössä ja viimeisen kerran taisin oksentaa sunnuntaina aamupäivällä. Nyt uutenavuotena join neljä mietoa drinkkiä illan aikana ja baariin päästyäni oksensin pöytään.

Kaikki jaksaa huudella siitä, miten vanhetessa krapulatkin pahenevat. Oliskohan tämä nyt sellaisen kuuloista, vai pitäisikö huolestua? Olen tosi laiha, muuten ihan perusterve kaikinpuolin. Holittomuus nyt ei ole mulle minkäännäköinen ongelma, eihän tuo juominen ole enää edes hauskaa, lähinnä olen ollut huolestunut siitä, että voisiko tässä olla joku isompi ongelma kyseessä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään lääkityksiä käytössä?

Alkoholihan tunnetusti vuorovaikuttaa monien lääkeaineiden kanssa mitä omituisimmin tavoin.

Tai sitten sinusta on tullut aikuinen ja alat ymmärtää, että aika tylsä paihdehän tuo alkoholi loppukädessä on; keskuhermoston lamauttamisessahan ei ole oikein mitään hauskaa.

Vierailija
2/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko juonut tyhjään vatsaan? Silloin tulee helpommin huono olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se ikääntymiseen liittyy. Mulla loppui alkoholin hauskuus 20-vuotiaana.

Vierailija
4/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sulla olla jotain sisäelinongelmia, minkä takia et enää siedä alkoholia.

Vierailija
5/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanheneminen vaikuta mitenkään sietokykyyn kuin vasta joskus eläkeiässä. Se vaan tuntuu siltä, kun vanhemmiten useimmat käyttävät vähemmän alkoholia kuin nuorena ja runsas käyttö pitää sietokyvyn korkealla. Alle kaksikymppiset sietävät alkoholia itse asiassa hieman huonommin kuin vanhemmat henkilöt.

Vierailija
6/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, hyvä vaan! Loppuu se vitun pämppääminen.

Vierailija
7/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä ja nuorena kaikista pahimmat kännit ja krapulat. Kolmekymppisenä krapulat on hyvin siedettäviä vaikka olisin juonut kaksi pulloa viiniä.

Vierailija
8/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/alkoholi-ja-nuoret-aivot/

Tuossa vähän nuorten alkoholinsietokyvystä. Ei mitään kovin terveellistä touhua nuorilla tuo alkoholinkäyttö.

Vierailija
9/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla raskaana. Alkoholi on myrkky ja naisen keho reakoi herkästi kun on pulla uunissa.

Vierailija
10/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aloittanut e-pillereiden käytön? Itselläni tuli muutama vuosi sitten kuvottava olo jo pelkästä viinan hajusta ja yhden oluttuopin jälkeen olin jo halailemassa vessanpönttöä. Mun viinapää ei ole koskaan ollut hyvä, mutta ei koskaan aikaisemmin noin surkeakaan. Söin tuolloin e-pillereitä, jotka lopetin, koska sain kamalampiakin sivuoireita. Lopettamisen jälkeen pystyin jälleen käyttämään alkoholia normaalisti, joten epäilen, että pillerit olivat syynä. Myöhemmin lääkäri sanoi, että ehkäisypillerit saattavat aiheuttaa maksa-arvojen kohoamista, joskin se on kuulemma harvinaista. 

Vierailija
11/11 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt ihan normaalia ole