Hei! Kellään kokemusta venlafaxin lääkkeestä?
Olen nyt syönyt pari vuotta. Annostus on 150mg 1krt vuorokaudessa. Lääke määrättiin ahdistukseen ja masennukseen. Muuten toiminut hyvin. Mutta nyt olen aloittanut kuntoilun niin jotenkin tuntuu että tulee vieroitusoireita vaikka otan lääkkeen säännöllisesti. Lääkettä en välttämättä uskalla lopettaa. En halua sitä ahdistavaa oloa takaisin. Onko kellään kokemusta. Mietin ite että imeytyykö se periaatteessa nopeemmin kun itse kuntoilee ja kuluttaa enemmän.
Kommentit (6)
Lopetin itse venlafaxinin juuri noitten vieroitusoireiden takia, joita tuli todella usein (annostus oli 225mg/vuorokausi). Lääkkeet kyllä auttoivat paljon masennuksen hoidossa, enkä niiden lopettamisen jälkeen ottanut yli vuoteen masennuslääkkeitä. Nyt masennusoireet ovat taas päällä ja olen aloittanut brintellix-lääkkeen jonka kanssa vieroitusoireita ei ole ollut.
Vastetta ei ole ollut niin hyvin kuin venlafaxinissa ja lääkäri ehdottikin että vaihtaisin taas siihen.. :/ niitä pitäis varmaan ottaa suunnilleen minuutilleen aina samaan aikaan vuorokaudesta, jotta viekkarit pysyisi poissa. Itse myös urheilen paljon ja urheilin myös venlafaxin aikoina.. johtaiskohan ne viekkarit sitten tosiaan siitä? Vai pitääkö niitten kanssa olla niin minuutilleen tarkkana.. long story short: tiedän täsmälleen miltä tuntuu :(
Mulla ei aiemmin ole ollut noita vierotusoireita "turhaan" mutta kun urheilun aloitin niin rupes tulemaan. Outoa.
Minä saan sähköiskuja ollessani väsynyt vieläkin, vaikka käytön lopettamisesta on jo pari vuotta.
Nostan tätä. Jos joku osais vastata. :)