Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OLEN AINA IHMETELLYT MIKSI KÖYHÄT JÄ TYÖTTÖMÄT ELÄVÄT EINEKSIÄ VAIKKA NE OVAT KALLII

Vierailija
03.02.2016 |

?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävät eineksillä VAIKKA ne ovat kalliita*

Sori Paska tekstinkorjaus puhelimessa.

Ap

Vierailija
2/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni perhe joten einekset haukkuvat hntansa, kun saadaan pienellä maha täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sinppeli asia oikeasti, vaikka sitä ei saa ääneen sanoa.

Eineksillä elävät yleensä keskimääräistä laiskemmat ja tyhmemmät ihmiset. Harvemmin lääkärit elävät millään saarioisen appeilla.

Ja samaisilla avuilla olevat ihmiset luonnollisesti ovat heikommassa asemassa työllistymisen suhteen.

Vierailija
4/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kallii"?

Mä olen köyhä, (olin pitkään työtön ja nyt osa-aikatöissä), enkä syö eineksiä. Eikä muuten oikein kukaan tuntemistani köyhistä. Olemme toki kaikki korkeakoulutettuja, ehkä se vaikuttaa asiaan? Valmistan kaikki ruokani mahdollisimman pitkälle itse. Kasvatan yrtit itse, ostan kauden satoa, hyödynnän paljon paikallisia etnisiä liikkeitä jne. En syö nisäkkäiden lihaa, kalaa joskus, maitotuotteita rajallisesti. Olen erittäin ravintotietoinen, syön varmasti ravinteekkaammin ja terveellisemmin kuin sinä, ap. Ruokaan menee 75 - 100 euroa kuussa.

Vierailija
5/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja muutamat tuntemani köyhät syödään kokolihapihviä yms. hyvää aina, kun roskiksista löytyy. Jos löytyy eineksiä, syödään niitä. 500€/kk tulot menee vuokraan ja laskuihin, ruokaan ei jää rahaa...

Tai miten nyt kukin köyhän mieltää. Jotkut puhuu 1500€/kk köyhyysrajasta. Kolminkertaiset tulot keneen tahansa opintotuella tai työttömyystuella tai pienellä eläkkeellä elävään nähden. Itse eläisin aika leveästi, jos minulla olisi 1000€ kuussa käyttörahaa. Ja en todellakaan söisi mitään eineksiä. Niinkuin en syö nytkään, jossei kokolihat mene kaupaksi. :D

Vierailija
6/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineksillä elävät yleensä keskimääräistä laiskemmat ja tyhmemmät ihmiset. Harvemmin lääkärit elävät millään saarioisen appeilla.

Ja samaisilla avuilla olevat ihmiset luonnollisesti ovat heikommassa asemassa työllistymisen suhteen.

Totta. Etenkin laiskuus. Ehkä jos olisi edes perhe, tai muitakin syömässä, niin sitten voisi jaksaa laittaa jotain ruokaa, mutta pelkästään itsensä takia ei viitsi nähdä mitään vaivaa.

Vierailija
7/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänähän ei ole muuta kuin aikaa tapettavana. Luulis ajan kuluvan paremmin kun kokkaa alusta alkaen itse. Leipoo leivät, raastaa raasteet, pilkkoo juurekset, paloittelee halpaa lihaa. Sen sijaan, että ostaa kallista valmista minkä lämmittämiseen menee pari minuuttia.

Vierailija
8/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei välttämättä ole ollenkaan köyhä.

Vierailija
9/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan osta.

Perunat omasta maasta, samoin porkkanat, nauriit, salaatit,tomaatit, yrtit, herneet ja kaalit. Lihan metsästän, kalan kalastan.

Kaupasta haen jauhot, munat, hiivat,hygieniatarvikkeet ja maidon. Ruokalasku n. 80e/kk 5hlö.

Vierailija
10/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä köyhänä en todellakaan osta mitään eineksiä. Ruoka alusta asti itse, siinä säästää ja tietää mitä syö. Eikä siinä oikeasti niin kauan kestä.

Vierailija
11/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Etenkin laiskuus. Ehkä jos olisi edes perhe, tai muitakin syömässä, niin sitten voisi jaksaa laittaa jotain ruokaa, mutta pelkästään itsensä takia ei viitsi nähdä mitään vaivaa.

Tuo on kyllä hyvä pointti jonka unohdin. Omaan ruokaan on niin turhan tuntuista panostaa. Itse en kyllä yksinäisinä päivinikään ole eineksiä syönyt, vaan lähinnä paistan jonkun pihvin, kuhafileen tai heitän kanankoivet uuniin.

Vierailija
12/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu elämäntilanteesta ja miksi on köyhä. Esim psyykkisistä syistä eläkkeellä oleva ei välttämättä kykene laittamaan ruokaa. Esim pakko-oireinen häiriö voi viedä niin paljon aikaa ja voimia, että kertakaikkiaan ei ole aikaa laittaa ruokaa tai se on mahdotonta oireiden takia. kuitenkaan ei ole rahaa syödä ravintolassa yms ja sitten ostetaan eineksiä.

Vierailija
13/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt

Vierailija
14/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ruuassa vaatii pääomaa, keittoja varten pitää olla iso kattila ja vuokiin tarvitsee sen vuuan. Jos minä näen sitä kananfilettä mitä muutenkin ostetaan -30 % tarralla niin laitan kaikki kärryyn ja kotona pakkaseen. Tämäkään ei onnistu jos kauppareissuun on 10 e rahaa ja pitää muutakin saada..

Se että euron eines muuttuu kalliiksi jos katsot raaka-aineiden hinnat ei tarkota että ihminen jolla on vain euro voisi ostaa tarvittavat 5e raaka-aineet. Kaikkea kun ei saa muutamaa grammaa kerralla.

Kannattaa siis hankkia se pakastin ja luottokortti kun on töissä, helpottaa elämää jos jää työttömäksi ja se tilanne pitkittyy.

Vierailija
15/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla köyhällä varaa ostaa kunnon puhelinta, kun HUUTAA ja kirjoittaa mitä sattuu, ja syyttää siitä puhelinta. Oli varmaan tuo koko kysymys pelkkää puhelimen tuotosta (ainakin toivoisin, koska kukaan ei voi olla ihan noin tyhmä). Varmaan kaivaa sinun napaasi, mitä joku muu syö.

Vierailija
16/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen ruuassa vaatii pääomaa, keittoja varten pitää olla iso kattila ja vuokiin tarvitsee sen vuuan. Jos minä näen sitä kananfilettä mitä muutenkin ostetaan -30 % tarralla niin laitan kaikki kärryyn ja kotona pakkaseen. Tämäkään ei onnistu jos kauppareissuun on 10 e rahaa ja pitää muutakin saada..

Se että euron eines muuttuu kalliiksi jos katsot raaka-aineiden hinnat ei tarkota että ihminen jolla on vain euro voisi ostaa tarvittavat 5e raaka-aineet. Kaikkea kun ei saa muutamaa grammaa kerralla.

Kannattaa siis hankkia se pakastin ja luottokortti kun on töissä, helpottaa elämää jos jää työttömäksi ja se tilanne pitkittyy.

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, niin pidän vain idiotismina sitä, että jos jatkuvasti tilillä on vain kymppi, niin ei käy mielessä vaikka lainata tai ostaa kirpparilta parin euron kattilaa ja pikkuhiljaa siirtyä eineksistä itsetehtyyn ruokaan. Tai olen vähän utelias: millainen ihminen ei tänä päivänä omista ruuanlaittovälineitä?

Vierailija
17/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilön, joka kirjoittaa sanan "simppeli" > "siNppeli", ei kannata puhua toisten ihmisten tyhmyydestä yhtään mitään....

Vierailija
18/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, niin pidän vain idiotismina sitä, että jos jatkuvasti tilillä on vain kymppi, niin ei käy mielessä vaikka lainata tai ostaa kirpparilta parin euron kattilaa ja pikkuhiljaa siirtyä eineksistä itsetehtyyn ruokaan. Tai olen vähän utelias: millainen ihminen ei tänä päivänä omista ruuanlaittovälineitä?

Kyseessä on minun spekulaatio ja samalla käsitys köyhyydestä.

Yleensä köyhät vain käyttävät sitä rahaa juuri noin epäloogisesti, eli ostavat vaikka cd-levyn sen kattilan sijaan kun tulee sossurahat. Tästä joku köyhä puhui telkkarissakin.

Itselläni on rahaa tavalliseen ruokaan ja välineet sen tekoon. taisin tuossa jo kertoa miten ostan ruokaa "alesta" ja mietin voiko köyhä tehdä samaa.

Vierailija
19/19 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on minun spekulaatio ja samalla käsitys köyhyydestä.

Yleensä köyhät vain käyttävät sitä rahaa juuri noin epäloogisesti, eli ostavat vaikka cd-levyn sen kattilan sijaan kun tulee sossurahat. Tästä joku köyhä puhui telkkarissakin.

Itselläni on rahaa tavalliseen ruokaan ja välineet sen tekoon. taisin tuossa jo kertoa miten ostan ruokaa "alesta" ja mietin voiko köyhä tehdä samaa.

Aika monella varattomannäköisellä ostoskärryn täyttää olutsalkku - ehkä tuossa pääravinto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi