Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko, jos miehesi sanoisi että olet saavuttanut nykyisen elintasosi reittä pitkin kiipeämällä?

Vierailija
05.02.2016 |

Olet kuitenkin itse työssäkäyvä ja perheessänne on yhteinen talous, mutta miehesi on parempipalkkaisessa työssä ja saanut perintönä omaisuutta (asunto-osake, kesämökki..). Itsellesi ei olisi tiedossa minkäänlaista perintöä omilta vanhemmiltasi, eli omaisuus ei sitä kautta tule kertymään.

Eli, loukkaantuisitko tuosta otsikon kommentista näillä taustoilla?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nait siis miehen jolla paksu lompakko?

Vierailija
2/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika miehinen defenssi syyttää naista omasta valinnastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miehen bruttopalkka on reilut 3000 €/kk ja itselläni alle 3000 €/kk. Mitään kovin isoa eroa tuloissamme ei ole, mutta miehen saama perintö on nostanut elintasoamme.

Vierailija
4/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä on tuo tilanne ja tottahan se on. Ei avioehtoa.

Vierailija
5/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin miehinen defenssi? Naisille on kovin luontaista loisia miehen lompakolla.

Vierailija
6/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Miehen bruttopalkka on reilut 3000 €/kk ja itselläni alle 3000 €/kk. Mitään kovin isoa eroa tuloissamme ei ole, mutta miehen saama perintö on nostanut elintasoamme.

Ja naimisiin kun mentiin, mulla oli silloin parempi palkka kuin miehelläni. Ap

Vierailija
7/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin miehinen defenssi? Naisille on kovin luontaista loisia miehen lompakolla.

Aika miehistä provosoitua heti noin pienestä.

Vierailija
8/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumasti sanottu. Loukkaantuisin. Ei tulisi mieleenkään sanoa vastaavaa omalle miehelleni, vaikka palkkani on parempi ja sukuni keskiluokkainen, kun taas hänen täysin persaukinen. Mun mielestä ei voi sanoa reittä pitkin kiipeämiseksi, jos on yksi kumppani, joka sattuu olemaan varakkaampi. Ehkä jos niitä on monta peräkkäin ja jokainen edellistä varakkaampi.

Vierailija
9/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se sitten hyväksyttävämpi kuvio, jos nainen olisi saanut sen perinnön ja tienaisi paremmin?

Vierailija
10/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tottahan tuo on. Mieheni tienaa tuplasti sen mitä minä. Yksin en voisi elää näin leveästi.

Vierailija
11/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmaisu on kyllä halventava, joten siitä kyllä loukkaantuisin. Toki kyllä asiallisesti voi sitä keskustella, että toisen puolison parempi toimeentulo nostaa myös toisen elintasoa. Eri asia on se, että onko tällaiselle keskustelulle tarvetta. Meillä tilanne on toisin päin, minä olen varakkaampi ja tiedän, että mieheni elintason nousu seurustelun alkuajoista on ollut myös paljon minusta kiinni. Tiedän ja hyväksyn tämän, enkä odota mitään hyvitystä mieheltä. En sitä myöskään ikinä käyttäisi häntä vastaan. Olen itse valintani tehnyt. Eri juttu toki olisi, jos mieheni paukuttelisi henkseleitä ja väittäisi itse saavuttaneensa kaiken omin avuin. Siihen sanoisin varmaan, että mietipä vähän uudestaan.

Vierailija
12/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan varmasti suuttuisin, jos mies alkaisi arvostella minua pyrkyriksi, vaikka ihan yhteistuumin ja tietoisina tilanteista ollaan molemmat vapaaehtoisesti tähän suhteeseen ryhdytty. Itsehän hän on melkoinen luuseri, jos on ottanut riesakseen köyhän perheen tyttären, vaikka itsellä on miljoonaperinnön kuvat silmissä.

Vierailija
13/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä koskaan ole ollut tuolaisessa asemassa, olin pitkään se paremmin tienaava, nykyään palkat on about samat. Mutta selvästi ap:n miestä joku korpeaa. Ja sen avioehdon voi ottaa missä vaiheessa liittoa vaan, ehdota sitä jos jatkaa puhetta.

Vierailija
14/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin, että tehdään avioehto, mies voi pitää perintönsä. Samalla voisi tehtäväksi sopimusta summasta, jonka vaimo maksaa omaisuuden käytöstä, mikäli asuu miehen omistamassa asunto-osakkeessa tai käyttää mökkiä. Mies sitten maksaa omaisuuden kunnossapidosta.

Vierailija
15/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulatavasti pitäisin asiaa vitsinä ja jatkaisin siihen vastailua vitsaillen... en siis usko että loukkaantuisin.

Vierailija
16/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä koskaan ole ollut tuolaisessa asemassa, olin pitkään se paremmin tienaava, nykyään palkat on about samat. Mutta selvästi ap:n miestä joku korpeaa. Ja sen avioehdon voi ottaa missä vaiheessa liittoa vaan, ehdota sitä jos jatkaa puhetta.

Olen kyllä sanonut, että mua ei kesämökki tai asunto-kiinnosta muuten, kuin ylläpitää niitä siinä kunnossa, että jää lapsillekin aikanaan perittäväksi muuta kuin kasa mätiä lautoja. Itse en mökillä edes viihdy, mutta pakollisia kunnostustöitä siellä tulee tehtyä. Lapsille ja miehelle mökki on tosi tärkeä. Asunnon suhteen mies tehköön myös mitä lystää. Mies ei halua avioehtoa eikä ns. omia rahoja. Jokseenkin ristiriitaista. Ap

Vierailija
17/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehelläsi on huono itsetunto ja kohentaa sitä painamalla sinua alas. Toivottavasti saatte keskinäiset välinne kuntoon.

Vierailija
18/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Sen sijaan toteaisin, että mies ei tarjoa kovin kaksista elintasoa verrattuna siihen, mitä olisi kannattanut valita, jos oikeasti reittä pitkin olisi parempaa elämää etsimässä.

Vierailija
19/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin, että tehdään avioehto, mies voi pitää perintönsä. Samalla voisi tehtäväksi sopimusta summasta, jonka vaimo maksaa omaisuuden käytöstä, mikäli asuu miehen omistamassa asunto-osakkeessa tai käyttää mökkiä. Mies sitten maksaa omaisuuden kunnossapidosta.

Asumme ihan omassa asunnossa. Perintöasunto on tällä hetkellä vuokralla ja miehen ajatuksena on jättää kyseinen asunto aikanaan lastemme käyttöön kun muuttavat pois kotoa. Meillä ei ole aikomuksena muuttaa tuohon asuntoon ollenkaan, sillä se on tarpeisiimme nähden liian pieni, varustetaso heikompi ja emme halua muutenkaan vaihtaa pientaloasumista kerrostaloasumiseen. Ap

Vierailija
20/51 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isompi palkka kuin miehelläni joten en usko että sen kantti kestäisi sanoa mitään tuollaista. Perinnöt onneksi vielä saamatta. Mutta kyllä loukkaantuisin ja toteaisin että voin mä lähteäkin niin saa kierii sitten rahoissaan ihan itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän