Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa ilmeinen niksisi, jota et ole tiennyt "aina"

Vierailija
06.02.2016 |

Kootaan ketjuun ilmeisiä niksejä, jotka ovat sinulle tai tutullesi olleet suuria oivalluksia, mutta muille ei niinkään... Inspiraation sain tiskiharja tiskikaapissa -ketjusta. Nauretaan uusavuttomuudellemme ja ehkä joku saa oikeastikin hyödyllisiä niksejä.

Kommentit (970)

Vierailija
161/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitopohjaiset puurot ei pala enää ikinä pohjaan, kun valmistat ne vesihaudekattilassa. Jää kokonaan menneisyyteen puuron jatkuva hämmentäminen ja palamisen pelko. Puurosta tulee myös kuohkeampaa ja vesihaudekattilassa se pysyy pitkään lämpimänä.

Vierailija
162/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina vessanpöntön puhdistukseen pullon kokista, koska se puhdistaa kaikki liat jne. todella loistavasti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kattilat ovat jääneet tiskipöydälle likaisina niin nopeinta on keittää vedenkeittimessä vettä ja kaataa kattilaan. Hetken päästä ruuantähteet lähtevät helposti pois.

Vierailija
164/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa- ja talouspaperin hylsyt toimivat hyvinä suksen pidikkeinä. Saat sukset kätevästi nippuun säilytystä tai kuljetusta varten.

Vierailija
165/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeat pöytäliinat pysyvät kaapissa rypistymättä kun käärit ne talouspaperihylsyjen tms. pahvirullien ympärille.

Vierailija
166/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillopurkin ja muut purkit saa auki kun veitsellä kääntää kannen alta kierteestä "ilmat" pois. Ihan mahtava vinkki kun opin tämän! Joskus lasipurkit tosi tiukassa.

Olen käyttänyt tähän pikkulusikan varren päätä, on turvallisempi mielestäni.

Vierailija
167/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot saat nopeasti raikastumaan, kun heität ne pihalle pakkaslumeen. Pöllyytä lunta mattojen päälle ja harjaa lumet pois. Matot ovat lähes yhtä raikkaita kuin vastapestyinä.

Vierailija
168/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampurilaisravintolan pahviset ketsuppikupit aukeaa reunoista isommiksi, kun niitä vetää. Mun mies opetti tän mulle seurusteluaikoina. Sen jälkeen yks purkki ketsuppia on riittäny mulle (aiemmin piti ottaa ainakin kaks).

Kelmurullan saa pysymään laatikossa, kun taittaa ne reunat laatikon kyljistä rullan sisään.

Pizzan kannattaa leikata saksilla. Samoin leivän reunat jne. Keittiössä on nykyään aina sakset.

Lasipurkit aukeaa helposti joko valuttamalla niitten päälle kuumaa vettä tai sitten päästämällä purkkiin hieman ilmaa.

Etikka poistaa huonot hajut pyykistä esim pinttynyt hiki.

Ruokasooda raikastaa jääkaapin tuoksut.

Sakset ovat mainiot myös sitkeiden pekonisiivujen pilkkomiseen.

Minä leikkaan saksilla broilerin ohutleikkeet sopiviksi suupaloiksi. Helpompi paistaa oikean kypsiksi kuin kokonainen leike. Inhoan epämääräistä mössöä olevia valmiita fileesuikaleita.

Osta miitä mustassa rasiassa jonka päällä ketun kuva! Ehdottomasti parhaita, eikä mitään epämääräistä mössöä..

Vierailija
169/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munavoin munat leikataan munaleikkurilla ensin poikittain ja sitten pitkittäin. Kissojen namit kannattaa heittää pitkin kämppää, saavat puuhaa vähäksi aikaa. Pussilakanat kannattaa pestä ja kuivata nurinpäin, helpompi pujottaa peiton päälle.

Pussilakanoissa on aukot myös siellä toisessa päässä, että sen voi helposti sujauttaa kumminpäin tahansa peiton päälle.

Tämä, kuulostaa tosi vaivalloiselta tuollainen "pujottaminen". 

Ihan samanlaisella vaivalla, oli se pussilakana oikein- tai nurinpäin. Tää on sitte sulle aivan uusi niksi.

Kaikissa pussilakanoissa ei ole käsille reikiä toisessa päässä (ulkomaalaisissa, Ikean pussilakanoissa jne). Ja vaikka olisi niin minustakin silloin kuin pussilakana on nurinpäin, homma käy näpsäkämmin ja helpommin. Usko pois molempia tapoja olen kokeillut ja nykyisin käytän aina tuota nurinpäin systeemiä. Varsinkin jos on paksuja untuvapeittoja niin kun työnnän käteni siitä isosta suuaukosta sisälle ja nappaan kiinni sieltä toisen pään käsiaukoista tai kulmista peiton kulmista ja käännän samalla vähän vetäen pussilakanan oikein päin. Humps pussilakana on peiton päällä.

Vierailija
170/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattomaija kirjoitti:

Matot saat nopeasti raikastumaan, kun heität ne pihalle pakkaslumeen. Pöllyytä lunta mattojen päälle ja harjaa lumet pois. Matot ovat lähes yhtä raikkaita kuin vastapestyinä.

Joo. Mutta matot täytyy ensin jäähdyttää, vaikkapa rullalla ulkona. Lämpimään mattoon lumi takertuu ja kastelee sen. Kylmän maton voi vaikkapa peitellä pakkaslumeen.

Vierailija
171/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppua loppukesästä sipulinvarsia,tilliä, persiljaa yms. Pakastusrasioihin talveksi. Haarukalla voi raapaista helposti yrttejä suoraan vaikkapa keittoihin.

Vierailija
172/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakoitten ja muikkujen leivitys: pistä kalat pikku pussiin ja kaada päälle reippaasti ruisjauhoja. Humpsuttele pussia, kalat leivittyvät muutamassa sekunnissa.

Vierailija
173/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette käytä mikrokupua?

Helppo huuhdella kraanan alka.

Meinaatko että ei tarvi koskaan pestä mikroa jos käyttää kupua?

Sitä tiukemmassa lika on mitä harvemmin puhdistaa.

Mitä likaa sinne kertyy jos käyttää kupua?

Vierailija
174/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä kohta lukea ketju ajan kanssa, löytyy varmasti hyviä niksejä ja vinkkejä. :)

Jos tunnen että olen tulossa kipeäksi/alkava flunssa, niin vedän hirveät määtä mandariiniä (siis 5-8 kpl) päivässä. Eikä flunssa tulekkaan. Huomaan kyllä lapsestanikin milloin hän on tulossa kipeäksi,joten syötän hänellekin mandariineja. Aina toiminut!:)

Mulla lapsesta asti tepsinyt, mutta käytän greippiä. Lapsilleni tein "kanan unelman", jos olivat tulossa flunssaan: sitruunan mehu, sokeria, hunajaa+kananmuna vaahdotetaan. Toimi aina.

Vierailija
175/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kätsy pussilakanavinkki burritometodilla. Toimii :)

Vierailija
176/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkitunnareista voi ottaa kuvan;) näin voi hoitaa pankkiasiat silloinkin kun se on lappu on hukassa. Niinkuin mulla nyt :D

Toivottavasti sulla on myös puhelimen muistissa esim. yhteystiedoksi naamioituna nettipankkitunnus ja -salasana. Eikun nehän on tietty kirjoitettuna siihen valokuvattuun listaan. Puhelinvaras kiittää :)

Mua ihmetyttää nämä teidän niksit. Voiko oikeasti olla ihmisiä jotka ei muista nettipankkitunnusta ja salasanaa ulkoa? Mitä teidän muistiinne sitten yleensä tarttuu jos ei edes tuon vertaa? Mulla ne on ainakin aina olleet vain omassa päässä, kukaan ei voi silloin saada niitä tietoonsa.

Minä oon piilottanut tunnukset ja pinkoodit puhelimeen puhelinnumeroiden "sisään" Laitan numeroiden omistajiksi keksittyjä henkilöitä, joiden nimet vähän viittaa pankin nimeen. Tätä käytän, en tiedä onko hyvä. 

Toisen pankin tunnuksen muista, koska siinä on neljä kirjainta ja neljä numeroa, mutta toista tunnusta en muista, siinä on kahdeksan numeroa. Salasanat osaan ulkoa, koska ne saa itse valita.

Olen kyllä pari kertaa unohtanut pankkiautomaatilla ja kassalla nelinumeroisen pin-koodinkin.

Vierailija
177/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallin löytötavaroista löytää hyviä pesuaineita, laadukkaita hiustenhoitoaineita ja uikkareita.

Hyi, mä en koskaan pistäisi päälle toisen henkilön käyttämiä uikkareita.

Vierailija
178/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerman voi vatkata ilman vatkainta. Laitetaan kerma korkeaan kannelliseen purkkiin ja ravistellaan. Vaatii käsivoimia ja kärsivällisyyttä.

Eikä välttämättä tarvita erillistä purkkiakaan. Kermapurkista vähän kermaa veks, että mahtuu hölskyttämään, sokeria sekaan, napakka ote ettei roisku ulos ja eikun ravistelemaan. Hieman aikaa siinä menee mutta allit saa kyytiä.

Jos laittaa sinne etilliseen purkkiin tai esim muovipulloon vielä vaikka pikkulusikan pyörimään niin ei mene edes kauaa :D

Vierailija
179/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärä tapa laskostaa huppari:

Miten laskostaa kuminauhalakana:

Vierailija
180/970 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin muutama vappu takaperin, että ylioppilaslakissa on kuminauha, joka on tavallisesti huomaamattomana siinä mustan samettisen alaosan ja lipan saumakohdassa, lyyran alapuolella. Olin aiemmin kuvitellut, että ne, jotka kuljettavat lakkia esim. käsivartensa ympärillä kuminauhan varassa, ovat itse ommelleet kuminauhan. :) Tämä piilokuminauha on ollut yllätys myös aika monelle tuttavalleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi