Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri loukkaantui kun kehuin lapseni olevan hikari koulussa :-(

Vierailija
05.02.2016 |

Lapsemme ovat siis samalla luokalla ja hänen lapsensa ei saa hyviä numeroita kokeista. Sitten totesin vaan että meillä Saara vaan lukee, se on sellainen hikari. Tästä kaveri pahoitti mielensä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko tiedostamatta että lapsesi on parempi ihminen kuin tuo toinen lapsi? Se voi paistaa läpi, vaikka et tarkoituksella sanoisi sitä.

Vierailija
2/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap, että ihmisillä on erilaisia vahvuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla lapsestasi jotain muuta puhuttavaa?

Tai vaikka yleispätevistä aiheista:)

Vierailija
4/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien hikariksi nimittely on ollut kehumista?

Vierailija
5/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tiesit jo valmiiksi, että kaverin lapsella on koulussa vaikeampaa, niin oli kyllä aika halpamaista mennä sitä tuolla lailla hankaamaan toisen naamaan. Helposti tuon ottaa vihjailuna, että "teidän lasta ei taida niin paljon kouluhommat kiinnostaa?". Sillä lapsellahan voi olla vaikka lukihäiriö, joka tekee koulusta vaikeaa (ja kommentistasi vielä halpamaisemman).

Teetkö muillakin saroilla tuollaisia kommentteja, että jos vaikka näet jonkun koiran käyttäytyvän pelokkaasti ja haukkuvan, niin kehut omistajalle kuinka omasi/äitisi/tuttusi koira on maailman kiltein ja lutuisin? Mitä luulet kuulijan tuollaisesta kommentista saavan muuta kuin pahan mielen?

Vierailija
6/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä ihmisiä.

Henkilö 1: Minun mummoni kuoli viime viikolla.

Henkilö 2: Minun mummoni on vieläkin ihan kuin viisikymppinen.

Henkilö 1: Menetin eilen työpaikkani.

Henkilö 2: Sain eilen palkankorotuksen.

jne

Vierailija
7/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on selvä juttu, että kaverisi on sulle kateellinen, koska oma lapsensa on tyhmä ja laiska ja saa huonoja numeroita ja sun lapsi on hyvä koulussa ja fiksu ja ilmeisen ahkerakin. Tottakai lasten koulumenestys korreloi myös sen kanssa, miten kotona opintoihin suhtaudutaan ja miten lasta kannustetaan. Teillä kannustetaan, sun kaverilla ei eli taas syy olla kateellinen ja kiukutella sulle. Lisäksi lahjakkuus on periytyvää eli sä ja sun miehes olette periyttäneet teidän lapselle paremmat geenit kuin sun kaveris ja sen mies omalle kakaralleen. Sinä ja miehesi olette siis parempaa ihmisainesta kuin kaverisi, joka on selvästi ns. kuonakerrosta lapsineen.

Vierailija
8/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä ihmisiä.

jne

Eihän aloituksessa puhuta sanaakaan mummoista tai palkankorotuksesta. Mitä ihmettä höpiset?

Vierailija
9/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lukuaineiden keskiarvo viimeksi?

Vierailija
10/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä ihmisiä.

jne

Eihän aloituksessa puhuta sanaakaan mummoista tai palkankorotuksesta. Mitä ihmettä höpiset?

No väännetään rautalangasta:

Henkilö 1: Meidän lapsi on huono koulussa :(

Henkilö 2: Meidän lapsi on hyvä koulussa! :D

Eli keskustelu ei lähtenyt mihinkään suuntaan ja samalla nostettiin omaa jalustaa korkeammalle ja aiheutettiin henkilölle 1 paha olo.

Vierailija
11/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ajattelematonta, mutta toisaalta en ymmärrä sitäkään ettei saa lastaan kehua. Kova työ tuottaa hyviä tuloksia. Onnea ap ahkerasta lapsesta! Itselläni on samanlainen. Tosin olen oppinut, että en puhu lasten koulumenestyksestä kuin mieheni ja vanhempieni kanssa. He ovat ainoita, jotka osaavat asiasta ihan aidosti iloita itseni lisäksi. Hyvät ystävätkin pitänevät kerskailuna.

Vierailija
13/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en edes lukenut ja vetelin kymppejä.

Tämä on kyllä närästys mikä mammoja vaivaa jos jonkun toisen mukula on hyvä koulussa ja oma Jeppe-Jenna on huono. Koittakaa päästä kateudestanne joskus!

Vierailija
14/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa lapsistaan ylpeä jotka menestyy koulussa. Pitää aina ajatella niitä huonoja jotka saa vitosia. Huomannut tämän jo kauan.

Vierailija
15/15 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliselta keskustelulta lasten koulunkäynnistä tuo minusta vaikutti. Normaalia kommentoida tuossa tilanteessa oman lapsen tilannetta ja hienoa minusta jos puhutaan totta asiaa mihinkään suuntaan värittelemättä. Oma lapseni on keskitasoa eikä juuri välitä koulumenestyksestään.