Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaiset harrastukset

Vierailija
06.02.2016 |

Mitä ilmaisia harrastuksia teillä on? Ja nyt ei toivota vastaukseksi mitään "lenkkeilyä, kirjojen lukemista, musiikin kuuntelua" yms, koska harrastan niitä itsekin, mutta en koe niitä harrastuksiksi. Olen umpisurkea kaikessa mihin tarvitaan vähänkään käden taitoja (piirtäminen, maalaaminen, neulominen, virkkaaminen, puutyöt, jopa ne aikuisten värityskirjat tuottaa puistatuksia).
---
Leipomisesta tykkään myös, mutta ei sekään ole mikään harrastus. Varsinkin kun elän yksin, joten jatkuva kakkujen leipominen vaan lihottaisi minut. Kun ei ole niin paljon ystäviäkään, että heitä voisi jatkuvasti kestitä. Joku joskus ehdotti leivonnaisten myymistä, ja no, olen tällainen konttorirotta, joten jos jotain vihaan niin se on myymistä. Mulla on niin yrmyn näköiset kasvotkin ("resting bitch face") että ei kukaan takuulla ostais mun kojusta mitään :D Ja mun hevosen hampaat ne vasta pelottavat onkin, eli hullu hymyily karkottais ne vähäisetkin potentiaaliset asiakkaat.
---
Eli tuleeko jollekulle mieleen jotain ilmaisia harrastuksia, joita en ole edes tajunnut? Esim. joku geokätköily. Onko kellä kokemusta, onko se kivaa, tarviiko kalliita varusteita yms.?
---
Kysyn siksi, että uusia kavereita on hiukan vaikea saada, jos ei ole edes sitä yhdistävää joogaharrastusta. Joka maksaa. (Olen siis köyhä.)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyn luontopoluilla, puistoissa ja puutarhoissa, sienestän, käyn kaikenlaisissa ilmaistapahtumissa ja näyttelyissä (kotikaupungissani pääsee esimerkiksi museoihin ilmaiseksi perjantaisin), kirjoitan novelleja... Kädentaitoja en nyt luettele, koska tyrmäsit ne jo. Työttömänä pääsen silloin tällöin myös ilmaiseksi kansalaisopiston kursseille.

Joskus ostan matkahuollon verkkokaupasta halvat bussiliput naapurikaupunkiin ja käyn siellä katselemassa nähtävyyksiä, se nyt ei ole ihan ilmaista mutta 2 euron bussilippu ei ehkä ketään konkurssiin vie.

Leipomisen lisäksi voisit harrastaa ruoanlaittoa ja kokeilla erilaisia eksoottisia reseptejä. Ruokaa sentään pitää syödä joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kirjastoissa taitaa kokoontua erilaisia ryhmiä. Katsele ilmoitustauluja, onhan sitä kaikennäköistä sauvakävelyryhmää ym.

Vierailija
4/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoista kaupungeista löytyy lukupiirejä ja vaikka ilmaista meditointia. Entä vapaaehtoistyö?

Ja aika halveksuen suhtaudut lukemiseen harrastuksena :D Minulle lukeminen ON oikea harrastus, tosin se ei tosiaan ole sitä 'yksi kirja kuussa' -tasoa...

Vierailija
5/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Niin ja googleta asuinpaikkasi ja harrastukset / toiminta niin luulisi jotain tulevan vastaan.

Vierailija
6/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ilmaisia harrastuksia on lukeminen = kirjasto. Syksyisin marjojen poiminta. Lapsen kanssa käydään paljon luontokohteissa, laavuilla yms. kaikki ilmaisia mutta toki auton bensa maksaa. Puutarha ei ihan ilmaisekis tule mutta luen sen edullisiin harrastuksiin. Esikasvatan siemenistä itse, ei mene montaa euroa. Lannoitteen haen läheiseltä hevostallilta, en maksa mitään kun vien vastalahjaksi muutaman tomaatintaimen tai porkkanoita hevosille.

Työväenopiston kurssit on kertamaksuna paljon mutta jos lasket opetukselle tuntihinnan niin se ei ole paljoa mitään. Käyn niillä joskus.

Vierailija
7/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoja täysin ilmaisia harrastuksia edes on. Todella moneen tarvitsee sen alkupanostuksen välineisiin jne.

Vierailija
8/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaus, jos sinulla on digikamera ja/tai puhelimessasi kamera. Siinä harrastuksessa tulee todennäköisesti havainnoitua ympäristöä eri tavoin kuin muuten.

Voit myös seurata netin kuvahaasteita inspiraation vuoksi, vaikket itse osallistuisi.

Esim. http://valokuvainspis.blogspot.fi/

Vierailija
9/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnnä anustappi persereikääs

Olen kokeillut, en tykännyt :(

Ap

Vierailija
10/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuvaus, jos sinulla on digikamera ja/tai puhelimessasi kamera. Siinä harrastuksessa tulee todennäköisesti havainnoitua ympäristöä eri tavoin kuin muuten.

Voit myös seurata netin kuvahaasteita inspiraation vuoksi, vaikket itse osallistuisi.

Esim. http://valokuvainspis.blogspot.fi/

Kiitos!

Vierailija
11/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoja täysin ilmaisia harrastuksia edes on. Todella moneen tarvitsee sen alkupanostuksen välineisiin jne.

No tämäpä juuri. Ja sitten ei uskalla ostaa niitä välineitä, koska jos ei tykkääkään harrastuksesta.

Vierailija
12/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ilmaisia harrastuksia on lukeminen = kirjasto. Syksyisin marjojen poiminta. Lapsen kanssa käydään paljon luontokohteissa, laavuilla yms. kaikki ilmaisia mutta toki auton bensa maksaa. Puutarha ei ihan ilmaisekis tule mutta luen sen edullisiin harrastuksiin. Esikasvatan siemenistä itse, ei mene montaa euroa. Lannoitteen haen läheiseltä hevostallilta, en maksa mitään kun vien vastalahjaksi muutaman tomaatintaimen tai porkkanoita hevosille.

Työväenopiston kurssit on kertamaksuna paljon mutta jos lasket opetukselle tuntihinnan niin se ei ole paljoa mitään. Käyn niillä joskus.

Juu lukeminen on minunkin harrastukseni, ahmin kirjoja jatkuvasti. Mutta kun sitä ei voi oikein harrastaa kaverin kanssa eikä lukemalla löydä uusia kavereita. Paitsi joku lukupiiri ehkä :) Autoa minulla ei ole, eikä puutarhaa (asun kerrostalossa) ja noita kursseja olen joskus katsellutkin, mutta köyhänä opiskelijana jokainen lantti on aika tärkeä. Iso kertamaksu kirpaisee.

Vierailija
13/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoista kaupungeista löytyy lukupiirejä ja vaikka ilmaista meditointia. Entä vapaaehtoistyö?

Ja aika halveksuen suhtaudut lukemiseen harrastuksena :D Minulle lukeminen ON oikea harrastus, tosin se ei tosiaan ole sitä 'yksi kirja kuussa' -tasoa...

En ollenkaan halveksu lukemista, kerroinhan aloituksessa, että luen itsekin. Ja siis ahkerasti luenkin enkä vain kerran kuussa :) Mutta kun tavoitteena olisi myös uusien kaverien saaminen ja yhdessä harrastaminen niin tuo lukeminen ei oikein onnistu. Paitsi ehkä joku lukupiiri :)

Vierailija
14/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka geokätkeily, se on ilmainen harrastus, googleta...

Vierailija
15/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestäsi harrastus? Sellainen, jota tehdään muiden kanssa säännöllisesti tiettynä päivänä ja kellonaikaan?

Vierailija
16/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi harrastus? Sellainen, jota tehdään muiden kanssa säännöllisesti tiettynä päivänä ja kellonaikaan?

Ei tarvitse olla säännöllisesti tiettynä päivänä ja kellonaikaan. Vaan jotain mielekästä tekemistä :) Joillekin se on jopa intohimo, mutta valitettavasti minulla ei ole intohimoa mitään kohtaan. Teen kyllä mieluisia asioita vapaa-ajalla, kuten juurikin lenkkeilyä, lukemista, musiikin kuuntelua ja uusiin artisteihin tutustumista (spotifyn ilmaisversio on lyömätön tässä puuhassa!)

Mutta lähdin siis kysymään vinkkejä ilmaisiin harrastuksiin, koska haluaisin löytää tekemistä, jota voisi tehdä yhdessä uusien tuttavuuksien kanssa tai jota kautta voisi löytää uusia tuttavuuksia. Että olisi joku yhdistävä tekijä :) Kun nyt tuntuu, että aina kun tapaa uusia ihmisiä ja he kysyvät, että mitä harrastan, niin tuntuu typerältä vastata, että no en oikein mitään. Tiedän, että minun ei kannattaisi ajatella mitä muut ihmiset ajattelevat, mutta tuntuu, että en oikein saa uusia ystäviä näin aikuisiällä koska kaikilla on joku harrastus, josta he intohimoisesti kertovat muille tai ryhtyvät harrastamaan yhdessä. Ehkä se on sitten myös rahakysymys, kun en pysty harrastamaan mitään "säännöllistä" kuten joogaa, jousiammuntaa, uintia, tennistä, veneilyä, purjehdusta, kiipeilyä ja mitä näitä nyt on.

Vierailija
17/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga ei maksa. Joogata voi vaikka alasti lattialla.

Vierailija
18/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga ei maksa. Joogata voi vaikka alasti lattialla.

Kutsunko sen kaverin myös mun luo joogaamaan alasti? Eikö siinä tule kylmä? Entä etsimmekö me netistä jonkun joogaposeerauksen ja ohjeet miten se toteutetaan? Pitäisikö minun tai kaverin ensin laatia joku tunnin mittainen ohjelma? Osaatko neuvoa miltä nettisivulta saisi ohjeita?

Vierailija
19/19 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tuo mainittu geokätköily. Ingress on hiukan samantapainen. Monia muitakin appseja löytyy, joilla voi pitää ilmaiseksikin hauskaa, vaikka zombies run, josta ei myöskään kokonainen versio paljon maksa. Uusia kavereita voi saada sitten foorumien kautta, jos jaksaa olla aktiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä