Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä?! Luin kanta.fi, siellä on selostettu kaikki sh:lle jutteluni?!

Vierailija
03.02.2016 |

En uskalla puhua siellä enää mitään. Pakko käydä että pääsen psykterapiaan. Ketkä kaikki nuo näkee?! Näkeekö neuvolan terkka? Lasten neuvolan terkka? Lääkäri normaalilla käynnillä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sieltä muka tollasia lukee?

Mulla on vaan pelkät reseptit.

Vierailija
2/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin näkyykin. Jos olisin tiennyt olisin pitänyt turpani rullalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi laittaa tietojenluovutuskiellon, jolloin käsittääkseni muissa hoitoyksiköissä ei voida lukea niitä.

Vierailija
4/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä kirjoiteltu ennenkin, sä et vaan ole niitä nähnyt ennen :D

Vierailija
5/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietystihän käynnit kirjataan, mitä muuta kuvittelit?

Vierailija
6/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastenneuvolan terkka saa sinun tiedoissasi käydä.

Vierailija
7/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot daiju.

Vierailija
8/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole tuolla mitään muuta kuin pari reseptiä. Siellä on muistaakseni myös kohta josta voi kieltää potilastietojen lähettämisen. Kannattaa varmaan laittaa siihen esto.

Vierailija
9/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etusivulla heti näkyy kun klikkaa päivämäärää jolloin on käynyt. Miten sen kiellon saa? Todellakaan esim lastenneuvolan terkan ei tarvitse tietää lapsuuteni traumoista kun kuitenkin eletään normaalia arkea ja lapset voi hyvin. Enkä halua että joka flunssa ja kuume pistetään luulosairauden piikkiin vain koska olen asioinut mt-puolella.

Vierailija
10/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etusivulla heti näkyy kun klikkaa päivämäärää jolloin on käynyt. Miten sen kiellon saa? Todellakaan esim lastenneuvolan terkan ei tarvitse tietää lapsuuteni traumoista kun kuitenkin eletään normaalia arkea ja lapset voi hyvin. Enkä halua että joka flunssa ja kuume pistetään luulosairauden piikkiin vain koska olen asioinut mt-puolella.

Se oli joku suostumus ja kiellot tms. En muista tarkemmin. Tuli sattumalta eteen, kun selasin läpi kaiken mitä palvelusta löytyi.

Vierailija
11/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai kaikki mitä suustasi päästät ulos kirjataan! :D Luuletko, että ne hoitsut muistaa mitä olet mahtanut kuukausi sitten jutella?

Psykoterapiaa saa ihan kuka vain, jos vaan on varaa se kokonaisuudessaan itse maksaa. Muut saavat olla ilman ;)

12/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian tietoja ei saa mennä kukaan ulkopuolinen tarkastelemaan ilman suostumustasi. Joissain tapauksissa on mahdotonta ihan tekniikan puolestakin ja muutenkin tulee lakipykälät vastaan. Voit myös tarkistaa halutessasi kaikki ketkä ovat tietojasi katselleet.

Vierailija
13/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajatella, että ne kaikki on just sun parhaaksi? Jos haluat "ilmaista" hoitoa myös mielenterveysongelmiisi niin täytyyhän niistä kirjata. 

Mä en enää tiedä, mitä sun kaltaisille ihmisille pitäis sanoa ja tehdä kun kaikki halutaan ja vaaditaan, mutta mitään ei saa takaisin. =(

Vierailija
14/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ei voida antaa hoitajille kaikkia tietoja ja sitten ihmetellään kun ei saada sopivaa/riittävää apua...

Vierailija
15/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo neuvolassa ei kyllä näy psyk puolen tekstejä. Yleislääkärin kirjoituksia ja terveysaseman sairaanhoitajan tekstejä pääsee lukemaan. Ja lastenneuvolakäyntien yhteydessä ei vanhempien papereita avatakaan.

Vierailija
16/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tiedot ovat näkyvillä kaikille joihin olet hoitosuhteessa ja jos annat heille luvan niitä käyttää. Ei muille.

Vierailija
17/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta kuinka pitkältä ajalta nuo tiedot näkyy kanta.fi:ssä? Olen viimeksi ollut julkisen terveydenhuollon kanssa tekemisissä kupuksen odotusaikana ja siitä on pian 10 vuotta. Pari kertaa olen käynyt yksityisellä gynellä, näkyyks nekin? 

Vierailija
18/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee kuka on katsonut? Tämä on pieni paikka ja tk ssa paljon enempi ja vähempi tuttuja. Lääkärillä kun on käynyt niin aika helposti kaikki laitetaan stressin tai muun unenpuutteen syyksi. Haluan keskittää mt-hoidon tuonne parille ihmiselle.

Ap

Vierailija
19/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tiedot ovat näkyvillä kaikille joihin olet hoitosuhteessa ja jos annat heille luvan niitä käyttää. Ei muille.

Jos annan äitiysneuvolassa luvan, näkyykö mt-puolen asiat?

Ap

Vierailija
20/32 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin fysiatrian klinikalla. Naislääkäri oli koneella ja sanoi ettei mulla ole psykiatrista menneisyyttä...

No ei kai kun en oo uskaltanut puhua.

Viimeksi 1900-luvulla ja viime syksynä vasta uskalsin( lapsi jo niin iso).

Eli se siis näki tiedot!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä