NAINEN! Oletko sinä CISSUKUPUOLINEN?
"Cissukupuolinen on yksinkertaisesti termin transsukupuolinen vastakohta. Se tarkoittaa siis ei-transsukupuolista. Ihmistä, joka on sitä sukupuolta, jonka edustajaksi hänet syntymässä määriteltiin. Se ei kerro varsinaisesti ihmisen sukupuolta. Se kertoo ainoastaan sen vastaako hänen aivojensa omaksuma sukupuoli sitä, minkä edustajaksi hänet syntymässä määriteltiin. Termi cis on latinan preposition trans vastakohta, ei mitään sen kummempaa."
http://yonsupi.vuodatus.net/lue/2016/01/mita-tarkoittaa-cissukupuolinen
Kommentit (16)
En. Olen fyysisesti nainen, mutta en haluaisi olla nainen enkä mies, jos sellainen vaihtoehto olisi olemassa. Googlatkaa Norrie May-Welby - minusta tuntuu vähän samalta.
Yksikään nainen ei ole cissukupuolinen. On vain naisia ja transnaisia.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen fyysisesti nainen, mutta en haluaisi olla nainen enkä mies, jos sellainen vaihtoehto olisi olemassa. Googlatkaa Norrie May-Welby - minusta tuntuu vähän samalta.
Vaihtoehtoja on! Muunsukupuolisuus on ihan oikea juttu. Siitä löytyy juttua mm. Transtukipisteen sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja on! Muunsukupuolisuus on ihan oikea juttu. Siitä löytyy juttua mm. Transtukipisteen sivuilta.
Ahaa! Mutta kun käytös ja mielenkiinnot eivät vaikuta sukupuoleen. On naisia, miehiä ja intersukupuolisia. Nainen voi olla lihaksikas raksamies, mies voi olla pitkätukkainen baletinopettaja ja intersukupuolinen ihan kumpaa vaan, ja hups! Niiden sukupuoli ei muutu siltikään mihinkään!
Mitenköhän vaikuttaa ihan turhanpäiväiseltä.
En. Olisin aina halunnut olla mies. Nyt mulla on ollut jo pitkään 30kg ylipainoa, se on tavallaan mun valepuku joka hävittää naisellisuutta ja naiseutta. Enkä aio laihtua, koska en kestäisi hoikkaa naisvartaloani. Yleensä käytän miesten vaatteita, mitään naisellisia en koskaan.
Olen syntynyt naisena, tykkään olla fyysiseltä olomuodoltani nainen, mutta henkiseltä on ihan sama mitä sukupuolta olen. Olen vain minä, ja tää on hyvä.
Että mua ärsyttää tää että jokaiselle tarvii olla oma käsite. Menee ihan naurettavaksi. Minä ainakin olen vain minä ja olot vaihtelee. En halua tulla lokeroiduksi mihinkään enkä halua liittää itseeni mitään määrittelevää käsitettä.
Vierailija kirjoitti:
Että mua ärsyttää tää että jokaiselle tarvii olla oma käsite. Menee ihan naurettavaksi. Minä ainakin olen vain minä ja olot vaihtelee. En halua tulla lokeroiduksi mihinkään enkä halua liittää itseeni mitään määrittelevää käsitettä.
^
Voiko olla psyykkisesti myös androgyyni? Minulla ei ole mitään omaan kehoon liittyvää dysforiaa, mutta ei varmaan olisi mieskehossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla psyykkisesti myös androgyyni? Minulla ei ole mitään omaan kehoon liittyvää dysforiaa, mutta ei varmaan olisi mieskehossakaan.
Se ei ole niinkään androgyyniyttä vaan vain olemista. Sukupuoli kun ei ole olotila.
"Cissukupuolinen on haukkumasana, jota transsukupuoliset käyttävät puhuessaan ei-transsukupuolisista."