Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9kk vauva yön pois kotoa

Vierailija
06.02.2016 |

Mitä mieltä? Mies on työnsä puolesta ollut öitä pois kotoa, joten minä olen vauvan kanssa ollut paljon kaksin. Pari kertaa olen joutunut olemaan sairaalassa, joten vauva on ollut myös öitä ja päiviä miehen kanssa. Nyt mies lähti käymään vauvan kanssa mummolassa yhden yön. Hän on tottunut molempien hoivaan ja myös niin että on vain toinen meistä paikalla.

Kellekään/minnekään ei kuitenkaan annettaisi missään nimessä hoitoon alle 1-vuotiasta. Vaan siis toinen meistä on aina mukana.

Mutta silti, olenkihan jotenkin huono äiti kun vauva on nyt taas yön erossa minusta..? Vaikka hänellä on siellä isä, mummo ja pappa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole :) Nauti ajastasi, mamma!

Vierailija
2/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole huono äiti. Vauvalla ei ole mitään hätää. Nauti omasta ajasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, onhan tuo hyvä että ette vielä anna hoitoon.

Ajattelisin kuitenkin, että kyllä äidin pitää olla pienen lapsen lähettyvillä öisin. Jos hän vaikka yöllä herää mummolassa, niin riittääkö se pelkkä isän tuoma turva?

Aika julmaa kuitenkin, vaikka hän ei varsinaisesti hoidossa olekaan, vaan oman isänsä kanssa. Anteeksi nyt vain. Ei se sinusta ehkä vielä kokonaisuudessaan tee huonompaa äitiä, mutta sinuna miettisin sitä että olet nyt vastuussa lapsesi tulevista traumoista.

Vierailija
4/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne tuossa sitten on, että lapsi lähti isän mukaan? Mikset itse lähtenyt mukaan?

Vierailija
5/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tilanne tuossa sitten on, että lapsi lähti isän mukaan? Mikset itse lähtenyt mukaan?

Mä olen todella väsynyt ja on ollut tässä aika rankkoja tutkimuksia. Ajattelin että on parempi mummolassa kun mummo ja pappa on hänestä innoissaan ja oma isä aina saatavilla, kuin väsyneen ja tiuskivan äidin kanssa kotona. Minkään baareilun tai oman ajan kaipuu tässä ei ole taustalla. Ap.

Vierailija
6/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät on yhtä hyvä ja tärkeä turva lapselle kuin äitikin! Nauti omasta ajasta ja nuku univelkaa pois jos sitä on kertynyt. Kyllä se isä mummon ja papan kanssa pärjää ei huolta 😊

Vierailija
7/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali fiilis, AP, ja johtunee paljon niistä äitiyshormoneista. En itsekään pystynyt olemaan erossa vauvastani ennen kuin hän oli jo reilusti yli 1v. Mutta ota ihmeessä rennosti, lapsellahan on 2 tuttua hoitajaa ja kaikki on hyvin. Tuo on aika paksua tuubaa, että jotain traumoja muka tulisi, jos äiti vähänkään katoaa vauvan näköpiiristä. Kyllä se oma isä on ihan yhtä hyvä hoitaja tuon ikäiselle lapselle tuo pituisen reissun ajan kuin äitikin!

Vierailija
8/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä tuota syytä mitenkään valota tuossa aloitusviestissä. Kuulostaa vaan että baariin pitää päästä ja sitten vähän kaduttaa.

Muuten, ole onnellinen että sinulla on tuollainen mies. Itsellä syövän takia oli myös rankkoja hoitoja ja tutkimuksia ja enpä todellakaan yksinhuoltajana vauvaa saanut siksi aikaa minnekään, sairaalaelämää vietettiin ja jouduin altistamaan vauvan siellä bakteereille.

Toiset sitä on onnekkaita....

Vierailija
9/9 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omasta mielestäni tämä olo ei johdu äitiyshormoneista, vaan siitä että olen kokenut aika paljon syyllistämistä aiheesta. Mutta hienoa kuulla että täällä jotkut ajattelee toisin, kiitos :)

Tyttö tosiaan jo kävelee tuetusti, konttaa ja nousee seisomaan. Eli hän on aika kehittynyt siinä mielessä että leikkii ja touhuaa menemään, eikä kauaa sylissä viihdy, jos sillä on merkitystä. En ehkä olisi päästänyt jos hän ei vielä liikkuisi ja leikkisi noin paljon. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme