Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avosydänleikkaus edessä.

Pelokas
05.02.2016 |

Onko täällä ihmisiä, jotka ovat käyneet läpi tuon operaation? Itsellä on edessä läppäleikkaus ja voin sanoa sen pelottavan todella paljon.
Joten olisi kiva saada kokemuksia muilta ihmisiltä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle on tehty ohitusleikkaus. Rintalasta halki jne. Saikkua puoli vuotta. Mullekin tehtiin lapsena sydänleikkaus, mutta siitä en kauheasti muista, vaikka olin jo melkein 5-vuotias. Mulla on leikkausarpi selässä.

Vierailija
2/37 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oo käynyt läpi tuota leikkausta mutta läheltä seurannut.Mummolle tehtiin viitisen vuotta sitten,himpun yli kasikymppisenä.Toipui siitä ikä huomioon ottaen hyvin ja voi hyvin edelleen.

Muista tehdä ne jumppaliikkeet mihin antavat ohjeet!Mummo ei puhunut mitään että semmosia pitäs tehdä,olin sitä viikon hoitamassa,kun kotiuttivat aika nopsaan vajaa viikko leikkauksesta.Löysin ne ohjeet sattumalta ja pidin aikamoisen puhuttelun,Mummo rupes niitä tekemään ja oikeni.Alkoi siis menemään yläkroppa "suppuun". Eli ne on tärkeitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän vauvalle tehtiin. Leikkaus kesti 8 tuntia.

Kaikki meni hyvin ja vauvasta on kasvanut aktiivinen leikki-ikäinen. :)

Vierailija
4/37 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen 36-vuotias perusterve ihminen. Jaksan liikkua ja tehdä normaalit arkirutiinit. Mutta hiippaläppä on vaurioitunut minulla ja nyt sitten edessä leikkaus.

Vierailija
5/37 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelle on tehty ohitusleikkaus. Rintalasta halki jne. Saikkua puoli vuotta. Mullekin tehtiin lapsena sydänleikkaus, mutta siitä en kauheasti muista, vaikka olin jo melkein 5-vuotias. Mulla on leikkausarpi selässä.

Miten miehesi toipui ja millaista oli toipuminen? Koti askareet? Normaali elämä?

Ihan kaikki tieto on tärkeää saada.

Vierailija
6/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollainen kokemusta omasta leikkauksesta tai sitten sukulaisen/tuttavan niin mielenkiinnolla lukisin kokemuksia. Erityisesti toipuminen ja millaista elämä on sitten leikkauksen jälkeen?

Vierailija
7/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen sinut siirretään teho-osastolle jossa toivut muutaman päivän-jonka jälkeen pääset osastolle. Itse huolehtisin että minut leikkaisi sellainen kirurgi joka on tehnyt ko. leikkauksia satoja sekä myös nukutuslääkäri. Suomessakin välillä tarvitaan potilaita joilla lääkärit harjoittelevat-itse ne haluaisi olla kohde.

Riippuen meneekö kaikki hyvin pääset kotiin toipumaan, fyssari antaa ohjeita . Mun mies pääsi palamaan töihin 6kk kuluttua -fyysinen työ. Huolehdimme että hänet leikkasi alan parhaat-riskejä emme halunneet.

Vierailija
8/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksen jälkeen sinut siirretään teho-osastolle jossa toivut muutaman päivän-jonka jälkeen pääset osastolle. Itse huolehtisin että minut leikkaisi sellainen kirurgi joka on tehnyt ko. leikkauksia satoja sekä myös nukutuslääkäri. Suomessakin välillä tarvitaan potilaita joilla lääkärit harjoittelevat-itse ne haluaisi olla kohde.

Riippuen meneekö kaikki hyvin pääset kotiin toipumaan, fyssari antaa ohjeita . Mun mies pääsi palamaan töihin 6kk kuluttua -fyysinen työ. Huolehdimme että hänet leikkasi alan parhaat-riskejä emme halunneet.

Mitenkös sinä sen leikkaavan lääkärin ja nukutuslääkärin "huolehdit"?

Vierailija
9/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin tuossa yllä on. Miten sinä vaikutat siihen kuka on kirurgi ja kuka anestesia lääkäri? Tai yleensä ketä siellä leikkaussalissa on? Sen tiedän että kaksi kirurgia on leikkaamassa minua.

Vierailija
10/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei lääkäreitä valita itse kuin yksityissairaaloissa.

Vierailija
11/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei lääkäreitä valita itse kuin yksityissairaaloissa.

Ja niissä ei tehdä tuon tason leikkauksia. Eli vaativia ohitus tai läppäleikkauksia.

Vierailija
12/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoittelu tehdään lääketieteelle lahjoitetuilla ruumiilla. Ja aika hemmetin kova syyni ja vaatimus taso on sille ihmiselle joka pääsee tekemään elävälle ihmiselle rintaelin kirurgiaa tai sydänkirurgiaa. Kirurgit ovat kuulemma erikoisia ja jopa veemäisiä ihmisiä mutta ammattilaisia. Siinä on ammatti jossa paineet on kovat ja palkka sen mukaan.

Vierailija
13/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Kardiologi sanoi että hiippaläppäni vuotaa vähän. Normaalin verran ikäni mukaisesti. Pitäisikö sen läpän olla vuotamatta kokonaan vai huijasiko lääkäri jotenkin mua? Menenkö nyt jollekin toiselle lääkärille kysymään neuvoa? T. Nelikymppinen.

Vierailija
14/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi toipui ja millaista oli toipuminen? Koti askareet? Normaali elämä?

Mun miehellä oli niin hyvä peruskunto, että hän toipui mielestäni todella nopeasti noin isosta leikkauksesta, vaikka siis saikin puoli vuotta saikkua. Hän oli ensin vajaan viikon yliopistollisessa sairaalassa, jossa leikkaus tehtiin ja sieltä hänet siirrettiin vielä toiseksi viikoksi meidän lähellä olevaan keskussairaalaan. Kotona ei saanut alkuun tietenkään nostaa eikä kantaa mitään, mutta missään päivittäisissä asioissa hän ei tarvinnut apua lainkaan. Aika pian hän alkoi tehdä lyhyitä kävelylenkkejä  ja muutaman kuukauden kuluttua leikkauksesta hiihtolenkkejäkin. Leikkauksesta on jokunen vuosi aikaa ja mies on ollut täysin työkykyinen. Niin ja ei mun mies kyllä mitenkään yrittänytkään vaikuttaa siihen, kuka hänet leikkaa, koska luotamme suomalaiseen erikoissairaanhoitoon. Pääasia, että pääsi nopeasti leikkaukseen.

Vierailija
15/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Kardiologi sanoi että hiippaläppäni vuotaa vähän. Normaalin verran ikäni mukaisesti. Pitäisikö sen läpän olla vuotamatta kokonaan vai huijasiko lääkäri jotenkin mua? Menenkö nyt jollekin toiselle lääkärille kysymään neuvoa? T. Nelikymppinen.

AP tässä. Minä olen käsittänyt hiippaläpän vuodon olevan aika tavallista.

Itse sairastin nuorena sydänlihaksen tulehduksen ja ehkä sen takia minun hiippaläppä vuotaa. Sitä alussa seurattiin n. 5 vuoden välein ja nyt viimeisen 2 vuoden ajan seuranta on tihentynyt. Nyt vuoto on siinä lailla merkittävä, että leikkaus tulee kyseeseen. Oireita minulla ei ole ainoastaan ultraäänessä näkyy vuoto ja sekä vasenkammio on laajentunut. Nykyään yritetään leikata läppä ongelmat ennenkuin ne vaurioittava sydäntä lopullisesti tai tulee terveysongelmia sydämen vajaatoiminnan vuoksi. Kyllä minua pelottaa todella paljon kyseessä oleva leikkaus. Mutta tiedän olevani hyvissä käsissä Kyssissä.

Vierailija
16/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä oli niin hyvä peruskunto, että hän toipui mielestäni todella nopeasti noin isosta leikkauksesta, vaikka siis saikin puoli vuotta saikkua. Hän oli ensin vajaan viikon yliopistollisessa sairaalassa, jossa leikkaus tehtiin ja sieltä hänet siirrettiin vielä toiseksi viikoksi meidän lähellä olevaan keskussairaalaan. Kotona ei saanut alkuun tietenkään nostaa eikä kantaa mitään, mutta missään päivittäisissä asioissa hän ei tarvinnut apua lainkaan. Aika pian hän alkoi tehdä lyhyitä kävelylenkkejä  ja muutaman kuukauden kuluttua leikkauksesta hiihtolenkkejäkin. Leikkauksesta on jokunen vuosi aikaa ja mies on ollut täysin työkykyinen. Niin ja ei mun mies kyllä mitenkään yrittänytkään vaikuttaa siihen, kuka hänet leikkaa, koska luotamme suomalaiseen erikoissairaanhoitoon. Pääasia, että pääsi nopeasti leikkaukseen.

Suomalainen erikoissaanhoito yliopistollisissa sairaaloissa on maailman huippuluokkaa. Se vaan on vaikeaa päästä sinne. Sitten kun pääsee niin voi olla turvallisin mielin.

Vierailija
17/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastin nuorena sydänlihaksen tulehduksen ja ehkä sen takia minun hiippaläppä vuotaa. Sitä alussa seurattiin n. 5 vuoden välein ja nyt viimeisen 2 vuoden ajan seuranta on tihentynyt. Nyt vuoto on siinä lailla merkittävä, että leikkaus tulee kyseeseen. Oireita minulla ei ole ainoastaan ultraäänessä näkyy vuoto ja sekä vasenkammio on laajentunut. Nykyään yritetään leikata läppä ongelmat ennenkuin ne vaurioittava sydäntä lopullisesti tai tulee terveysongelmia sydämen vajaatoiminnan vuoksi. Kyllä minua pelottaa todella paljon kyseessä oleva leikkaus. Mutta tiedän olevani hyvissä käsissä Kyssissä.

Ultrassa mullakin huomattiin se vuosia sitten. Olin siellä rytmihäiriöiden vuoksi. Lääkäri myös sanoi, että jos alkaa enemmän vuotamaan, pitää tehdä jotain. Niin? Käynkö nyt joka vuosi siellä ultrassa vai miten toimitaan, mitään jatkotoimintaohjeita en saanut. Mitään oireita ei ole, joten mistä tiedän, milloin alkaa vuotaa enemmän? Täytyy varmaan tilata taas aika jollekin sydänlääkärille ja kysyä neuvoja.

Vierailija
18/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultrassa mullakin huomattiin se vuosia sitten. Olin siellä rytmihäiriöiden vuoksi. Lääkäri myös sanoi, että jos alkaa enemmän vuotamaan, pitää tehdä jotain. Niin? Käynkö nyt joka vuosi siellä ultrassa vai miten toimitaan, mitään jatkotoimintaohjeita en saanut. Mitään oireita ei ole, joten mistä tiedän, milloin alkaa vuotaa enemmän? Täytyy varmaan tilata taas aika jollekin sydänlääkärille ja kysyä neuvoja.

Minut siirrettiin aika nopeasti yliopistollisen sairaalan taakaksi. Minun läppävika huomattiin ekgssä eli sydänfilmissä. Ja kuuntelemalla koska minulla kuulemma on malli KLIK KLIK ääni sydämessä joka johtuu hiippaläpän vuodosta. Ei minullakaan ole mitään oireita ja siksi ajattelee tulevaa leikkausta " MIKSI " mutta kun tietää tilanteen niin leikkaukseen ollaan menossa.

Onko sinun hoito ollut tai tämä sydämen tutkinta yksityisellä vai terveyskeskuksessa?

Vierailija
19/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ei ole, joten en voi sanoa muuta kuin tsemppiä.

Vierailija
20/37 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut siirrettiin aika nopeasti yliopistollisen sairaalan taakaksi. Minun läppävika huomattiin ekgssä eli sydänfilmissä. Ja kuuntelemalla koska minulla kuulemma on malli KLIK KLIK ääni sydämessä joka johtuu hiippaläpän vuodosta. Ei minullakaan ole mitään oireita ja siksi ajattelee tulevaa leikkausta " MIKSI " mutta kun tietää tilanteen niin leikkaukseen ollaan menossa.

Onko sinun hoito ollut tai tämä sydämen tutkinta yksityisellä vai terveyskeskuksessa?

Julkisella on hoidettu, hoitoon olen ollut tyytyväinen. Jatkoseuranta tai -toimet ovat se asia, mistä olisin kiinnostunut. Menen kyllä yksityisellekin jos tarvetta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän