Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ja mistä laskea alkupaino laihduttaessa?

Vierailija
07.02.2016 |

Kysymys olikin jo otsikossa ja mä en oikein tajua mikä mun paino oikeasti on. Viime viikon sunnuntaina aamulla punnitsin ja paino oli 77,1kg ja en tiedä oliko tyhmää käydä vaa'alla joka aamu, mutta johan se pomppii päivästä toiseen.. Se nimittäin on tämän yhden viikon aikana ollut alimmillaan "jo" 75,8kg, ja nyt sitten tänä aamuna 77,6kg :-( Ja nimenomaan olisi tarkoitus laihtua ja viikko sitten otin itseäni vihdoin niskasta kiinni mutta kyllä tämä vaan masentaa. Ylipainoa on +20kg.
Onko muilla ollut alku tällaista painon takkuamista eestaas ettei edes tiedä mikä on "virallinen" lähtöpaino?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi vaaka? Vanha saattaa näyttää epätarkasti, meillä oli ennen noin 10 vuotias vaaka joka saattoi näyttää yli viidenkin kilon heittoja. :D 

Vierailija
2/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino on se eka paino, jonka olet ottanut, kun laihdutus on alkanut. Usein aloitetaan innokkaasti ja suolisto tyhjenee ja nesteet lähtee niin paino tippuu 2,5 kg alaspäin viikossa. Sitten tekeekin mieli leipää ja vähän namia viikonloppuna ja humps paino onkin noussut alkuperäiseen lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on punnituspäivä maanantaisin. Aamulla ennen aamupalaa nakuna. Näitä maanantaiaamun lukuja voi vain verrata vaikka muulloinkin kävis vaakalla. Nämä myös ilmoitan pt:lle.

Vierailija
4/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitse itsesi kahden viikon välein sunnuntaiaamuna alasti. Alkupaino on ensimmäisen sunnuntain punnitustulos.

Vierailija
5/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kilon heitot on ihan normaalia päivittäistä vaihtelua,

Vierailija
6/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot alle puoltoistametrinen?

Vierailija
7/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpainosi on 77 kg.

Vierailija
8/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle puolitoistametrisellä olisi noilla spekseillä melkein 40 kiloa ylipainoa.

Vierailija
9/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uusi vaaka? Vanha saattaa näyttää epätarkasti, meillä oli ennen noin 10 vuotias vaaka joka saattoi näyttää yli viidenkin kilon heittoja. :D 

Toi on suht uusi ja ihan oikeita normilukemia se mun miehelle antaa.

Vierailija
10/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtöpaino on se eka paino, jonka olet ottanut, kun laihdutus on alkanut. Usein aloitetaan innokkaasti ja suolisto tyhjenee ja nesteet lähtee niin paino tippuu 2,5 kg alaspäin viikossa. Sitten tekeekin mieli leipää ja vähän namia viikonloppuna ja humps paino onkin noussut alkuperäiseen lukemaan.

Tosissaanko sa meinaat, että mä kyselisin ja ihmettelisin asiaa jos olisin noin toiminut? Eihän tossa painon eestaas veivaamisessa olisi silloin mitään ihmeellistä.

Vierailija
11/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin kilon heitot on ihan normaalia päivittäistä vaihtelua,

On vai?

Vierailija
12/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punnitse itsesi kahden viikon välein sunnuntaiaamuna alasti. Alkupaino on ensimmäisen sunnuntain punnitustulos.

Eli siis mä olen oikeasti lihonut puoli kiloa viikossa nyt kun skarppasin syömisen kanssa? Ei ole todellista.. :-(

Vierailija
13/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sentään ihan, 160cm.

Vierailija
14/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset tulossa? Elimistö kerää uudet nesteet kehoon.

Vierailija
15/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on punnituspäivä maanantaisin. Aamulla ennen aamupalaa nakuna. Näitä maanantaiaamun lukuja voi vain verrata vaikka muulloinkin kävis vaakalla. Nämä myös ilmoitan pt:lle.

Eli mun tapauksessa se viime sunnuntain paino 77,1kg oli lähtöpaino ja viikossa lihoin puoli kiloa kun tänä aamuna oli 77,6kg.. Ei oikeasti ole todellista.

Vierailija
16/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset tulossa? Elimistö kerää uudet nesteet kehoon.

Noup. Just oppui viikko sitten.

Vierailija
17/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mullekin aina käy. Paino joko nousee tai pysyy samana ruokavaliosta riippumatta. Olen lopettanut laihduttamisen muutama vuosi sitten, koska paino ei yksinkertaisesti vain putoa, niin kauan kuin syön jotain. Jos en syö ollenkaan, niin silloin putoaisi, mutta nykytilanteessa ei ole enää mahdollista, koska matala verensokeri tekee olon niin huonoksi.

Vierailija
18/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin mullekin aina käy. Paino joko nousee tai pysyy samana ruokavaliosta riippumatta. Olen lopettanut laihduttamisen muutama vuosi sitten, koska paino ei yksinkertaisesti vain putoa, niin kauan kuin syön jotain. Jos en syö ollenkaan, niin silloin putoaisi, mutta nykytilanteessa ei ole enää mahdollista, koska matala verensokeri tekee olon niin huonoksi.

Voi ei. Mulla on paino ollut aikalailla sama ilmeisesti jo pitkään, en siis ole käynyt vaa'alla aikoihin kuin vasta viikko sitten, koska samat vaatteet on kuitenkin ollut sopivia jo pari vuotta. Eli en siis ole lihonut jatkuvasti lisää entisilläkään syömisillä, mutta nyt sitten näköjään humpsahti puoli kiloa painoa lisää viikossa.

Vierailija
19/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma mulla. Mä toki lihoin epäterveellisellä ruokavaliolla, alkoholilla ja liikkumattomuudella, mutta nämä hankitut extrat sitten on ja pysyy. Pari vuotta sitten lopetin alkoholin käytön kokonaan, sitten jäi punainen liha pois ruokavaliosta eli syön oikeastaan ihan toisin kuin aiemmin. Ei enää pizzaa, ei hamppareita eikä varsinkaan kebabia. Ruokana on muutenkin tosi harvoin jotain "entisestä elämästä" eli en tee esim ikinä makaronilaatikkoa tai perunamuussia vaan keitän porkkanoita tai teen porkkana/bataattimuusia. Nykyisin syön sitten kasviksia ja kalaa eri muodoissa, satunnaisesti kanaa, marjoja päivittäin puuron kanssa.. Aiemmin hyvä jos kurkkua oli joskus leivän päällä. Karkkia syön satunnaisesti, mutta entiseen nähden voi sanoa melkein etten ikinä, silloin söin päivittäin. Ulkoilen päivittäin, pari kolme vuotta sitten en vapaaehtoisesti metriäkään. Ja ei, paino ei putoa. En mä onneksi lihokaan lisää, mutta kyllä tämä masentaa kun sitä ylimääräistä kertyi kuitenkin reilusti yli 20 kiloa ja siitä ei sitten pääsekään eroon millään. Kaikkialla toitotetaan kuinka pienetkin valinnat auttaa painonpudotuksessa vaikka totuus on ettei ne suuretkaan aina auta.

Vierailija
20/20 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppi tälle. Mä en ymmärrä miksi paino vaan junnaa paikallaan vaikka tekee mitä korjauksia ja viilauksia ruokavalioon. Mä oon niin kypsä näihin kiloihin että kohta varmaan oikeasti lopetan syömisen. Kiva sitten katsoa vierestä kun kaverit syö runebergin torttuja ja laskiaispullia eikä ne liho.