Minkälaiset ihmiset sinua ärsyttävät?
Minua ärsyttää tällaiset :
- Jos olet kuumeessa ja kipeänä, päätät jäädä pois töistä,kappas kummaa saatkin hirveät vihat niskaasi ja vähättelyt (kuinka kehtaat jäädä pois töistä pienen syyn takia..blaablaa..)
Vaikka kuitenkin haluat tosissasi parantua etkä halua tartuttaa muita tautiisi. Mutta työkaverisi on kuitenkin päättänyt kohottaa omaa itsetuntoaan haukkumalla sinua seläntakana muille työkavereillesi ja kehottaa ja ylistää muita tulemaan töihin kipeänä.
- Olet joutunut ikävään tilanteeseen, sinut on raiskattu ja huomaat olevasi raskaana. Päätät, että paras ratkaisu on tehdä abortti. Sisimmässäsi ajattelet, et pääse yli tai et toivu millään jos et tee aborttia. Mutta auta armias, jos kerrot ikävästä tilanteesta ja päätöksestäsi muille, saat paskaa niskaasi samantien. Kuulet kuinka olet murhaaja, lastentappaja, kuinka oli taas tyhmä ratkaisu. Vaikka ajatuksesi oli täysin oikeutettu eikä millään tavalla pahaa tarkoittava.
-Masennut tai sairastut vakavasti yllättäen. (esim. Paha autokolari) satut kuitenkin omistamaan karvaisen lemmikin josta täytyisi huolehtia hyvin ja tunnollisesti. Kuitenkaan et tähän pysty tai et kykene, ajattelet parempi etsiä uusi koti lemmikille. Samantien tulee huutoa kuinka oletkaan huono ihminen, kun et pysty lemmikkiä pitämään ja luovut siitä liian helposti. Vaikka ajatuksesi oli kuitenkin etsiä hyvä koti lemmikillesi, jossa pystytään tarjoamaan niitä mihin itse et kykene.
- Olet kertonut ystävällesi jonkun ikävän jutun mitä elämässäsi on käynyt, ystäväsi on kuitenkin niin kaksnaamainen, että kertoo jutun toiselle kaverilleen. Toinen kaveri jatkaakin tarinaa eteenpäin, mutta hieman eri tavalla, samoin kolmas, neljäs kaveri... Kunnes lopulta kuulet juttuja sinusta, kuinka tyhmä olet ja sekaisin. Ja kaikki tämä vain yhden petollisen kaverin vuoksi.
Mikä teitä ärsyttää?
Kommentit (54)
Tämä unohtui kirjoittaa vielä:
- Sinulle on käynyt jotain ikävää ja päätät kertoa tästä ystävällesi, ystäväsi on kuitenkin sellainen jonka kääntää asiat aina itseensä joka kerta. Samalla vähättelee suruasi, vetoamalla omiin suruihinsa. Esim. Kerrot menettäneesi puolisosi auto onnettomuudessa mutta, ystäväsi tähän tokaisee hänelläkin meni tänään päivä pieleen kun laittoi väärät sukat jalkaan. Sinua itkettää hirmuisesti mutta samalla vihaat ystäväsi asennetta sinua kohtaan. Tunnet kuinka et saa tukea pahimmillasi hetkelläkään vaikka tarvisit sitä todella paljon.
Liian puheliaat minäminätyypit jotka ei anna muille suunvuoroa tai puhuvat päälle
Käsitin varmaan jotain väärin, sain nimittäin käsityksen että olet ollut kaikissa kuvailemissasi tilanteissa. Ei kai nyt sentään?
Enivei, mua ärsyttää ihmiset jotka:
- kokoustaa rullaportaiden loppupäässä tai kauppojen oviaukoissa
- ei osaa käyttää vilkkua
Öh... on niitä paljon enemmänkin mutta en tälleen maanantai-aamuna oikein tajua muutenkaan mistään mitään. Palaan asiaan jos muita tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä unohtui kirjoittaa vielä:
- Sinulle on käynyt jotain ikävää ja päätät kertoa tästä ystävällesi, ystäväsi on kuitenkin sellainen jonka kääntää asiat aina itseensä joka kerta. Samalla vähättelee suruasi, vetoamalla omiin suruihinsa. Esim. Kerrot menettäneesi puolisosi auto onnettomuudessa mutta, ystäväsi tähän tokaisee hänelläkin meni tänään päivä pieleen kun laittoi väärät sukat jalkaan. Sinua itkettää hirmuisesti mutta samalla vihaat ystäväsi asennetta sinua kohtaan. Tunnet kuinka et saa tukea pahimmillasi hetkelläkään vaikka tarvisit sitä todella paljon.
Tuollainen ei ole ystävä...
Vierailija kirjoitti:
Käsitin varmaan jotain väärin, sain nimittäin käsityksen että olet ollut kaikissa kuvailemissasi tilanteissa. Ei kai nyt sentään?
Enivei, mua ärsyttää ihmiset jotka:
- kokoustaa rullaportaiden loppupäässä tai kauppojen oviaukoissa
- ei osaa käyttää vilkkua
Öh... on niitä paljon enemmänkin mutta en tälleen maanantai-aamuna oikein tajua muutenkaan mistään mitään. Palaan asiaan jos muita tulee mieleen.
En ole ollut kuin muutamissa. Mutta olen kyllä törmännyt tuollaisiin juttuihin..
No psykopaatit, narsistit ja epärehelliset kyllä välillä vähän närästää.
Sellaiset ihmiset joiden ainut elämäntehtävä on valittaminen. Myös tekopyhä ihmiset ärsyttävät..
Monetkin ketjussa mainitut jutut ärsyttävät kanssaihmisissä. :D Kaveripiirissä olen lopettanut yhteydenpidon niihin, joiden kanssa ei muuta tehdä kuin muistella vanhoja juttuja ja kuunnella piikittelyä niistä. En jaksa puhua 10 vuoden takaisista existä, opiskeluaikojen kännireissuista tai mistään muustakaan ikivanhasta jutusta. Jos ei ole mitään jaettavaa nykyhetkessä, niin tervemenoa.
Läskit, jotka ahtautuvat viereen istumaan (busseissa), vaikka oikeasti eivät mahdu "omalle puolelleen".
Ärsyttää ihmiset, jotka tuputtavat omia valintojaan muille ja lyttäävät muiden tekemät valinnat, vaikka kukaan ei ole kysynyt heiltä mitään. Tämä palsta on näitä ihmisiä täynnä.
-Ihmiset, jotka "hyväksikäyttävät" toisen epävarmuutta/ujoutta/kiltteyttä etc.
-Minäminä ihmiset, aina vaan minä ja minun elämä ja minun valinnat..
-Pilkunviilaajat (se on kyllä sydämellistä YHDELLÄ ämmällä, muista se-tyyliset)
Sellaiset jotka eivät huolehdi hygieniastaan.
Suvaitsemattomat ihmiset.
Aina oikeasssa olevat ihmiset (omasta mielestään).
Ihimiset, jotka luulevat että vain heidän tapansa elää on oikea.
Neuvojat (silloin kuin ei edes kysytä neuvoa).
Rasistit.
Huorittelijat.
Itsekehuskelijat, todella ärsyttäviä ovat.
"Muhun kantsii luottaa, mä tiedän tämän!" (vaikkei edes tiedä asiasta hölkäsen pöläystä)
"kato meitsi hoitaa tän, ole sä hiljaa siinä!"
"mähän oon aina ollu paras, kato ku meitsi ei luusereita kaipaa!"
"Eihän se vielä mitään... mutta kun MINÄ...!"
"Joo, olihan se kamalaa... Mutta MINULLE tapahtui jotakin ziljoona kertaa pahempaa...!"
"Kyllä minullakin varmaan olisi ollut syytä masentua, mutta minäpä otin itseäni vain niskasta kiinni enkä masentunut, enkä ainakaan jäänyt sohvalle makaamaan!"
"Joo, ihan kiva lomareissu teillä... Mutta ah, kun MINULLA oli niin ihanaa olla sillä vuoden maailmanympärimatkalla...!"
Ja kun samaan pakettiin yleensä kuuluu olennaisena osana äänekkyys ja yltiösosiaalisuus.
Niin joo: inhoan myös yli kaiken sitä kummallista luonteenpiirrettä, että seurueesta täytyy joku nolata tavalla tai toisella.
Uhriutujat ja marttyyrit. Itseasiassa kuulostat AP uhriutujalta. Pitää hyväksyä että ihmisillä on erilaisia näkemyksiä vaikeista asioista kuten abortista. Todellista kypsyyttä on ymmärtää ettei ole itse aina oikeassa. Näissä "uhreissahan" ei ole koskaan mitään vikaa itsessä.