Monta kertaa teillä on menkat kuussa?
Kun minulla on vuoden alusta asti ollut jo neljät menkat. Mistä voisi johtua?
Kommentit (16)
Kyllä se "kuukautiset" vähän viittaa siihen, että tyypillisesti kuukausittaisesta ilmiöstä on kyse, mutta ei useammin kuin kuukaudessa.
Noin viikoittain (tarkemmin sanottuna kahdeksan päivän välein noin) on minulla siis menkat. Vuotoa kestää n. 4 päivää ja neljä päivää kaikki on normaalisti kunnes alkaa taas menkat. Tosi puuduttavaa kun koko ajan toosa vuotaa ja saa olla tamppooneja käyttämässä. Kivut ovat onneksi vähäisiä. Ai niin ja ikää 32v. Ap
Jos tämä ei ole provo, niin mene gynegologille selvittämään asia, AP. Täällä arvailu ei auta.
Ap.Käytätkö hormonaalista ehkäisyä?
Minulla on joskus käynyt niin että minulla on ns. ''tuplamenkat'', eli monet menkat päällekkäin, ennätys on neljä kertaa. Eli vuoto on normaalin viiden päivän sijasta kestänyt 20 päivää. Nämä quatromenkat ovat harvinaisa, yleensä tulee vaan tupla- tai triplamenkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap.Käytätkö hormonaalista ehkäisyä?
En käytä mitään ehkäisyä (kondomia tietty silloin, kun sattuu seksiä saamaan). Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on joskus käynyt niin että minulla on ns. ''tuplamenkat'', eli monet menkat päällekkäin, ennätys on neljä kertaa. Eli vuoto on normaalin viiden päivän sijasta kestänyt 20 päivää. Nämä quatromenkat ovat harvinaisa, yleensä tulee vaan tupla- tai triplamenkkoja.
Minullapa on ns. ''kestomenkat''. Menkat on vaan 24/7 päällä ja tätä on jatkunut jo vuosia. :(
Mulla on ollu nyt vuoden pois,aloitin silloin minipillerit.Ihanaa on ollu ja PMS oireita ei enää ole.Olen 32.
Pitäisi varmaan aloittaa nuo pillerit, mutta jotenkin niiden säännöllinen käyttö ahdistaa :// Ap
Soita gynelle ja kysy, miten pitäisi toimia. Ei tuo veritulva ihan normaalilta kuulosta.
Nolla kertaa !! Hormonikierukka pitänyt menkat pois kohta vuoden :)
Ap, mene lääkäriin, jos tuo totta.
Minulla on päivittäin seitsemät menkat. Rankkaa on.