Ainokaiselle nimi! (tyttö)
Tosiaan ensimmäinen (ja viimeinen) lapsi syntymässä, mutta on vielä nimeä vailla.
Tällaisia ollaan mietitty:
Aurora Emilia
Aurora Maria
Ellen Matilda
Matilda Aurora
Julianna Sofia
Julianna Maria
Mette Isabella
Mette Felicia
Tässä nyt vähän näkyy, minkä tyylisistä nimistä pidämme. Tavallisia, mutta ei ihan jokatoisella vastaantulijalla kuitenkaan. Haluamme 2 nimeä. Jos tulee samantyylisiä nimiyhdistelmiä mieleen, saa ehdottaa. Erityisesti pidän tuosta Aurora-nimestä, mutta senkin suhteen olen vielä kovin epävarma....
- Tuleva äityli 27v
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva juuri syntynyt, äidillä ikää 27 v, ja olet varma ettei koskaan tule toista lasta? Saako kysyä syytä?
Olen aina tiennyt, että minulle tulee vain yksi lapsi. Tuli hän sitten 20-vuotiaana tai 35-vuotiaana, niin yksi kuitenkin. 3-kymppisenä pistän piuhat poikki.
AP
Haluatko yhtään avata asiaa? Taloudelliset syyt? Yhden kanssa elämä on huolettomampaa, voi matkustaa helpommin jne? Omat huonot kokemukset sisaruksista?
Tykkään kummastakin Juliannasta ja Matildasta. Ehdotan vielä Josefiinaa, Amaliaa ja Karolinaa.
Menee ohi itse aiheen, mutta minä ymmärrän ap:ta. Itsekin olen aina tiennyt, että haluan vain yhden lapsen. Nykyään olen 10-vuotiaan tytön äiti ja päätös yksilapsisuudesta on pitänyt. Joskus tälläisen asian vaan tietää ja on turha ruveta kyseenalaistamaan toisten päätöksiä.
Helena on kaunis nimi ja ei niin yleinen tämän ajan lapsilla.
Pihla,Julia..Viljanna?
Kannattaa katsella elokuvien lopputekstejä..sieltä löytyy aina kivoja nimiä!
Joo ja mullekin tuli vain se yksi lapsi!Ei enenpää..synnytyskin oli niiiin kamala!!No nyt on neljä..;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva juuri syntynyt, äidillä ikää 27 v, ja olet varma ettei koskaan tule toista lasta? Saako kysyä syytä?
Olen aina tiennyt, että minulle tulee vain yksi lapsi. Tuli hän sitten 20-vuotiaana tai 35-vuotiaana, niin yksi kuitenkin. 3-kymppisenä pistän piuhat poikki.
AP
Haluatko yhtään avata asiaa? Taloudelliset syyt? Yhden kanssa elämä on huolettomampaa, voi matkustaa helpommin jne? Omat huonot kokemukset sisaruksista?
Talous on hyvässä kunnossa, ja tulevaisuudessa todennäköisesti vieläkin paremmassa -> tarkoitus edetä uralla. Haluan vain yhden lapsen, ei siihen sen kummempia syitä ole. Yhden kanssa elämä on ilman muuta huolettomampaa, ei tarvitse kuunnella sisarusten kinastelua yms. Mutta ei tuokaan se syy ole, jos haluaisin enemmän lapsia, niin hankkisin niitä kyllä. En vaan halua, ja näin on hyvä. Tarjoan ainokaiselleni niin hyvän elämän kuin mahdollista, hän tulee olemaan elämäni tärkein ihminen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Joo ja mullekin tuli vain se yksi lapsi!Ei enenpää..synnytyskin oli niiiin kamala!!No nyt on neljä..;)
Juu ei tule enempää lapsia minulle.. mikä siinä nyt niin nyppii? :D
-ap
Minä olen entinen teiniäiti, sain lapseni jo 19-vuotiaana. Nyt olen 30-vuotias, ja edelleen on se yksi lapsi. Arvatkaapa vaan, uskoiko kukaan silloin 10-11 vuotta sitten, että hän tulee olemaan ainoa lapseni. Nyt pikkuhiljaa alkaa läheisetkin uskomaan kun ei sisaruksia näy.. :D
Matilda Ellen/Matilda Emilia/Matilda Sofie/Matilda Johanna
Amanda Maria/Amanda Emilia/Amanda Aurora
Aurora Maria/Aurora Emilia
Nuo ovat kaikki aivan ihania <3
ehdotan vielä 3-nimisiäkin:
Matilda Elle Aurora (joku jo ehdotti tätä)
Matilda Linda Maria
Matilda Jasmin Emilia
Amanda Elle Aurora
Amanda Maria Josefina
Tulin ehdottamaan tätä samaa:
Vierailija kirjoitti:
Aino-Kaisa
Mut sit näin nämä ap:n järkyttävät ideat:
Vierailija kirjoitti:
Aurora Emilia
Aurora Maria
Ellen Matilda
Matilda Aurora
Julianna Sofia
Julianna Maria
Mette Isabella
Mette Felicia
Provo siis tämäkin :/ Mut siltä varalta, että ei ole.. Miksi haluaisit pilata lapsesi elämän paskalla nimellä? Ei en usko.. tämäkin varmaan niitä wt-provoja, koska tuohonhan on listattu kliseisimmät ns. wt-nimet..
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan ensimmäinen (ja viimeinen) lapsi syntymässä, mutta on vielä nimeä vailla.
Tällaisia ollaan mietitty:Aurora Emilia
Aurora Maria
Ellen Matilda
Matilda Aurora
Julianna Sofia
Julianna Maria
Mette Isabella
Mette FeliciaTässä nyt vähän näkyy, minkä tyylisistä nimistä pidämme. Tavallisia, mutta ei ihan jokatoisella vastaantulijalla kuitenkaan. Haluamme 2 nimeä. Jos tulee samantyylisiä nimiyhdistelmiä mieleen, saa ehdottaa. Erityisesti pidän tuosta Aurora-nimestä, mutta senkin suhteen olen vielä kovin epävarma....
- Tuleva äityli 27v
Siis.. kai tiedät(te), että nämä on ihan tyypillisiä niiden asuntovaunuissa lävien kiertolaismustalaisten nimiä, niiden joista tehdään niitä dokkareitakin, "övereimmät häät" ym??? Trailor trash -väkeä, eikö wt riitä?
Pitäis lisätä lasu-ilmoitusvelvollisuus vanhemmista, jotka tuhoavat lapsen järkyttävällä nimellä.
Ok. Tuntuu vaan jotenkin rajulta tehdä tuollainen päätös ennen kuin on edes äiti (monelle hormonit tekee tepposet, ja ennen ei-niin-äidillinen haluaakin yhtäkkiä suurperheen tms). Päätös täydellisestä lapsettomuudesta on jotenkin helpompi ymmärtää :)