Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja! Haluan mariellan plate ravintolaan syömään! Mitä mun pitää tehdä siellä?

Vierailija
04.02.2016 |

Saisko erittäin selkeät ja tarkat ohjeet alusta loppuun? Olisin todella kiitollinen. Mennäänkö siellä vaan pöytään ja milloin ruoka maksetaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varmaan ihan kuin oikea ravintola... Menet sisään, katsot onko joku ohjaamassa pöytiin ja toimit sen mukaan. Istut alas, tilaat ruuan ja kun olet syönyt, maksat sen.

Onko se jotenkin hankala konsepti?

Vierailija
2/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä se tarjoilija yleensä kysyy? En osaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään ravintolassa syönyt kuin hesessä ja kotipizzassa! Auttakaa mua. Mulla on paniikkihäiriö ja haluan tietää etukäteen mitä mun pitää tehdä, tajuta ja osata.

Vierailija
4/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä?

Vierailija
5/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa mun täytyy kiittää? Maksaa? Milloin voin mennä pöytään? Täyttkö mun valita jotain juomia ja maistella niitä? En osaa tilata viiniä ja maistaa sitä? Eikö sitä vaan voi juoda suoraan?

Vierailija
6/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Luoja.

Vierailija
7/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ravintolan ovella on lappu tms. jossa sanotaan, että odottakaa pöytiin ohjaamista. Sitten tulee tarjoilija ja kysyy monta henkilöä teitä on ryhmässä. Sen jälkeen hän etsii pöydän teille ja vie sinne pöytään. Antaa ruokalistan ja kysyy mitä haluatte juoda. Sen jälkeen tarjoilija lähtee hakemaan juomia ja siinä on aikaa miettiä mitä haluaa syödä. Jos ei ehdi, niin voi sanoa tarjoilijalle, että miettii vielä. Tarjoilijan vastuulla on huomioida asiakas. Siinä tilaatte, saatte ruuat ja syötte. Jos tarvitsette tarjoilijaa, niin yleensä ne huomio katsekontaktin. Jos ei niin voi vähän hihkaista "anteeksi" tms. saadakseen huomion. Sitten pyydetään lasku, laitetaan rahat sinne laskun väliin. Jäädään odottamaan vaihtorahoja ja kuittia. Juomarahaa voi jättää sinne laskun väliin. 

En tunne tuota Mariellan plate ravintolaa. Luultavasti sinne kannattaa ostaa etukäteen joku illaliskortti ja samalla saa varatun paikankin. Rennosti vain. Muista, että olet syömässä siellä ja tarjoilijat ovat sinua varten. Jos et ole v-mäinen tai riehu siellä, niin jokainen asiakas saa toimia tyylillään. Tarjoilijan tehtävä on luotsia siinä niin, että asiakas saa sen mitä haluaa. 

Vierailija
8/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä voit tilata pullon tai lasillisia. Pullossa tilattuna kukaan ei tiedä onko juuri avattu pullo pahentunut vai ei. Siksi ensimmäinen maistaa sitä ja hyväksyy sen. Ja voit tilata heti vaikka jäävettä tai limsaa, mitä ikinä nyt juotkin. Ei tosiaankaan ole pakko tilata viiniä. Voit pyytää juomamenun tai pyydät vaikka lasillisen talonviiniä, tai punaviiniä tai vaikka lasillinen kuivaa valkoviiniä. Tarjoilija voi ehdottaa jotain merkkiä, niin sanot joo käy. Voit kertoa tarjoilijalle, että yleensä tykkäät makeista valkoviineistä, niin tarjoilija ehdottaa jotain viiniä. Jos tilaat lasillisen viiniä, tarjoilija voi kysyä haluatko 12 cl vai 24cl. Sitten sanot jomman kumman. 

Siis halusitko tilata viiniä vai juoda jotain muuta? 

Vierailija
9/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii aloittaa harjoittelu vaikka Shellin Simpukassa ettei heti mene liian vaikeaksi.

Vierailija
10/10 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsii aloittaa harjoittelu vaikka Shellin Simpukassa ettei heti mene liian vaikeaksi.

Eiköhän porauslautan kuppila kelpaa ihan hyvin tähän tarkoitukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi