Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä huonekasveja sinulla on?

Vierailija
06.02.2016 |

Kysymys otsikossa. Mikä on mielestäsi helpoin hoidettava? Onko joku kasvi jo vuosia vanha? ☺

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi reunustraakkipuuta, kaksi viirivehkaa, kultapalmu, kentiapalmu ja valkoinen joulutähti vielä toistaiseksi :D

Kaikki nuo on iisejä hoidettavia, kun ovat oikeanlaisessa paikassa ja ruukussa.

Vierailija
2/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sansevieria parva eli jonkin sortin anopinkieli sekä jokin mehikasvi. Helppoja kuin mitkä, kuivuuteen eivät ainakaan kuole :) Ja ovat olleet muutaman vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 huonekasvia löytyy :) vanhimmat ovat peikonlehti, flamingonkukka, kultaköynnös, hopeaköynnös ja viirivehkat

Vierailija
4/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisenkymmentä erilaista. Hoidan kaikkia samalla tavalla: annan vettä, kun muistan, ja joskus kasviravinnetta. Kaikki viihtyvät erittäin hyvin, eikä tässä asunnossa ole vaikeita kasveja (edellisessä olivat kaikki vaikeita). Helpoimmat ovat palmuvehka ja rönsylilja. Ja etenkin viirivehka, joka huomauttaa heti, kun on janoinen.

Vanhin kasvini on ainakin parikymmenvuotias maatiaisamaryllis.

Vierailija
5/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saint paulia 8 v ja traakkipuu 4 v. Helppoja ja kestäviä, traakkipuu vain inhoaa auringonvaloa. Saint paulia kukkii vieläkin 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
6/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukkapalmu ja joulukaktuksia. Kaikki muut ovat kuolleet hoidosta huolimatta. Nuo pysyvät hengissä vaikka unohtaisi kastelun kuukausiksi. Lisäksi tuholaiset eivät niihin tartu.

Vierailija
7/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamia erilaisia isoposliinikukkia (yksi niistä on vuosikymmeniä vanhasta otettu pistokas ja mulla ollut 10 vuotta jo), pari juorua, kultaköynnöksen pistokas saatu työkaverilta viime syksynä, viirivehka ja muutama sellainen taimi, jotka on ostettu Kasvitieteellisestä enkä just nyt muista noiden nimiä, on kyllä jossain ylhäällä. Yritän aina pitää myös orkideaa mutta heitän sit roskiin kun kukat tippuvat, nyt just alkaa olla siinä kunnossa että roskiin pitää laittaa. Myös nukkumatti löytyy ja yksi santtu. Jotain mehikasveja kans pari.

Vierailija
8/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään. Kissat tuhoavat aina kaikki kasvit, jotka olen hommanut. Jopa kaktukset.

Vierailija
9/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Se on juurtunut sohvaan ja meinaa nuupahtaa kuivuuteen. Sillä taitaa olla lepokausi meneillään.

Vierailija
10/10 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 20 vuotias fiikus. Ei ole tosin 15 vuoteen ollut lehtiä mutta eipä ole tarvinnut kastella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä