Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisin kimppuun käyminen on murhan yritys, naisen kimppuun käyminen on pahoinpitely...

Vierailija
06.02.2016 |

Kenelläkään muulla vähän iskenyt silmään, että poliisin kimppuun käynyttä ihmistä syytetään "murhan" yrityksestä.
Jos kyseessä olisi ollut siviili eikä poliisi, 100% varmasti tutkittaisiin korkeintaan tapon yrityksenä, ei todellakaan murhan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se poliisi ollut ylläpitämässä turvallisuutta ja järjestystä. Se oli kuulustelemassa!

Vierailija
22/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhan yritys se tuokin, koska kyseessä poliisi:

http://aksa.fi/kahdeksan-vuotta-linnaa-poliisin-murhan-yrityksesta/

Keski-Suomen käräjäoikeus on tuominnut äänekoskelaisen kahdeksaksi vuodeksi vankeuteen murhan yrityksestä ja 15 pienemmästä rikoksesta. 31-vuotias Kinnunen sai tuomionsa eilen.

Kinnusen rikoskumppani, 25-vuotias äänekoskelaisnainen selvisi 22 kuukauden ehdollisella vankeustuomiolla. Naisen vakavin rikos oli törkeän pahoinpitelyn yritys.

Kinnunen yritti murhata virkatehtävissä olleen moottoripyöräpoliisin juhannuksen jälkeisenä sunnuntai-iltana Suolahden Kaura-ahossa. Kinnunen yritti ajaa urheilumallisella Toyota MR2-avoautolla kahdesti poliisikonstaapelin päälle.

OIKEUS KATSOI, että Kinnunen toimi määrätietoisesti ja harkiten. Teko oli törkeä, sillä päälleajoyrityksiä oli kaksi ja uhrina oli virkatehtävää suorittanut konstaapeli.

Vaarallisempi yrityksistä oli jälkimmäinen. Jos Kinnunen olisi onnistunut törmäämään poliisiin hurjassa nopeudessa, mutkaisella tiellä, jonka sivussa oli puustoa ja rakennelmia, konstaapeli olisi kuollut hyvin suurella todennäköisyydellä.

Kinnunen on tuomittu viime vuosina kolmesti aiemmin vankeusrangaistuksiin muun muassa lukuisista väkivaltarikoksista. Niinpä rangaistusta kovennettiin murhan yrityksen mediaanirangaistuksesta, joka on seitsemän vuotta. Syyttäjä vaati Kinnuselle kymmenen vuoden tuomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se poliisi ollut ylläpitämässä turvallisuutta ja järjestystä. Se oli kuulustelemassa!

Silmä käteen:

"...taikka mikäli teko tehdään tämän virkatoimen vuoksi, ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, katsotaan teko murhaksi."

Vierailija
24/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta 10 pistettä ja papukaijamerkki sille joka sen poliisin kimppuun käyneen mukiloi!

No kuules, oletko yksinkertainen vai tyhmä? Kyllä sen on poliisit mukiloinu vai luuletko, että vankeja harmitta kun poliisi hakataan? Mutta tämähän tietysti jätetään tutkimatta, koska poliisi. Että seniistä sun papukaija merkeistäs. Kuuluuko väkivaltaan vastata väkivallalla? Jos poliisilta kysyy niin vastaus on kyllä!

En ole se kenelle vastasit, mutta toivon että sen hakkasi poliisit.

Mä toivon myös, koska silloin pitäisi tulla ilmi se , kuinka poliisi toimii. Ei pitäisi poliisilla olla oikeutta tappaa ketään, mutta jos tästä keissistä ei tämän enempää kerrota, tiedämme poliisin syyllistyneen TAPPOON!

Minä toivoin sitä eri syystä. Suomessa paapotaan rikollisia jo liikaa, tuo olisi virkistävää, että laitetaan kova kovaa vastaan kun tarve vaatii, eikä vaan silitellä. Sitä en ymmärrä miksi olet niin huolissasi tämän vangin oikeuksista, oletko itsekin rikollinen?

Vierailija
25/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KylläPoliisiOn stävä kirjoitti:

No mun kimppuuun käymistä ei edes tutkittu lainkaan kun ei ollut epäiltyä. Olisi pitänyt kiikuttaa se epäilty asemalle vaikka asiaa hankaloitti se, että minut oli hakattu tajuttomaksi.

Vaikeehan sitä on tutkia jos ei ole epäiltyä. Ketä itse epäilet? 

Vierailija
26/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuokin pahoinpitelijä kuoli? Ei epäillä rikosta eli teki itse itselleen jotain.. Jännä juttu, just kuoli se myrkyttäjävaimo.

Vierailija
27/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin ammatteja, joissa virkatehtävissä olleen henkilön päällekäyminen on samanlainen rikos kuin poliisin päälle käyminen.

Olen itse ollut sellaisessa työssä ja virka-aikana henkilööni kohdistuva väkivalta olisi tuottanut raskaamman tuomion.

Tämä on tärkeää, sillä vastuu ja riski pahoinpitelystä on aina olemassa.

Myös jos olet väkivaltainen neeperiä tai muuta suojavärin omaavaa kohtaan niin saat kovemman tuomion, kunhan lätkitty osapuoli vain sanoo että olit rasistinen. 

Vierailija
28/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta 10 pistettä ja papukaijamerkki sille joka sen poliisin kimppuun käyneen mukiloi!

No kuules, oletko yksinkertainen vai tyhmä? Kyllä sen on poliisit mukiloinu vai luuletko, että vankeja harmitta kun poliisi hakataan? Mutta tämähän tietysti jätetään tutkimatta, koska poliisi. Että seniistä sun papukaija merkeistäs. Kuuluuko väkivaltaan vastata väkivallalla? Jos poliisilta kysyy niin vastaus on kyllä!

Mä toivon myös, koska silloin pitäisi tulla ilmi se , kuinka poliisi toimii. Ei pitäisi poliisilla olla oikeutta tappaa ketään, mutta jos tästä keissistä ei tämän enempää kerrota, tiedämme poliisin syyllistyneen TAPPOON!

Minä toivoin sitä eri syystä. Suomessa paapotaan rikollisia jo liikaa, tuo olisi virkistävää, että laitetaan kova kovaa vastaan kun tarve vaatii, eikä vaan silitellä. Sitä en ymmärrä miksi olet niin huolissasi tämän vangin oikeuksista, oletko itsekin rikollinen?

En ole huolissani tämän vangin oikeuksista vaan ihmisoikeuksista ja poliisien ylivallasta. Sinunko mielestäsi poliisilla on oikeus rikokseen, mutta siviilillä ei?

Vierailija
29/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali rangaistushan olisi 50 euroa sakkoja.

Vierailija
30/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tuokin pahoinpitelijä kuoli? Ei epäillä rikosta eli teki itse itselleen jotain.. Jännä juttu, just kuoli se myrkyttäjävaimo.

No niin. Siis hänet hakattiin kuoliaaksi, mutta ei epäillä rikosta? Tässä näette meidän haistapaskaoikeusvaltiomme!

Vierailija
31/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko väkivaltaan vastata väkivallalla? Jos poliisilta kysyy niin vastaus on kyllä!

Ja sun ratkaisusi on mikä? Ilmoittaudut vapaaehtoiseksi paikalle vietäväksi, jotta kriminaali saa takoa teikäläistä pataan kunnes väsyy/kyllästyy?

Vierailija
32/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko väkivaltaan vastata väkivallalla? Jos poliisilta kysyy niin vastaus on kyllä!

Ja sun ratkaisusi on mikä? Ilmoittaudut vapaaehtoiseksi paikalle vietäväksi, jotta kriminaali saa takoa teikäläistä pataan kunnes väsyy/kyllästyy?

Täh? En mä ole poliisi. Ja jos olisin, olisin sen verran ammattitaitoinen, ettei mua taottais pataan.

Vierailija
33/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? En mä ole poliisi. Ja jos olisin, olisin sen verran ammattitaitoinen, ettei mua taottais pataan.

Joo. Niin olisit...

Vierailija
34/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tarvitse tehdä eikä tietää mitään, kaikki on aina helppoa ja yksinkertaista.

Vierailija
35/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että kuoli. Saatiin tuollainen ihmisperse pois kuluttamasta verorahoja. Ei millin vertaa myötätuntoa rikollisia kohtaa, varsinkaan naisen hakkaajaa.

No just mietin ihan samaa kuinka kätevästi näitä nyt poistuu verorahoja kuluttamasta. Eilen kuoli jo sopivasti se yksi myrkynkeittäjä pois jonka juttua olisi tasan varmasti puitu oikeudessa kuten ulvila-keissiä, vuodesta ja oikeusasteesta toiseen. Ja veronmaksajat olisi maksanut kiltisti. Ihan sama pätee tällaiseen moninkertaiseen rikoksenuusijaan, jos kerran rikoksia on taustalla muutama mapillinen on ihan päivänselvää ettei se meno ikinä muuksi muutu. Eikä sellaista rikollista nämä Suomen mitättömät "silitetään päätä" tuomiot korjaa ja paranna ikinä yhteiskuntakelpoiseksi. Johan sitä oli tämänkin kohdalla useampaan otteeseen yritetty, ilman mitään tulosta.

Vierailija
36/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tutkitaankin, ja uutisissa on selkeästi OLLUT että sen tähden sitä tutkitaan murhana, kun on käynyt virantoimituksessa olevan poliisin kimppuun, ja ihan oikein onkin. Vaikka sillä ei varmaan tässä tapauksessa ole enää väliä, kun hyökkääjä on kuollut.

Vierailija
37/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä juttu, että 15 minuuttia on saanut rauhassa pahoinpidellä, yrittää tappaa, ennen kuin vartija on tullut apuun. Miten on edes mahdollista, että vartija on niin kaukana, ettei kuule esimerkiksi tappelun ääniä? Luulisi, että ne on vähintään kuuloetäisyydellä.

Vierailija
38/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisella moninkertaisella rikollisella pitäisi edes olla mitään oikeuksia? Ensimmäinen rikos voi vielä ehkä kenties mennä osittain vahingon, sattuman tai hölmöyden piikkiin, riippuu siis tietenkin rikoksesta, muta se että tehtailee niitä rikoksia liukuhihnalta on ihan tietoista toimintaa. Kyllä siinä on päätetty elää yhteiskunnan säännöistä ja toisista ihmisistä välittämättä, ja silloin ei pidä odottaa enää yhteiskunnaltakaan mitään. Jos ei pysty, eikä halua tuottaa kuin pelkkää harmia muille, niin miksi tällaiset huutaa aina oman sen loukatun "kunniansa" perään aina äänekkäimmin?

Vierailija
39/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä juttu, että 15 minuuttia on saanut rauhassa pahoinpidellä, yrittää tappaa, ennen kuin vartija on tullut apuun. Miten on edes mahdollista, että vartija on niin kaukana, ettei kuule esimerkiksi tappelun ääniä? Luulisi, että ne on vähintään kuuloetäisyydellä.

Ne säästöt, ne säästöt.. Ei ole varaa. Poliisejakin vähennetään koko ajan ja poliisilaitoksia lakkautetaan, vaikka lisää pitäisi saada entisten lisäksi. Ei sillä, että nykyisin suurimman osan viikosta pimeänä oleva poliisiasema mikään onni ja autuus olisi, mutta eihän niitä nyt lakkauttaa pidä vaan päin vastoin lisätä resursseja. Nytkin on uutisissa, kuinka poliisit vahvistaa joukkojaan Helsingissä ihan uudenlaisen rikollisuuden takia. Mites muualla, ei niitä poliiseja ole määräänsä enempää ja jostainhan se tämäkin on taas pois. Lisäksi näitä vastaanottokeskuksia on pitkin poikin Suomea, ei kai ne kaikki lähde jostain perähikiältä Helsinkiin vaan kokoontuvat johonkin lähemmäs. Sikäli mikäli ovat edes kokoontumassa. Onko poliisi vahvistanut joukkojaan esim Oulussa? Tai onko vaikka Vantaalla tänään kaikilla rikollisilla kissanpäivät kun kaikki on poliisit panostettu Helsinkiin? Tai entäs jos kaikki onkin hämäystä ja suunnitteilla onkin jotain ihan muuta ja näin saadaan vain poliisin huomio ja selän takana saakin puuhata rauhassa jotain muuta? Kaikkihan sen tietää ettei täällä ole poliisia joka kadun kulmassa, saati joka kaupungissa.

Vierailija
40/41 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään muulla vähän iskenyt silmään, että poliisin kimppuun käynyttä ihmistä syytetään "murhan" yrityksestä.

Jos kyseessä olisi ollut siviili eikä poliisi, 100% varmasti tutkittaisiin korkeintaan tapon yrityksenä, ei todellakaan murhan.

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Enemmän on ihmeellistä se, että mies kun raiskaa miehen niin tuomio on vuosia ehdotonta. Mies(porukka) kun raiskaa naisen, niin tuomio on vain muutama kuukausi ehdollista.