Vaikean päänsäryn hoito sairaalassa. Tietääkö kukaan???
Mieheni käytti meidän teinin tänään neurologilla. Poika kärsii vaikeasta päänsärystä. Lääkäri oli suunnitellut lähitulevaisuuteen jotain hoitomuotoa, joka tehtäisiin sairaalassa ja joka tapahtuisi suonensisäisellä lääkityksellä.
MIes ei muista hoidon nimeä, että voisiin googlettaaa... ehkä färtin jotain ..
Onko kukaan koskaan kuullut?
Kommentit (15)
Kofeiini on tuttu sana, jonka mies varmaan muistaisi. Lääkäri oli puhunut myös lääkecocktailista... mut kokeilen googlata =)
Kiitos
Olisiko färkkilän tippa? Olen saanut useasti.
Vierailija kirjoitti:
Kofeiini on tuttu sana, jonka mies varmaan muistaisi. Lääkäri oli puhunut myös lääkecocktailista... mut kokeilen googlata =)
Kiitos
Mulla on paha migreeni ja joudun välillä lähtemään ensiapuun.
Siellä pistetään suoneen juuri lääkecocktail.Siinä pötkötellään tiputuksessa muutama tunti jonka jälkeen pääsee kotiin.
Annan pienen vinkin.Pojalle sit villasukat mukaan ja vaikka villapusero.Tiputuksessa tulee kylmä ja sairaalan peitot on ihan onnettomia.Ihan iisi homma,tsemppiä! :)
Hei varmaan on juuri tuo Färkkilän tippa. Voitko kertoa lisää?
Migreeniin minulle on annettu lääkekocktail jossa kortisonia, tulehduskipulääkettä ja diapamia. Niin ja pahoinvointilääkettä.
Färkkilän tippa. Siinä on muistaakseni jotain tulehduskipulääkettä ja kortisonia ainakin.
Färkkilän tippa, neurologi Markus Färkkilän muk.nimetty lääkekombo. Itselläni migreeniin.
Minulle on tiputettu färkkilä pitkittyneessä migreenikohtauksessa, kun usean päivän jälkeen ei enää omat lääkkeet tehoa. Tällä saadaan migreeni katkeamaan. Tiputus kestää n. 3.5 tuntia. Coctailin koostumuksessa saattaa olla sairaalakohtaisia eroja, minä olen saanut indometasiini-solucortef -coctailin, joka on laimennwttu 500ml nesteeseen.
Terv. Aikaisempi vastaaja
Hei kiitos !!!
Tuo se juuri on. Hankalaa kun ei itse pääse viemään lasta ja mies ei ihan sisäistä aina näitä lääkäriasioita samoin kuin minä.
Mut nyt voin tutustua asiaan.
Poika on siis kärsinyt yli vuoden lähes tauottomasta invalidisoivasta päänsärystä, johon mikään hoito ei kunnolla pure. Koulut on käymättä, kaverit jääneet jne...
Ensin kuvataan pää uudelleen, kun edellisestä kerrasta on vuosi. Sitten kokeillaan kuulemma tuota färkkilän tippaa..
Ketjun aloittaja,meillä pojalla sama ongelma. Tosin diagnoosina krooninen migreeni. Kävittekö sairaalassa? Mä vien kyl katkaisuun jollei pian lopu..
Itse olin juuri 8 tuntia tiputuksessa ja färkkilän tippaa annettiin migreeniin
itselleni päivien päänsärynjälkeen jälkeen sairaalassa, otettiin käsivarrestani valtimoverta ja se ruiskutettiin epiduraalintavoin selkänikaman väliin..päänsärky loppui kuin seinään.
Kyseessä joko färkkilän tippa tai herran tippa.
sh
Onko pojalle sattunut jotain ennen näiden päänsärkyjen ilmaantumista? Esim. kaatuminen tai muu loukkaantuminen? Vähäpätöisimmätkin loukkaantumiset lasketaan. Onko paljon tietokoneella tai kännykällä? Minkä ikäinen poika on? Onko lääkitystä?
Kofeiinia ainakin voidaan tiputtaa.