Lopetin juuston ostamisen
Kalsiumia tulee liikaa ravinnosta, joten oli pakko lopettaa juuston ostaminen. Pelkästään maidosta saan jo 1,8 grammaa kalsiumia vuorokaudessa. Siihen päälle raejuustot ja muut maitotuotteet, niin kalsiumin saanti oli lähellä 3 grammaa päivässä. Noin iso määrä kalsiumia aiheuttaa magnesiumin puutosta, koska kalsiumin ja magnesiumin saannin suhde pitäisi olla 2:1.
Kommentit (14)
MInä kans mässään maitotuotteilla. Lopetin maidon oston juomistarkoituksessa - ostan vain niitä kestomaitoja kahvia varten. Rahkaa tulee syötyä joka päivä proteiinin vuoksi. Ja maitoa. Ja piimää (pitää närästyksen kurissa, pitää olla aina kaapissa), turkkilaista jugurttia, juustoja jne. Hyvä kirjoitus, sillä mulla on hirveitä lihaskramppeja välillä. Rupeen syömään magnesiumia
No mä en juo maitoa. Juustosta en luovu. Käytän päivittäin magnesiumlisää.
En syö mitään maitotuotteita., ja kalsium arvot ovat ihan ok.
Tunnetko itsesi paremmaksi ihmiseksi nyt?
Oispa ens vuonna varaa ostaa joskus juustoa.
Niin, kunpa olisikin varaa ostaa juustoa. En ole ainakaan pariin vuoteen ostanut.
Vielä kun jotenkin tietäisi tarkkaan paljonko niitä mineraaleja lähtee kakin mukana ulos.
Vierailija kirjoitti:
MInä kans mässään maitotuotteilla. Lopetin maidon oston juomistarkoituksessa - ostan vain niitä kestomaitoja kahvia varten. Rahkaa tulee syötyä joka päivä proteiinin vuoksi. Ja maitoa. Ja piimää (pitää närästyksen kurissa, pitää olla aina kaapissa), turkkilaista jugurttia, juustoja jne. Hyvä kirjoitus, sillä mulla on hirveitä lihaskramppeja välillä. Rupeen syömään magnesiumia
Minullakin on ollut hirveitä lihaskramppeja, jotka ei meinaa sammua millään. Pakkasesta kylmäkalle suoraan iholle. Magnesiumin käytön jälkeen ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön 5kg oltermannia joka kuukausi
Saat valtavia määriä tyydyttyneitä rasvoja elimistöösi. Ne tukkivat sinun verisuonesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat valtavia määriä tyydyttyneitä rasvoja elimistöösi. Ne tukkivat sinun verisuonesi.
Mä syön suunnilleen saman verran ja mun kokonaiskolestroliarvo 3,5.
Vierailija kirjoitti:
Samassa määrässä mennään, välillä kyllä Arki juustoakin.
Vierailija kirjoitti:
Persereiälläsikö sen kahvin nautit, kun et juo?