Tulipa paha mieli.
Kävin kahvilla ystäväni kanssa pitkästä aikaa. Sillä on vaatteet sieviä, tyylikkäitä, uusia. Viimeisin kampaamokäynti näkyy hiuksissa. Tyylikäs käsilaukku ja saappaat. Sen lapset on yhtä tyylikkäästi ja sievästi puettu. Sillä on mies, joka on aktiivinen perheenjäsen. Niillä on oma koti, joka on tilava ja tyylikkäästi sisustettu.
Mulla on niin paha mieli. Ja pitäis kehdata niille kahvit tarjoilla mun luona, kun mulla on merkkipäivä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Sinuna miettisin tarkasti, miksi toisen onnesta (?) tulee paha mieli. Kyseessä ei ole mikään sinua peruskoulun läpeensä kiusannut mulkero, jolle et toivo mitään hyvää, vaan YSTÄVÄSI.
Siksi, että olen inhimillinen, kateellinen, epätäydellinen, katkera ja kyyninen paska. Siksi. Kyllä minä sen tiedän. Enkä minä tätä oloani mene muille päin naamaa näyttämään. Eikä muiden onni ole minulta pois, en vaan ole niin sokea etten näkisi kontrastia itseni ja ystäväpiirini välillä. Silloin tällöin sitten aina salaa itken, jotta taas jaksaa olla nöyrä elämää kohtaan ja positiivinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Häpeän kotiani. Hävettää asua tällaisessa vuokra-asunnossa kun kaikki ystäväni ovat perheineen jo omakotitaloissaan. En ole saavuttanut elämässäni MITÄÄN, tällä hetkellä minulla on täysin epäonnistunut olo.
Tiedätkö, että omakotitalossakin voi asua vuokralla.
Et ole saanut omakotitaloa, joten et ole saavuttanut mitään? Et miestä etkä perhettä, et ammattia etkä työpaikkaa ( tämä ei ole kovinkaan harvinaista), mitä muutakaan et ole saavuttanut?
Asetapa tavoitteesi vähän realistisemmiksi. Pidä kotisi siistinä ja kauniina, vaikka se vain vuokra-asunto onkin. Katso itseäsi peilistä ja mieti, mikä estää sinua käymästä kampaajalla ja ostamasta nättejä vaatteita - onhan sinun kuitenkin vaatteita ostettava silloin tällöin vaikka toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna miettisin tarkasti, miksi toisen onnesta (?) tulee paha mieli. Kyseessä ei ole mikään sinua peruskoulun läpeensä kiusannut mulkero, jolle et toivo mitään hyvää, vaan YSTÄVÄSI.
Siksi, että olen inhimillinen, kateellinen, epätäydellinen, katkera ja kyyninen paska. Siksi. Kyllä minä sen tiedän. Enkä minä tätä oloani mene muille päin naamaa näyttämään. Eikä muiden onni ole minulta pois, en vaan ole niin sokea etten näkisi kontrastia itseni ja ystäväpiirini välillä. Silloin tällöin sitten aina salaa itken, jotta taas jaksaa olla nöyrä elämää kohtaan ja positiivinen.
Ap
Tsemppiä ap, osaat sitten arvostaa niitä hyviä asioita sitäkin enemmän kun ne tulee sun kohdalle.
Ap, tuo katkeruus myrkyttää vain oman mielesi.
Aseta itsellesi tavoitteita, joita sinun on mahdollista saavuttaa.
Ensin pienempiä, sitten vähän isompia.
Sinä olet oman onneksi esteenä nyt.
Meinasin selittää lisää, mutta enpä selitäkään. En ole tyhmä enkä nuori. Tiedän miten pitää elää. Siksi todellakin sallin itseni tuntea pahaa mieltä jos siltä tuntuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuo katkeruus myrkyttää vain oman mielesi.
Aseta itsellesi tavoitteita, joita sinun on mahdollista saavuttaa.
Ensin pienempiä, sitten vähän isompia.
Sinä olet oman onneksi esteenä nyt.
Ei ap kuulosta katkeralta mun mielestä. Tottakai sitä saa surra, jos elämä ei mee niin kuin haluaisi. Monet näistä vastauksista vaan kuulostaa pahansuovilta.
Mistä tiedät minkälainen tunnelma siellä omassa omakotitalossa yleensäkin vallitsee? Ihmiset voivat olla hyvinkin tyytymättömiä elämäänsä ulkoisista puitteista huolimatta. Tärkeintä on löytää sisäinen tasapaino ja miettiä, mikä tekee sinut onnelliseksi. Olosuhteista riippumatta, kannattaa edes pyrkiä tärkeimpiin tavoitteisiinsa.
Elämä ei ole kilpailu.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän kotiani. Hävettää asua tällaisessa vuokra-asunnossa kun kaikki ystäväni ovat perheineen jo omakotitaloissaan. En ole saavuttanut elämässäni MITÄÄN, tällä hetkellä minulla on täysin epäonnistunut olo.
Asuvat JO omakotitaloissaan. Please, ei se kovin ekologista olisi, jos kaikki asuisivat omakotitalossa. Kaikki eivät halua. En minäkään lesbona itke, kuinka muilla naisilla on JO miehet :D Ja mun 6-kymppiset korkeasti koulutetut, työssäkäyvät vanhemmat asuu vuokralla.
samaistun suhun, ap. Et ole yksin.
Eikä sitä HALUA olla kateellinen muille, mutta minkäs tunteilleen voi
Kadehdi vasta sitten kun olet kulkenut sata kilsaa sen toisen mokkasiineissa. Vai miten se meni.
Kadehditko kaverisi talolainaa?
Häpeätkö ja halveksutko muita vuokralla asujia?
Haluaisitko tarjota lapsillesi lapsuuden sievissä vaatteissa: "Muista ettet remua ja likaa uusia saapikkaitasi tyttäreni!" Vai saisivatko ne lapsesi kontata löllössä mullassa ja kaivella nenää?
Kirpparilta todellakin tekee hyviä löytöjä, varsinkin kun harjaantuu ja kulkee siellä avoimin mielin.
Tosin, jos on hyvin isokokoinen niin voi olla vaikeampaa löytää kirppikseltä vaatteita. Tosin esim. facebookissa on paljon kirppisryhmiä joista voi löytää hyviä vaatteita monenkokoiset ihmiset.