Mitä huonekasveja sinulla on?
Kysymys otsikossa. Mikä on mielestäsi helpoin hoidettava? Onko joku kasvi jo vuosia vanha? ☺
Kommentit (10)
Sansevieria parva eli jonkin sortin anopinkieli sekä jokin mehikasvi. Helppoja kuin mitkä, kuivuuteen eivät ainakaan kuole :) Ja ovat olleet muutaman vuoden.
40 huonekasvia löytyy :) vanhimmat ovat peikonlehti, flamingonkukka, kultaköynnös, hopeaköynnös ja viirivehkat
Kolmisenkymmentä erilaista. Hoidan kaikkia samalla tavalla: annan vettä, kun muistan, ja joskus kasviravinnetta. Kaikki viihtyvät erittäin hyvin, eikä tässä asunnossa ole vaikeita kasveja (edellisessä olivat kaikki vaikeita). Helpoimmat ovat palmuvehka ja rönsylilja. Ja etenkin viirivehka, joka huomauttaa heti, kun on janoinen.
Vanhin kasvini on ainakin parikymmenvuotias maatiaisamaryllis.
Saint paulia 8 v ja traakkipuu 4 v. Helppoja ja kestäviä, traakkipuu vain inhoaa auringonvaloa. Saint paulia kukkii vieläkin 1-2 kertaa vuodessa.
Jukkapalmu ja joulukaktuksia. Kaikki muut ovat kuolleet hoidosta huolimatta. Nuo pysyvät hengissä vaikka unohtaisi kastelun kuukausiksi. Lisäksi tuholaiset eivät niihin tartu.
Mulla on muutamia erilaisia isoposliinikukkia (yksi niistä on vuosikymmeniä vanhasta otettu pistokas ja mulla ollut 10 vuotta jo), pari juorua, kultaköynnöksen pistokas saatu työkaverilta viime syksynä, viirivehka ja muutama sellainen taimi, jotka on ostettu Kasvitieteellisestä enkä just nyt muista noiden nimiä, on kyllä jossain ylhäällä. Yritän aina pitää myös orkideaa mutta heitän sit roskiin kun kukat tippuvat, nyt just alkaa olla siinä kunnossa että roskiin pitää laittaa. Myös nukkumatti löytyy ja yksi santtu. Jotain mehikasveja kans pari.
Ei yhtäkään. Kissat tuhoavat aina kaikki kasvit, jotka olen hommanut. Jopa kaktukset.
Mies. Se on juurtunut sohvaan ja meinaa nuupahtaa kuivuuteen. Sillä taitaa olla lepokausi meneillään.
Mulla on yli 20 vuotias fiikus. Ei ole tosin 15 vuoteen ollut lehtiä mutta eipä ole tarvinnut kastella.
Kaksi reunustraakkipuuta, kaksi viirivehkaa, kultapalmu, kentiapalmu ja valkoinen joulutähti vielä toistaiseksi :D
Kaikki nuo on iisejä hoidettavia, kun ovat oikeanlaisessa paikassa ja ruukussa.