Jaa ilmeinen niksisi, jota et ole tiennyt "aina"
Kootaan ketjuun ilmeisiä niksejä, jotka ovat sinulle tai tutullesi olleet suuria oivalluksia, mutta muille ei niinkään... Inspiraation sain tiskiharja tiskikaapissa -ketjusta. Nauretaan uusavuttomuudellemme ja ehkä joku saa oikeastikin hyödyllisiä niksejä.
Kommentit (970)
Vierailija kirjoitti:
Ihana. Monet ei kehtaa kantaa vessapaperia ja sä teet sen ylpeydellä ja vielä taidokkasti:)
Vierailija kirjoitti:
Wc-paperipakkauksissa on kantohihna, onneksi ei ollut somea ja selostin havaintoan innostuneesti vain miehelleni.
Minusta olisi nolompi ajatella, että jos ei käytä vessapaperia, niin millä sitten pyyhkii, käsiinkö. Me kaikki kuitenkin käymme vessassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihooamppari on kätevä syödä suodatinpussista.
Myös täytetyt eväsleivät on näppärä kääriä suodatinpusseihin.
Myös nuotiolla grillattavat makkarat.
Suihkun jälkeen on kätevä pyyhkäistä lavuaarin reunoilta ja wc-pytyn päältä pölyt pois wc-paperin palalla. Lähtee hyvin kun pinnat on vielä kosteat suihkun höyryn jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla KonMari, mutta on oikeasti kätevää ja tilaa säästävää viikata pussilakanat tyynyliinojen sisään
Tämä oli hyvä, kokeiluun. Kiitos 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin teininä Demin megamogista (joko lehdestä tai netistä), että joku oli vuosiksi unohtanut, että paidan voi riisua ottamalla helmasta kiinni ja vetämällä pään yli. Tajusin siitä, että mulle oli muuten käynyt samoin! Sekä minä että tuon mokan kirjoittaja siis riisuttiin paita itseltämme vähän kuin riisutaan body vauvalta: vedetään hihaa toisella kädellä ulospäin ja sisällä oleva käsi vedetään kyynärpää edellä kehoa vasten, pois hihasta. Sitten kun kädet on paidan sisällä vapaina poistutaan paidan sisältä helman kautta.
Miksi niin vaikeasti? Otetaan niskasta kiinni ja tempaistaa pois.
Ei toimi, jos päässä on silmälasit.
Höh. Mä otan aina silmälasit pois päästä ennen paidan riisumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lavuaarin pika avaus. Mitallinen pyykkipulveria ja kiehuvaa vettä perään.
Kiitos, tämä oli uusi minulle ja lavuaarikin oli tukossa pari kuukautta sitten.
avuton ap
Ei kiehuvaa vettä lavuaariin! Kuumaa vettä ja etikka+sooda.
Näin on, meinasin myös kirjoittaa varoituksen. Jos on muoviviemäriputket, ne kestävät hetkellisesti 90 asteen kuumuuden, ja kiehuva vesi on 100-asteista. Ei pilaannu vielä kerrasta, mutta jos noin kuumaa vettä kaadetaan toistuvasti, voi vahinkoa syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Kerman voi vatkata ilman vatkainta. Laitetaan kerma korkeaan kannelliseen purkkiin ja ravistellaan. Vaatii käsivoimia ja kärsivällisyyttä.
Vaatii muuten yllättävän vähän kumpaakaan. Testasin tätä joskus aikoinaan ensimmmäisen kerran ko. niksistä kuultuani, kun sattui kerrankin olemaan jääkaapissa purkki kermaa. Jopa hämmentävän vähän aikaa ja ravistelua vaati, että mulla olikin äkkiä purkillinen voita.
Vierailija kirjoitti:
Kantakaa naiset taskulamppua laukussa kun kuljette iltaisin pimeällä. Mitä painavampi sen parempi. Laillinen puolustusväline. Mulla on takakontissa sellanen pari kiloa painava "murtovaras" taskulamppu ja laukussa pienempi. Antaa kummasti turvaa.
Mulla ladattava otsalamppu. Kätevämpi käytössä mutta ei taida turvaa antaa? Tosin, täällä metsikössä uhka ku sudet ja niistäkään ei havaintoa. Ukot on lähinnä juokseet karkuun... kunpa joku ahdistelisikin!
Vierailija kirjoitti:
Joulutortuista saa puolta pienempiä, kun neliöt leikkaa kolmioiksi, ja kolmioon sitten ne sakarat. Nilkkutortut on ihan hauskan näköisiä, sakaroita on siis vain 3 eikä 4, ja samasta taikinasta tulee puolet enemmän torttuja.
Sellainen niksi, että puolet enemmän on puolet enemmän, ei tuplasti. Jos on 10 torttuneliötä, jotka leikkaa puoliksi, niin ei niistä tule puolet enemmän torttuja. Silloin niitä tulisi 15. Jos leikkaat 10 puoliksi, niitä on 20 ja silloin se on tuplasti/kaksi kertaa enemmän. Alunperin niitä oli puolet vähemmän.
Ton kerman saa vispattua kaikista nopeiten sellaisessa proteiinijuomiin tarkoitetussa shakerissa. Missä on sellainen ristikko. Ei kestä kun muutamia sekunteja. 30 sekuntia max.
Lettutaikina kannattaa tehdä suoraan maitotölkkiin. Ravistamalla sekoitus, helppo säilyttää jääkaapissa ja helppo annostella paistinpannuulle-
Öljyän mittakipon ennen kuin kaadan siihen siirapin.
Säilytän avatun fariinisokerin jääkaapissa.
Minulla on matkalaukussa aina minigrip-pussissa muutama kertakäyttölusikka. Hotellissa voi sitten syödä iltapalaksi jugurttia yms.
No ei todellakaan voi tehdä näin. Mustat farkut pitää pestä mustien vaatteiden pesuaineella erikseen ja herkät alusvaatteet myös erikseen, etteivät värjäydy.
Kaupan hedelmäpussin saa auki helposti kun venyttää avauspuolta hieman.
Vierailija kirjoitti:
Matkalaukussa kannattaa säilyttää suihkulakkia ja laittaa kengät aina lakin sisään. Ei sotkeennu muut tavarat likaisista kengänpohjista eikä tarvitse etsiä erikseen muovipusseja. :)
Matkatavarat kannattaa pakata minigrip pusseihin. Kengät omiin pusseihin. Likavaatteille selvästi erottuva pussi. Kerran oli levinnyt kemikaalipullo lentokoneen ruumassa. Vaatteet pysyi kuivina, kun oli tämä keino käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kakkuvuoka kannattaa voidella talouspaperin avulla. Ennen voiteilin paljain sormin.
Ennen sotia syntynyt äidini neuvoi, että käytetyt voit, eli ne paperit kannattaa säilyttää, vaikka voi syöty pois. Niistä riittää kakkuvuoan voiteluun.
Ei mahdu ainakaan, jos käyttää tuplapeittoa ja siten tuplapussilakanaa.
Epätoivoisen raspailun ja kalliiden ja tehottomien erikoisvoiteiden sijaan lorauta vatiin reilu loraus oliiviöljyä ja hunajaa ja lisäksi omenaviinietikkaa hieman. Liota jalkoja seoksessa vaikka saunassa ja raspaile kantapäät pehmeiksi seosta hyödyntäen. Raspin mukana oliiviöljy ja hunaja imeytyy tehokkaasti ihoon pehmentämään sitä ja omenaviinietikka puhdistaa epäpuhtauksista. Hyvä ja ennenkaikkea toimiva setti kauniiden kantapäiden aikaansaamiseksi ja ylläpitämiseksi ja sitten ei raspia enää kovin usein tarvitsekaan.