Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

poikaystävä hakee kauppakorkeakouluun ja dissaa mua kun haen amikseen..

Amanda17
04.02.2016 |

Mun poikaystävä hakee kauppakorkeakouluun kun peruskoulu loppuu ja alkanut vähätteleen kun haen vaan amikseen...kyllähän meitä kädentaitoisiakin tarvitaan eikä kaikki voi olla pukumiehiä. Meinaa, että kun on merkonomin paperit kourassa, niin menee sijoittajaksi pankkiin ja saa paljon massia. Mä kuulemna vaan hukkaan elämäni kosmetologi opinnoissa kun vois hakee myös kauppakorkeeseen...se ei tajuu, että ei mulla oo oikein luku päätä.. Pitää varmaan ettii uus poikaystävä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vielä kertauksena: kauppaopisto ja sieltä valmistuva merkonomi on ammattikoulutasoa vastaava toisen asteen tutkinto. Siis vaihtoehto ammattikoululle ja lukiolle. Kauppakorkeakoulusta valmistuu ekonomiksi, joka on taas yliopistotason tutkinto. Peruskoulusta ei voi mennä suoraan kauppakorkeakouluun. Merkonomitutkinnon jälkeen voi hakea kauppakorkeakouluun, suurin osa sinne menee kyllä lukio-opintojen jälkeen. Merkonomeista ei valmistu suoraan mitään sijoitusasiantuntijoita eikä pankkimeklareita vaan sieltä valmistuu kaupan alan perusammattilaisia esim. kaupan kassoille. Harhauttavasti kyllä voidaan puhua kauppiksena sekä kauppaopistosta että kauppakorkeakoulusta mutta oikeasti ihan eri tason koulutukset kyseessä. Vähän sama asia, kuin jos joku hakee lähihoitajaopintoihin ja kehuu ryhtyvänsä valmistuttuaan yksityiskirurgiksi, kun siellähän ne massit liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme