Aloitan työt 1.3 - kesälomaa ei sit ole- työsopparia
Olen menossa allekirjoittamaan- hyvät mahdollisuudet olisi neuvotella varmaan jotain kesälomasta- ehdotuksia? En oikein edes hakenut paikkaa- vaan minulle soitettiin ja pyydettiin lähettämään hakemus.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa- työ ei ole määräaikainen- ajattelin pyytää 2 vko palkatonta ja 2 palkallista lomaa - normaalisti firman kaikki työntekijät lomailevat heinäkuussa( firma kiinni) muutenhan joutuvat maksamaan mulle koko heinäkuun palkan-
Voi se työnantaja myös lomauttaa sut heinäkuuksi, jos firma on kiinni.
Eiks se oo kielletty lomauttaa - jos firmalla menee hyvin ja muita ei lomautettaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa- työ ei ole määräaikainen- ajattelin pyytää 2 vko palkatonta ja 2 palkallista lomaa - normaalisti firman kaikki työntekijät lomailevat heinäkuussa( firma kiinni) muutenhan joutuvat maksamaan mulle koko heinäkuun palkan-
No voi tietty. Harva lähtee kuitenkaan yhden kk-palkan vuoksi hommaan. Eri asia jos firma on kiinni 3 kk ja jengi on ensin lomalla ja lomautettuna. Tästä tuskin on kyse, kun ovat nyt rekrytoivat.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se oo kielletty lomauttaa - jos firmalla menee hyvin ja muita ei lomautettaisi
Ei ole, jos firma on kiinni ja lomaoikeutta ei ole kertynyt. Parempi tuo lomautus on kuin palkaton vapaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi tietty. Harva lähtee kuitenkaan yhden kk-palkan vuoksi hommaan. Eri asia jos firma on kiinni 3 kk ja jengi on ensin lomalla ja lomautettuna. Tästä tuskin on kyse, kun ovat nyt rekrytoivat.
No kyllä toi on aika yleinen käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, jos firma on kiinni ja lomaoikeutta ei ole kertynyt. Parempi tuo lomautus on kuin palkaton vapaaa.
Jos yritys haluaa pitää kiinni työntekijästä jonka on erityisesti halunnut töihin niin tyhmää lähteä lomautuksiin. Voi helposti käydä niin ettei enää pian ole sitä työntekijää ja haluttavuus työnantajana muutoinkin kärsii. Eri asia jos on sellainen työntekijä jonka voi käytännössä kuka tahansa korvata. Tämä saa olla nöyränä kiitollinen kunhan saa pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yritys haluaa pitää kiinni työntekijästä jonka on erityisesti halunnut töihin niin tyhmää lähteä lomautuksiin. Voi helposti käydä niin ettei enää pian ole sitä työntekijää ja haluttavuus työnantajana muutoinkin kärsii. Eri asia jos on sellainen työntekijä jonka voi käytännössä kuka tahansa korvata. Tämä saa olla nöyränä kiitollinen kunhan saa pitää paikkansa.
Totta, jos ta on valmis sopimaan palkallisesta lomasta, mutta jos ei ole, niin ei toi lomautus ole huono juttu, enemmän sillä tienaa kuin palkattomalla. Ja jos mä saisin vakkarisopparin, niin ei mua se kesäloma-ajan lomautus hetkauttaisi.
No älä nyt hullu ole. Tuossa tilanteessahan firma on todennäköisesti jo etukäteen laskenut sulle palkallisen loman. Kysyt vaan ihan neutraalisti mites se heinäkuun kiinniolo hoidetaan? Missään tapauksessa ei kannata ehdottaa palkatonta ensin tuossa tilanteessa.