Mitä sinulla tulee ensimmäisenä mieleen valtiotieteitä opiskelevasta?
Kommentit (20)
En tarkoita provosoida sanoessani kokoomusnuori.
Älykkö. Suorittajat ovat oikiksessa, kokoomusnuoret oikiksessa tai kauppiksessa.
Näidenkö vastausten perusteella valitset, mille linjalle haet opiskelemaan? Onnea sinulle.
Joukko kysymyksiä. Valtsikan puolella kun voi opiskella melko monenlaisia oppiaineita. Syntyy jostain syystä hieman erimielikuva sanooko opiekelevansa esimerkiksi kehitysmaatutkimusta, käytännöllistä filosofiaa vai kansantalustiedettä tai ihan "vaan" yleistä valtio-oppia.... Joita siis kaikkia -jokusena esimerkkinä- mainitakseni voi käsittääkseni opiskella valtiotieteellisessä tiedekunnassa.
Sellainen fiksu ja rauhallinen, joka ei sitten oikein kuitenkaan tiedä mitä tulee tekemään työkseen.
Valveutunut ja itsetietoinen. Puoluekanta voi olla yhtä hyvin kokkari, demari kuin vihreäkin.
Minä olen vtm, kepulainen ja asiantuntijatöissä. Ihan perusakateeminen.
Fiksu, ehkä hieman pätijä-tyyppiä oleva henkilö. Oikeudenmukainen, noin yleisesti.
Vähän sellanen kuiva ja väritön tyyppi. Pitää itteään jonain suurenakin huippuasiantuntijana ja tärkeänä tyyppinä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vtm, kepulainen ja asiantuntijatöissä. Ihan perusakateeminen.
Miten olet voinut päästä valtsikaan ja valmistua sieltä, kun et edes keskustelupalstan kysymystä ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vassareita aika paljon enemmän. Joissain pääaineissa tuskin mitään muura äänestetäänkään kuin vasureita tai vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassareita aika paljon enemmän. Joissain pääaineissa tuskin mitään muura äänestetäänkään kuin vasureita tai vihreitä.
Ja mitkä ovat nämä aineet?
"Minä olen vtm, kepulainen ja asiantuntijatöissä. Ihan perusakateeminen."
- "Miten olet voinut päästä valtsikaan ja valmistua sieltä, kun et edes keskustelupalstan kysymystä ymmärrä?"
Ei kai "minä selfie- minä" ole vain kokkkareittten yksinoikeus? Ilmeisesti joku Kepulainenkin ajattelee ensimmäisenä itseään...
Pikkasen snobi, vasemmistolainen exäni :)
Esimerkiksi Turun yliopistossa on seuraavia pääaineita: filosofia, poliittinen historia, sosiaalipolitiikka, sosiaalityö, sosiologia, taloussosiologia, tilastotiede ja yleinen valtio-oppi sekä psykologia ja logopedia.
Näistä kaikki muut vetävät vasemmalle kallellaan olevia tiedostavia nuoria paitsi ehkä yleinen pol. historia ja valtio-oppi, joihin tullaan hakemaan poliittista polkua myös keskeltä oikealle.
Itse luin sosiologiaa ja siellä oli kaikenlaista jengiä, mutta ehkä enemmistö sittenkin punavihreitä.
Valtsika on mielestäni ällöttävin opiskelualan lempinimi mitä tiedän. Itse alaa kohtaan ei silti mitään negatiivista mulla.
Pikkutarkka suorittaja, kympin oppilas. Jos miespuolinen, lisäksi vahvat asperger-piirteet. Jos ja kun siis HY:n valtsika kyseessä.