Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäkestoinen ripuli

Vierailija
08.02.2016 |

Milloin huolestua...?
Mulla ei kai ole kroonista ripulia, kun se ei ole päivittäistä, tai joskus on vaihdellen, mutta sanotaanko 3-4 päivää viikossa.. Ei verta ikinä.
Sen verran olen selvittänyt, ettei ole johdu laktoosista.. Jotain näytteitä mun piti vielä viedä, mutta ei jaksaisi niitä kuppien viemisiä, turhaan.... Äh.
Miten teillä muilla, mitkä on olleet syynä jatkuvaan ripuliin? Ja miten syyt selvisi? Tähystys?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo krooniselta kuulostaa. Luulisi häiritsevän sen verran elämää, että näytteet viitsisi antaa.

Vierailija
2/5 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi paikallaan selvitellä syytä tarkemmin. Verikokeita ja tähystyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei ole veristä niin kyseessä voi silti olla tulehduksellinen suolistosairaus (autoimmuunitauti), keliakia, suolistosyöpä, chronin tauti tai colitis ulcerosa (haavainen suolistotulehdus). Nämä ovat kaikki koko kehoa rasittavia rankkoja tauteja joilla on myös muille sairauksille altistavia vaikutuksia. Niin että tutkimuksiin mars! Vaikka tuntuis vaivalloiselle niin kannattaa selvittää missä vika on.

Vierailija
4/5 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että otettiin jo verikoe sekä ulostenäytteitä.. Niissä ei mitään poikkeavaa. Ja jotain näytteitä jäi vielä ottamatta. Mutta yritän, jos mahdollista, päästä suoraan tähystykseen. Siinä kai selviää, jos jotain vakavampaa on. Olen ehkä olettanut ja toivonut, että tämä olisi vaan stressivatsa. :(

Vierailija
5/5 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, että otettiin jo verikoe sekä ulostenäytteitä.. Niissä ei mitään poikkeavaa. Ja jotain näytteitä jäi vielä ottamatta. Mutta yritän, jos mahdollista, päästä suoraan tähystykseen. Siinä kai selviää, jos jotain vakavampaa on. Olen ehkä olettanut ja toivonut, että tämä olisi vaan stressivatsa. :(

voi se ollakin stressivatsa, mutta ilman tutkimuksia sitä ei pysty sanomaan. Laiskuus on huono syy jättää vaivansa tutkimatta ja hoitamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi