Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan työt 1.3 - kesälomaa ei sit ole- työsopparia

Vierailija
07.02.2016 |

Olen menossa allekirjoittamaan- hyvät mahdollisuudet olisi neuvotella varmaan jotain kesälomasta- ehdotuksia? En oikein edes hakenut paikkaa- vaan minulle soitettiin ja pyydettiin lähettämään hakemus.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sulla kyllä tälle kesälle mitään lomapäiviä ehdi kertyä kuin muutama. Ehkä jotain palkatonta voisit pyytää.

Miksi kesäloma on niin tärkeä?

Vierailija
2/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuvottelin 2 viikkoa ylimääräistä lomaa tälle vuodelle, kun aloitin työt viime syksynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä voi neuvotella viikon palkatonta lomaa työnantajan tilanteesta riippuen. Jos sut palkataan tuuraamaan vakkareiden kesälomia, turha haaveilla lomasta.

Vierailija
4/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ehtii kertymään kaksi päivää kesälomaa tälle kesälle.

Toki aina kannattaa yrittää neuvotella palkallista kesälomaa, niin minäkin tekisin. Pari viikkoa on sellainen mikä saattaisi mennäkin läpi, tuon pidempää lomaa en ehkä edes kehtaisi vaatia. 

Vierailija
5/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pliis - vaikkapa - käyttämään välimerkkejä - oikein - tai muodostamaan - lauseita.

Vierailija
6/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työ on 1.3?

Vierailija
7/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki aina kannattaa yrittää neuvotella palkallista kesälomaa, niin minäkin tekisin. Pari viikkoa on sellainen mikä saattaisi mennäkin läpi, tuon pidempää lomaa en ehkä edes kehtaisi vaatia. 

No sehän nyt riippuu ihan ap:n työsopparin päättymisajankohdasta. Jos soppari on määräaikainen esim ajalle 1.3.-31.11., on tuskin vaikea saada sovittua että pitää kertyneet 10 lomapäivää elokuussa ja loput työsuhteen päättyessä. Tämä on ainakin meidän alalla yleinen käytäntö, kun hankerahoitteisuudesta johtuen yli puolet ihmisistä on määräaikaisilla työsopimuksilla.

Vierailija
8/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ihan pyydetään töihin, sinuna laittaisin ehdoksi 2 viikkoa palkallista lomaa kesällä.

Vierailija
9/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartteeko open aina kommentida toisten kirjoituksia asia on tärkeinb jos on jollakulla jodain kysyttävää.

Vierailija
10/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä, mikä olisi sopiva aika kesästä sinun saada viikko palkatonta. Ei ole kiva, jos kaikki on lomalla samaan aikaan. Usein tällainen järjestely käy, kun sen etukäteen sopii. Ei maailma yhteen viikkoon kaadu.

Elämässä harvoin saa mitä ansaitsee, mutta sen saa minkä neuvottelee.

Vierailija
11/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, olet asiassa vain edelläkäyvä. Suomalaisilla työntekijöillä ei kohta muutenkaan ole enää kesälomaa, kun lomia leikataan ja työuria halutaan pidentää.

Vierailija
12/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän nyt riippuu ihan ap:n työsopparin päättymisajankohdasta. Jos soppari on määräaikainen esim ajalle 1.3.-31.11., on tuskin vaikea saada sovittua että pitää kertyneet 10 lomapäivää elokuussa ja loput työsuhteen päättyessä. Tämä on ainakin meidän alalla yleinen käytäntö, kun hankerahoitteisuudesta johtuen yli puolet ihmisistä on määräaikaisilla työsopimuksilla.

No mä jotenkin heti ajattelin, että kyseessä olisi vakkaripaikka.

Vierailija
13/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne viikon tai kaksi palkatonta antaa. Sovi hyvissä ajoin etukäteen. Sijoita kuun vaihteeseen, niin lomia kertyy myös ko. kuukausilta. Tai pidä muutama pidempi viikonloppu. Hyvä että löytyy töitä, onnittelut!

Vierailija
14/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aika monella alalla saa kyllä neuvoteltua ihan palkallistakin kesälomaa vaikka sitä ei normaalisti olisikaan kertynyt.

Tokikaan lomarahoja ei saa. 

Vierailija
15/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ajattele positiivisesti, talviloma tulee vuotta aikaisemmin kuin esim. huhtikuun toisen päivän jälkeen työt aloittavilla.

Vierailija
16/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tietysti vähän riippuu asemasta, mutta kyllä mä aloittaisin neuvottelun täysistä lomista palkallisina. Jos siis vakityö ja pohjalla jo vähän kokemusta. Jos kyse kesätyöstä niin eri tilanne sitten.

Vierailija
17/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa- työ ei ole määräaikainen- ajattelin pyytää 2 vko palkatonta ja 2 palkallista lomaa - normaalisti firman kaikki työntekijät lomailevat heinäkuussa( firma kiinni) muutenhan joutuvat maksamaan mulle koko heinäkuun palkan-

Vierailija
18/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit neuvotella palkallisesta lomasta.

Varsinkin, jos sinua rekrytty ko. työpaikkaan, niin uskon, että saat palkallista lomaa.

Itse aloittaisin neuvottelut täysistä lomista ja jos ei työnantajalle käy, niin esim. 2-3 viikkoa.

Ja loput tietty palkatonta.

Vierailija
19/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tietysti vähän riippuu asemasta, mutta kyllä mä aloittaisin neuvottelun täysistä lomista palkallisina. Jos siis vakityö ja pohjalla jo vähän kokemusta. Jos kyse kesätyöstä niin eri tilanne sitten.

Ehdottomasti näin ilman mitään nöyristelyä. Vaikka kyseessä olisi projekti jonka takia sopparin päättymispäiväkin jo tiedossa niin kannattaa keskustella. Jos on pyydetty laittamaan hakemus niin neuvotteluasemat on paremmat.

Vierailija
20/28 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet palkallisena. Näin minäkin tein 26v vanhana kun tähän firmaan tulin, alla pari vuotta kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan