Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v ei yhtään kaveria.

Vierailija
04.02.2016 |

Koulussa leikkii välituntisin lasten kanssa ja käy kahdessa eri harrastuksessa. Silti hänellä ei ole iltapäivisin ketään kaveria. Montaa lasta olen kutsunut meille leikkimään ja ottanut vanhempii yhteyttä kukaan ei vaan tule. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei leiki naapurin lasten kanssa?

Onko teillä sukulaisia/ystäviä joilla lapsia? 

Naapurien äidit eivät halua antaa lastensa leikkiä hänen kanssaan ja syytä en tiedä. Olimme aiemmin facekavereita mutta sekin loppui heidän puoleltaan yhtäkkiä syytä kertomatta. Yksi ystäväpariskunta on jolla on lapsia.

Vierailija
22/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin 7-vuotias, lapset hoitivat kaverisuhteitaan jo itse. Sellaisia katsottiin vähän karsaasti, kenen äidit pyytelivät kylään tai puuttuivat leikkeihin. Voi olla, että nykyäään tai haja-asutusalueilla on toisin.

Kutsuuko lapsi kavereitaan leikkimään itse? Kärsiikö hän edes tilanteesta, haluaako hän koulun jälkeen leikkiseuraa?

Jos lapsi itse on surullinen kavereiden puutteesta, yritä rohkaista häntä tutustumaan johonkin toiseen yksinäiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin 7-vuotias, lapset hoitivat kaverisuhteitaan jo itse. Sellaisia katsottiin vähän karsaasti, kenen äidit pyytelivät kylään tai puuttuivat leikkeihin. Voi olla, että nykyäään tai haja-asutusalueilla on toisin.

Kutsuuko lapsi kavereitaan leikkimään itse? Kärsiikö hän edes tilanteesta, haluaako hän koulun jälkeen leikkiseuraa?

Jos lapsi itse on surullinen kavereiden puutteesta, yritä rohkaista häntä tutustumaan johonkin toiseen yksinäiseen.

On hän kutsunut kukaan vaan ei ole tullut. Joskus kärsii ja joskus ei. Toivottavasti joskus tilanne paranee.

Vierailija
24/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurien äidit eivät halua antaa lastensa leikkiä hänen kanssaan ja syytä en tiedä. Olimme aiemmin facekavereita mutta sekin loppui heidän puoleltaan yhtäkkiä syytä kertomatta. Yksi ystäväpariskunta on jolla on lapsia.

Eikö tämä ole mielestäsi huolestuttavaa? Ota ihmeessä yhteyttä näihin naapurin äiteihin ja yritä selvittää syy. Jos lapsesi käytöksessä on ongelmia, hän tarvitsee nopeasti apua häiriökäytöksen lopettamiseksi. Jos taas häntä syrjitään suotta, hän tarvitsee tukeasi.

Vierailija
25/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko syy siinä, että olette niin eri sosiaaliluokkaa kuin naapurinne? Asutte varakkaiden alueella, mutta olette kuitenkin huomattavasti varattomampia kuin naapurinne?

Vierailija
26/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin mielestä minkä tahansa ikäiselle riittää vähän vähempikin seuraelämä. Hänellä kuitenkin koulussa kavereita (ei ole välitunneilla yksinäinen), 2 harrastusta ja perhe... onhan se ihan kivasti. Ekaluokkalaiset ovat vielä pieniä ja perhe on edelleen todella tärkeä. Kaverien merkitys iltaisin/v-loppuisin alkaa korostua vasta 10+ ikäisillä ja monille senkin ikäisille on todella tärkeää myös perheaika, saattavat ihan mielellään olla kotona illalla laittamassa ruokaa, katsomassa tv:tä tai ulkoilemassa perheensä kanssa. Vanhemmat on usein näistä enemmän huolissaan kuin lapsi itse. 

Vierailija
27/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole mielestäsi huolestuttavaa? Ota ihmeessä yhteyttä näihin naapurin äiteihin ja yritä selvittää syy. Jos lapsesi käytöksessä on ongelmia, hän tarvitsee nopeasti apua häiriökäytöksen lopettamiseksi. Jos taas häntä syrjitään suotta, hän tarvitsee tukeasi.

Tottakai se on huolestuttavaa mutta en saanut niistä äideistä muuta irti kuin että se jotenkin johtuu meistä vanhemmista, lapsemme olisi silloin hyvin pieni kun nämä jutut tapahtuivat eli ei ole lapsemme syytä. Hän käyttäytyy hyvin ja siitä on aina tullut kiitosta. Naapurit jostain syystä karsastavat meitä vanhempia ja sitten tavallaan kostavat sen lapsiensa kautta etteivät lapset saa leikkiä keskenään.

Vierailija
28/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko syy siinä, että olette niin eri sosiaaliluokkaa kuin naapurinne? Asutte varakkaiden alueella, mutta olette kuitenkin huomattavasti varattomampia kuin naapurinne?

Kyllä juuri näin.

Vierailija
29/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on huolestuttavaa mutta en saanut niistä äideistä muuta irti kuin että se jotenkin johtuu meistä vanhemmista, lapsemme olisi silloin hyvin pieni kun nämä jutut tapahtuivat eli ei ole lapsemme syytä. Hän käyttäytyy hyvin ja siitä on aina tullut kiitosta. Naapurit jostain syystä karsastavat meitä vanhempia ja sitten tavallaan kostavat sen lapsiensa kautta etteivät lapset saa leikkiä keskenään.

Kuulostaa tosi kurjilta naapureilta :(

Mutta jos koulussa riittää kavereita niin en olisi kovin huolissani. Jos huolettaa, niin voisiko lapsi jäädä joinakin päivinä viikosta iltapäiväkerhoon?

Vierailija
30/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi kurjilta naapureilta :(

Mutta jos koulussa riittää kavereita niin en olisi kovin huolissani. Jos huolettaa, niin voisiko lapsi jäädä joinakin päivinä viikosta iltapäiväkerhoon?

Juu ja heidän lapsensa ovat vielä samalla luokalla kuin meidän lapsemme. Luokat jaettiin aikoinaan asuinalueittain. En tiedä onko iltapäiväkerhossa tilaa, täytyy kysäistä asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä