Jaa ilmeinen niksisi, jota et ole tiennyt "aina"
Kootaan ketjuun ilmeisiä niksejä, jotka ovat sinulle tai tutullesi olleet suuria oivalluksia, mutta muille ei niinkään... Inspiraation sain tiskiharja tiskikaapissa -ketjusta. Nauretaan uusavuttomuudellemme ja ehkä joku saa oikeastikin hyödyllisiä niksejä.
Kommentit (970)
Astianpesukonetabletti puhdistaa tehokkaasti kahvipannun ja termokset. Täytetään vaan kuumalla vedellä, tabletti liukenemaan ja kirkasta tulee.
Ällöttää oikein kun joillain on ihan tummanpinttyneitä termareita ym.
Itse en edes juo kahvia, mutta pakko pestä kaikkien muiden pannut.
Klassinen sokeripalatapaus.
Suomessa paljon käytetty kahden palan pakkaus aukeaa siististi taittamalla keskeltä, sitä ei tarvitse vaivalloisesti kuoria.
Urbaanilegendan mukaan keksijä teki itsemurhan, kun kukaan ei tajunnut hänen keksintöään.
Vierailija kirjoitti:
Mummon virkkaaman päiväpeiton voi laittaa verhoksi
Kiitos tästä, voi KIITOS!
Peitto on i-ha-na, mutta ei kestä koiran kynsiä ja lasten leikkejä.
Rakastan sinua, tuntematon mamma!
Pillimehusta kannattaa nostaa ne yläkulmat, niistä voi pitää kiinni niin mehu ei roisku kun ei tule vahingossa puristaneeksi purkkia. Näin
http://cdn.architecturendesign.net/wp-content/uploads/2014/11/hacks-par…
Opin vasta yli kolmekymppisenä että tiskiharjan voi pestä tiskikoneessa eikä sitä tarvitse heittää joka kerta roskiin kun menee pannua hinkatessa mustaksi.
Sen bensatankkihomman oppimiseen meni vielä yksi vuosikymmen lisää.
Jotain sentään olen osannut: olen näyttänyt toiselle aikuiselle, miten vessapaperirullan saa "korjattua", jos kerrokset ovat menneet irralleen eivätkä osukaan enää kohdalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsasta voi taputella rasvaa pois talouspaperilla.
Miksi pitäisi?
Oletpas sinä ääliö. Ja luultavasti myös pönäkkä.
Säpä oot ärhäkkä
Hillopurkin ja muut purkit saa auki kun veitsellä kääntää kannen alta kierteestä "ilmat" pois. Ihan mahtava vinkki kun opin tämän! Joskus lasipurkit tosi tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Hillopurkin ja muut purkit saa auki kun veitsellä kääntää kannen alta kierteestä "ilmat" pois. Ihan mahtava vinkki kun opin tämän! Joskus lasipurkit tosi tiukassa.
Jotku tekee purkin kanteen reiän esim. veitsellä samasta syystä.
Mä tosin säästän veitsiä ja käytän vanhaa kunnon GWS-tölkinavaajaa samaan tarkoitukseen kuin aiempi kirjoittaja, eli ottamaan kannen alta ilmat pois. Sekin toimii.
Valkosipulinkynnen saa kätevästi kuorittua sulkemalla pakasterasiaan ja ravistamalla hetken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Valkosipulinkynnen saa kätevästi kuorittua sulkemalla pakasterasiaan ja ravistamalla hetken aikaa.
Kuoren sää kätevästi pois kun asettaa veitsen lappeellaan kynnen päälle ja mäjäyttää napakasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsasta voi taputella rasvaa pois talouspaperilla.
Miksi pitäisi?
Oletpas sinä ääliö. Ja luultavasti myös pönäkkä.
Säpä oot ärhäkkä <3
Vierailija kirjoitti:
Wc-paperipakkauksissa on kantohihna, onneksi ei ollut somea ja selostin havaintoan innostuneesti vain miehelleni.
Ja talouspaperipakkauksissa myös.
Kun tulee yllätysvieraita, äidilläni on tapana laittaa kynttilöitä palamaan ja vähentää valaistusta. Tajusin vasta aikuisiällä, että tapa johtui siitä, ettei ollut aikaa tehdä suursiivousta koko asuntoon vaan hämärässä asunto näytti siistimmältä. Nykyään käytän joskus itsekin tätä :D
Säästäväistä ja luontoystävällistä on jättää talouspaperi kauppaan ja käyttää pelkkää vessapaperia. Sitä on helpompi annostella pieniä määriä.
Hampurilaisravintolan pahviset ketsuppikupit aukeaa reunoista isommiksi, kun niitä vetää. Mun mies opetti tän mulle seurusteluaikoina. Sen jälkeen yks purkki ketsuppia on riittäny mulle (aiemmin piti ottaa ainakin kaks).
Kelmurullan saa pysymään laatikossa, kun taittaa ne reunat laatikon kyljistä rullan sisään.
Pizzan kannattaa leikata saksilla. Samoin leivän reunat jne. Keittiössä on nykyään aina sakset.
Lasipurkit aukeaa helposti joko valuttamalla niitten päälle kuumaa vettä tai sitten päästämällä purkkiin hieman ilmaa.
Etikka poistaa huonot hajut pyykistä esim pinttynyt hiki.
Ruokasooda raikastaa jääkaapin tuoksut.
Vierailija kirjoitti:
Hampurilaisravintolan pahviset ketsuppikupit aukeaa reunoista isommiksi, kun niitä vetää. Mun mies opetti tän mulle seurusteluaikoina. Sen jälkeen yks purkki ketsuppia on riittäny mulle (aiemmin piti ottaa ainakin kaks).
Kelmurullan saa pysymään laatikossa, kun taittaa ne reunat laatikon kyljistä rullan sisään.
Pizzan kannattaa leikata saksilla. Samoin leivän reunat jne. Keittiössä on nykyään aina sakset.
Lasipurkit aukeaa helposti joko valuttamalla niitten päälle kuumaa vettä tai sitten päästämällä purkkiin hieman ilmaa.
Etikka poistaa huonot hajut pyykistä esim pinttynyt hiki.
Ruokasooda raikastaa jääkaapin tuoksut.
Sakset ovat mainiot myös sitkeiden pekonisiivujen pilkkomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pohjaan palaneen teräskattilan saa muutamassa minuutissa ilman yhdenkään välineen pilaamista puhtaaksi, kun kiehauttaa siinä vähän vettä ja pyykinpesupulveria.
Vielä parempi on kiehauttaa etikkaa, se ei ole vaarallista jos vähän jääkin kattilaan. Pyykinpesuaine on tosi vaarallista jos sitä menee vahingossa ruokaan mukaan. Etikka toimii loistavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän miettiä lisää, mutta olin ylpeä itsestäni kun hoksasin, että maustepurkkiin tyhjennettävät maustepussit kannattaa leikata alakulmasta eikä avata sitä minigrip-reunaa.
Kiitti, mutta mulla on jatkoa.
Sitten ne kannattaa kaataa kahvinsuodatinpaperiin josta on kulma poissa ja surruutella purkkiin.
Sinkkumies
Mulla sellainen pieni minisuppilo, joka on kätevä tälläiselle kömpelölle.
Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta ei tule mitään mieleen. Olen ilmeisesti tehnyt kaiken heti oikein, koska muuten muistaisin jonkin kauhean mokan. En kuitenkaan muista.
Miksi pitäisi?