Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako instagramissa julkaista

Vierailija
08.02.2016 |

jonkun toisen minusta ottaman kuvan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan oikeus kuvaan on aina kuvan ottajalla, eli et saa julkaista toisen sinusta ottamaa kuvaa ilman hänen lupaansa.

(Toisaalta laki säätelee myös sitä, millaisia kuvia toisista ihmisistä saa julkaista. Eli vaikka joku toinen olisikin ihan itse ottanut sinusta kuvan, hän ei välttämättä saisi julkaista sitä ilman sinun lupaasi. Riippuu siitä, millainen kuva on ja missä yhteyksissä sitä käytetään.)

Vierailija
2/6 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuvaa saa julkaista, vaikka ilmoittaisi kuvaajan nimen? Esimerkiksi urheilutapahtumassa otettu kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin kamalaa jos joku julkaisee sinusta kuvan?

Vierailija
4/6 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tunge niihin kuviin jos et halua päätyä sinne instagramiin.

Vierailija
5/6 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin kamalaa jos joku julkaisee sinusta kuvan?

En tarkoittanut sitä, vaan, että saanko minä julkaista valokuvaajan ottaman kuvan omalla instatililläni, kuvassa olen minä.

Vierailija
6/6 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuvaa saa julkaista, vaikka ilmoittaisi kuvaajan nimen? Esimerkiksi urheilutapahtumassa otettu kuva.

Lain mukaan kuvaajan nimen ilmoittaminen ei riitä vaan lupa pitää olla. Käytännössähän tätä kyllä rikotaan joka paikassa eikä sitä pystytä valvomaan etenkään jos kysymys on yksityisistä käyttäjätileistä. Suurin osa ihmisistä ei edes tiedä, miten pykälät näissä asioissa menevät.