Sanotko avopuolisoasi "avomieheksi", "mieheksi" vai "miesystäväksi"?
...vai joksikin muuksi, kun asioit esimerkiksi virastoissa tai arkisesti vaikkapa matkapuhelinliikkeessä, joko puhelimitse tai menemällä fyysisesti paikan päälle?
Miehille sama kysymys, mutta tietenkin toisin päin!
Kommentit (21)
Poikaystävä.
Miksi ihmeessä ottaisin hänet puheeksi matkapuhelinliikkeessä?
Miesystävä, en ole poikien kanssa seurustellut. Varmaan avomieskin joskus. Mieheksi olen sanonut vain aviomiestä.
Mies tai kaveri. Saman katon alla ollaan asuttu 3 vuotta, mutta en oikein avomieheksi tykkää kutsua. Tai miesystävä, mutta se on jo ällö.
poikaystävä
pitäis varmaan jo opetella sanomaan mieheksi
Mies. Nykyään ollaan tosin naimisissa, nimitys ei muuttunut 😉
Mies-sana on jäänyt käyttökieleen, vaikka tuo köriläs on kulkenut poikaystävästä ja avomiehestä aviomieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävä.
Miksi ihmeessä ottaisin hänet puheeksi matkapuhelinliikkeessä?
Poikaystävä taitaa teillä hoitaa mm. nettiliittymäasiat. :)
Ap
Puoliso. Siihenhän ei mitään paperilappua tarvita.
Sanon mieheksi. Mies vain alkoi omin luvin sanoa minua vaimoksi. Pikkaisen ärsyttää. En ole hänen vaimonsa, vaan avovaimo, mutta mies ei halua korostaa sitä, koska haluaisi naimisiin. En viitisnyt korjata miestä kuitenkaan siksi, että inhoan avovaimo-sanaa. Samoin kuin avomies-sanaa. Ja eipähän se muille kuulu olemmeko vihittyjä vai ei. Katsokoot sormesta, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
rakkauspakkaus <3
Joo, tai pikkupuppeli! :D
Ap
Mies. Ollaan kyllä kihloissa ja pian naimisiin menossa, mutta kihlattu/sulhanen kuulostaa kamalan viralliselta... Poikaystäväksi en viitsi sanoa kun on minua niin paljon vanhempi :D
Mies tai poikaystävä