olitko laiha vai lihava lapsi?
Kommentit (21)
Normaali laiha, joka pakkosyötettiin. Ruoan säännöstely täysin hukassa. Ahmin. Syön niin paljon, että tulee paha olo. Jatkuva painotaistelu.
määrittele ennen vanhaan, ja kuinka vanhoiksi palstalaisia luulet?
Oli meitä. Mutta korkeintaan pari pullukkaa luokassa ja lihavuus sitä tasoa, että ei huomaa muuta kuin ulkonäöstä. Pelit ja leikki maistui kuten hoikemmillekin.
Nyt kuulemma pullukoita vaikka kuinka paljon ja sitten muutama ylilihava jotka eivät esim ikinä opi kunnolla juoksemaan.
Olin normaalipainoinen, mutta sekä laihoja että lihavia oli, lihavia vain vähemmän kuin nykyään.
n-71
Normaalipainonen ja sopusuhtainen. Vaikka söin ihan reilusti kunnon kotiruokaa, pysyin sutjakkaana. Liikuin paljon ja olin aina menossa.
Olin normaalipainoinen, enemmän hoikka kuin pulska. Ylipainoisia lapsia oli tosi vähän 70-luvulla (kai se on tällä palstalla jo ennen vanhaan).
Tosi laiha. Siksi kukaan ei edes tajunnut kun sairastuin anoreksiaan, jotkut vielä parikyt vuotta myöhemminkin luulee mua vaan luonnollisen laihaksi, hahaa...
Vähän ninja-fiilikset kyllä kun saa ihan vapaasti sairastaa toisten silmien alla, eikä kukaan edes tajua (tai välitä...)
Alipainoinen, mutta ala-asteen lopussa lihoin pullukaksi :D
Vierailija kirjoitti:
Oliko ennen vanhaan edes lihavia lapsia?
Milloin se ennen vanhaan oli? Olen syntynyt vuonna 1963, ja olin lihava jo alle kouluikäisenä. Samoin veljeni.
Vierailija kirjoitti:
Tosi laiha. Siksi kukaan ei edes tajunnut kun sairastuin anoreksiaan, jotkut vielä parikyt vuotta myöhemminkin luulee mua vaan luonnollisen laihaksi, hahaa...
Vähän ninja-fiilikset kyllä kun saa ihan vapaasti sairastaa toisten silmien alla, eikä kukaan edes tajua (tai välitä...)
Varmasti välittäisivät, jos yhtään voisivat tietää, että sairastat. Mut jos oot aina ollut laiha, miten sitä kukaan voisi edes tajuta?
Olin isokokoinen, ensikenkä oli nro 24 ja kädet kuin lapiot. Vm. -72
Laiha, olin huono syömään.
Olen pysynyt hoikkana, tosin ruoka maistuu nyt aikuisena normaaliin malliin.-78
Laiha olin ja huono syömään. Vm -63.
Kyllä mun mielestä ylipainoisia lapsia oli, esimerkiksi mulla oli ylipainoisia serkkuja.
Olin pikkuinen rimpula, kuten hyvin monet muutkin tuolloin. 60-luvulla lihavia lapsia oli aika harvassa, ne nykyisin suurin piirtein normaaleiksi katsottavat olivat tuon ajan "läskejä" joita tölvittiin.
Olen edelleen, yli viisikymppisenä hoikahko tai ainakin "normaali" (paino aina pysytellyt normaalipainon alarajoilla tai ainakin alle puolivälin). Monista kouluaikaisista kavereistani on tullut tanakoita tai jopa lihavia.
Alipainoinen. Pakkosyöttöä ensin päiväkodissa ja koulussa terkkari tuli aina vahtimaan, että syön.
Hoikka/normaali painoinen. Teininä venähdin niin nopeasti ettei paino pysynyt mukana. Terkkari soitti vanhemmille ja kysyi syönkö normaalisti. Tämä kasari aikaan.
olin normaali, enemmän kylläkin pulskempi kuin laiha mutta normaali silti vaikka mahaa löytyi
Normaalipainoinen.