Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menee jo yli hilseen tuo ulkonäön palvonta

Vierailija
06.02.2016 |

Työnantajakin valitsee nykyisin työntekijän ulkonäön perusteella. Koko ajan pitäisi olla enemmän laitettu. Asiakaspalvelualoilla on ok jättää ihminen palkkaamatta, ettei vaan joku kivikaudelle jämähtänyt mummo säikähdä. Kaikista matalapalkkaisimmilla aloillakin on oikeus palkata työntekijä ulkonäön perusteella.

Itse olen hakenut 5 kuukautta töihin ja olen kouluttautunut kaupan alalle. En ole kuitenkaan naamastani normaalin näköinen vaan hieman poikkeava.

Onko minulla mitään saumaa työllistyä tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa vai olisiko vain parempi heittäytyä hirteen, pois tästä köyhyydestä kärsimästä ja kuluttamasta muiden verorahoja? Vai vieläkö on työnantajia, jotka eivät palkkaa pelkästään ulkonäön perusteella?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kouluttautua toisenlaiselle alalle? 

Vierailija
2/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on se toinen ala josta varmasti työllistyy, opintotukeakaan ei rajattomasti saa. Hoitoalalle minusta ei ole koska olen liian empaattinen ihminen, palkkaus on huono ja työ äärettömän raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset pitävät ulkonäöstään nykyään yllättävänkin tarkasti huolta. Ei olisi voinut 10 vuotta sitten kuvitellakaan tällaista ilmiötä Suomessa. Rima nousee samaa tahtia, kun näiden huoliteltujen naisten määrä kasvaa.

Vierailija
4/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen syntyneeni väärälle vuosisadalle. Aiemmin riitti että oli ahkera ja huolehti perushygieniasta. Mä en kykene kilpailemaan näiden aina 247 laitettujen, superkauniiden naisten kanssa. Hyvä kun ehdin aamuisin suihkuun, laittaa hiukset ja meikkaamaan.

Vierailija
5/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin olet poikkeava kasvoistasi? Lävistyksiä, tatuointeja? Laadi edustava ja mahdollisimman monipuolinen cv ja pyri luomaan itsestäsi kuva hyvänä työntekijänä, saavu haastatteluun siististi ja asiallisesti pukeutuneena, ajoissa. Ikävä kyllä eletään edelleen sitä aikaa, että ulkonäöllisesti kovin paljon valtavirrasta poikkeavaa voidaan hyvin herkästi syrjiä työpaikkaa haettaessa. Olisiko mahdollista työtä ajatellen jotenkin näyttää "normaalimmalta"?Vapaa-ajallahan saa jokainen olla mitä lystää, mutta työssä usein vaaditaan joukosta erottumatonta habitusta, varsinkin aspa-työssä.

Osalla aloista korut, lävistykset ym. Ovat jo hygieniasyistäkin kiellettyjä.

Vierailija
6/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kouluttautunut kaupan alalle niin miten olisi oma yritys?

Vierailija
7/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset pitävät ulkonäöstään nykyään yllättävänkin tarkasti huolta. Ei olisi voinut 10 vuotta sitten kuvitellakaan tällaista ilmiötä Suomessa. Rima nousee samaa tahtia, kun näiden huoliteltujen naisten määrä kasvaa.

Harmi vaan että 90% siitä lookista on kusetusta. Mutta tätä ei saa sanoa, eikä sitä vastaan voi taistella, koska sinut potkitaan heti maahan tässäkin asiassa. Vetäydyn mieluummin vuorille harjoittelemaan mietiskelyä.

Vierailija
8/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vaan että 90% siitä lookista on kusetusta. Mutta tätä ei saa sanoa, eikä sitä vastaan voi taistella, koska sinut potkitaan heti maahan tässäkin asiassa. Vetäydyn mieluummin vuorille harjoittelemaan mietiskelyä.

Tunnen lukuisia naisia ja kaikista kauneimmat naiset ovat juuri niitä, joiden ei tarvitse edes panostaa. Riittää kun harjaa hiukset (jotka ovat luonnostaan suorat, terveet ja paksut), pesee kasvonsa ja lisää korkeintaan vähän ripsiväriä.

Tietysti jokaisella on omat ihanteensa, mutta juuri tuon tason naisia pidän kovatasoisimpina. En vahvasti meikattuja ja laitettuja.

Vierailija
9/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät karsastavat:( Kaksi leikkausta takana ja seuraavaan ei millään varaa eikä ole varmaa onko sitä järkeä tehdä. Olen tehnyt hakemukseni huolella ja päässyt haastatteluun useaan kertaan, aina sanotaan että soittelemme ensi viikolla eikä puhelua kuulu:( Ainoa keino työllistyä on varmaankin tarjoutua usean kuukauden palkattomaan harjoitteluun ja toivoa että siitä olisi jotain hyötyä. Koulusta valmistuin kiitettävin arvosanoin ja työharjoitteluissa totuin mm. vähättelyyn ja kiusaamiseen.

Vierailija
10/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, siis kyseessä on asia, johon et voi todellakaan vaikuttaa! No silloinhan tilanne on täysin eri, ja syrjiminen tuollaisen seikan vuoksi on aivan eri asia, kuin jonkun "itse valitun" ulkoisen seikan takia, vaikka likipitäin yhtä perseestä toki on syrjiminen, olipa syy mikä tahansa. Silmillesi et voi mitään, enkä kyllä suoraa sanottuna usko, että ne asiakaspalvelutyössä haittaisivat yhtään ketään. Ei kukaan mummeli säikähdä, jos ihminen katsoo kieroon. Tiedän tämän, koska läheiselläni on myös karsastusta.

Olen sitä mieltä, että sun kannattaa nostaa "kissa pöydälle" jo haastattelussa, ja kertoa, että olet joutunut tämän ulkoisen, täysin itsestäsi riippumattoman seikan vuoksi syrjityksi työnhakutilanteissa, ja se on epäreilua, koska sinä olet hyvä työssäsi, olet ammattilainen ja hyvä työntekijä, eivätkä silmäsi vaikuta työskentelyysi pätkän vertaa. Käännä tämä asia vahvuudeksi, koska tällä hetkellä ainakaan et voi tilannetta muuksi muuttaa. Ja jos luvataan soittaa, eikä mitään kuulu, niin soitat sinne työpaikalle, ja kysyt, että kun lupasitte soittaa, ettekä soittaneet. Sinulla on myös oikeus kysyä, miksi et tullut valituksi, syy ei välttämättä kuitenkaan ole silmissäsi, joskus työtä joutuu etsimään tosi pitkään muutenkin.

Tsemppiä tosi paljon työnhakuun, toivottavasti löydät hyvän työpaikan. Ja mikäli ei tärppää kaupan alalla, niin kysele vaikka te-toimistosta jotain ammatinvalinta-ohjausta, ehkä siitä saisit ajatusta, mitä muuta alaa voisit kokeilla. Voithan myös kysyä jostain oman alasi työpaikasta, pääsisitkö työkokeiluun heille, voisit osoittaa taitosi työssä ja sitä kautta saada työpaikan.

Vierailija
11/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on.... olen hakenut töitä liki vuoden, mutta alkaa tuntua, etten ikinä saa. Mulla on kasvohalvaus, toinen puoli kasvoista roikkuu - enkä muutenkaan ole mikään missi. Mihinkään asiakaspalveluhommaan en pääse, parissa haastattelussa olen ollut, mutta on suoraan sanottu että etsivät "myös ulkoisesti tehtävään sopivaa henkilöä". Pitänee vielä tässä nelikymppisenä lähteä taas kouluttautumaan johonkin, missä voi könöttää pimeässä kolossa, ettei vaan kukaan pelästy. Hoitoalalle mulla on koulutus alunperin, mutta koska toi kroppa petti, en enää kykene alalle.

Vierailija
12/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kouluttautunut kaupan alalle niin miten olisi oma yritys?

Asiakkaatkin syrjivät. Eli jos olet vähänkään ruma niin asiakkaat eivät osta sinulta mitään.

Minäkin olen erittäin ruma nainen ja niin se vain on. Miehet erityisesti panostavat naisten kiusaamiseen ulkonäön (piirteiden) perusteella. Toki naisetkin tekevät samoin.

Vierailija
13/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tuosta edellisestä, siis jos olet työtön tällä hetkellä niin voit saada päivärahaa tai työmarkkinatukea+kulukorvauksen työkokeilun ajalta. Siinä ainakin työnantaja näkisi että olet hyvä työntekijä ja ehkä sillä voisit ohittaa noita ennakkoluuloja.

Vierailija
14/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen lukuisia naisia ja kaikista kauneimmat naiset ovat juuri niitä, joiden ei tarvitse edes panostaa. Riittää kun harjaa hiukset (jotka ovat luonnostaan suorat, terveet ja paksut), pesee kasvonsa ja lisää korkeintaan vähän ripsiväriä.

Tietysti jokaisella on omat ihanteensa, mutta juuri tuon tason naisia pidän kovatasoisimpina. En vahvasti meikattuja ja laitettuja.

Oletko mies? Näillä vain kasvonsa pesseillä ja vähän ripsiväriä olevilla (kauniilla) naisilla on kylläkin todella paljon meikkiä. Sinä et vain ymmärrä sitä. Tuo on sinun fantasiasi joka ei ole todellisuutta.

Vierailija
15/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on.... olen hakenut töitä liki vuoden, mutta alkaa tuntua, etten ikinä saa. Mulla on kasvohalvaus, toinen puoli kasvoista roikkuu - enkä muutenkaan ole mikään missi. Mihinkään asiakaspalveluhommaan en pääse, parissa haastattelussa olen ollut, mutta on suoraan sanottu että etsivät "myös ulkoisesti tehtävään sopivaa henkilöä". Pitänee vielä tässä nelikymppisenä lähteä taas kouluttautumaan johonkin, missä voi könöttää pimeässä kolossa, ettei vaan kukaan pelästy. Hoitoalalle mulla on koulutus alunperin, mutta koska toi kroppa petti, en enää kykene alalle.

Olen tavannut potilaan ominaisuudessa sairaanhoitajan, jolla oli sama juttu, kuin sinulla, eli kasvohalvaus, ja näytti siltä, että toinen käsikin oli jollain tapaa rajoittunut toimivuudeltaan. Hän kuitenkin hoiti työnsä erinomaisesti, oli vastaanottamassa potilaita, kirjasi painon yms. Ei tuo halvaus estänyt häntä tekemästä työtään. Voisitkohan saada lisäkoulutusta, josko voisit toimia tuollaisessa vähemmän fyysistä rasitusta vaativassa hoitoalan työssä, onhan näitä tiedonhallinnan ja esim. Puhelimessa terveysneuvonnan tehtäviäkin? Voisi hoitua oppisopimuksella tai näyttätutkintona.

Vierailija
16/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies? Näillä vain kasvonsa pesseillä ja vähän ripsiväriä olevilla (kauniilla) naisilla on kylläkin todella paljon meikkiä. Sinä et vain ymmärrä sitä. Tuo on sinun fantasiasi joka ei ole todellisuutta.

Olen nainen. Noita paria kauneinta naista olen nähnyt uimassa ja saunassa, ilman meikkiä ja lisäkkeitä, ei edes ripsienpidennyksiä heillä. Yksi työskennellyt aiemmin mallina. Olen itse käyttänyt meikkiä vuosikaudet ja nähnyt kavereitani meikattuna ja ilman meikkiä, ei epäilystäkään.

Jos sinä et ole luonnostaan kauniiseen naiseen koskaan törmännyt niin sille ei mitään voi, ilman meikkiä kauniita naisia nyt on vaan oikeasti olemassa - myönsit sitä tai et.

Vierailija
17/17 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut potilaan ominaisuudessa sairaanhoitajan, jolla oli sama juttu, kuin sinulla, eli kasvohalvaus, ja näytti siltä, että toinen käsikin oli jollain tapaa rajoittunut toimivuudeltaan. Hän kuitenkin hoiti työnsä erinomaisesti, oli vastaanottamassa potilaita, kirjasi painon yms. Ei tuo halvaus estänyt häntä tekemästä työtään. Voisitkohan saada lisäkoulutusta, josko voisit toimia tuollaisessa vähemmän fyysistä rasitusta vaativassa hoitoalan työssä, onhan näitä tiedonhallinnan ja esim. Puhelimessa terveysneuvonnan tehtäviäkin? Voisi hoitua oppisopimuksella tai näyttätutkintona.[/quote]

Mulla on ton kasvohalvauksen lisäksi muita työkykyä rajoittavia sairauksia myös. Tuommoinen vastaanottotyö olisi kyllä kiva, mutta toistaiseksi en ole onnistunut niitäkään saamaan. Varmaan hakeudun kevään aikana johonkin lisäkoulutukseen/ etsin oppisopimuspaikan ym. , josko se parantaisi mahdollisuuksia.