Herkkuna Taffelin Hotrodit vai Pappagallon jäätelöä? Vai molemmat?
Kun herkkupäivä on kerran viikossa, tässäpä dilemmaa...
Jos vain yksi herkku on sallittu herkkupäivänä, valitsetko herkuksi Pappagallon jäätelöä vai saman kalorimäärän edestä Taffelin hotrodeja, molempia löytyy kotoa. Jos valitsen jäätelön, eikö ne Hotrodit kaiken järjen mukaan odota kaapissa seuraavan viikon herkkupäivää? Ilman että mun täytyisi käydä taas seuraavalla viikolla ostamassa niitä kaupasta?
Ylipäätään, onko herkkupäivä kerran viikossa liikaa jos yrittää laihduttaa? Olisiko järkevämpää herkutella joka toinen viikko tai ehkä vain kerran kuukaudessa...?
Kommentit (23)
Ei kumpikaan! Ihan järjetöntä herkutella tuollaisilla rasvapommeilla jos tavoitteena on laihtua, oikeasti. Jos jäätelö on sorbettia, voin vähän tinkiä mielipiteestäni, muussa tapauksessa en.
Herkuiksi hedelmiä, marjamelbaa, marjoja, rasvatonta rahkaa, kiisseleitä, raakasuklaata, pähkinöitä. Siis jotakin mistä on jotakin "hyötyä" elimistölle.
Olen ollut viikon sokeritta ja nyt alkaa vähän helpottaa makeanhimo. En ole koskaan ollut perso makealle, mutta jonkin aikaa kun töissä söin kahvitauoilla kaikkea makeaa huomasin että minulla teki koko ajan mieli sokeria. Siis ihan joka päivä, vaikken koskaan ennen ole sokerihiiri ollut. Olin aika järkyttynyt kuinka nopeasti se makeanhimo alkoi. Ap:n kysymykseen siis vastaisin, että kumpaakin kohtuudella ja juureslastut, kuivatut hedelmät, pähkinät, hedelmät kohtuudella ja marjat ovat varmasti parempia vaihtoehtoja sipseille ja prosessoidulle sokerille.
Jep, mahtuuhan 1500 kCaloriin paljon herkkuja. Jos siis syö pääasiassa vain herkkuja ja korvaa herkuilla oikeita aterioita. Mut kannattaako se pidemmällä tähtäimellä? Tukeeko laihtumista? Auttaa kehoa muokkautumaan haluttuun suuntaan?