Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako Kanta.fi mennä lukemaan lääkäreiden sekä hoitajien kirjoittamia diagnooseja sekä raportteja?

Vierailija
03.02.2016 |

Pelkään, että siellä on jotain ihmejuttuja mikä vaan saa kiukustuneeksi..vaikka ihan tavallisia lääkärikäyntejä olleet :D
Jatkossa varmaan etukäteen miettii jo käyttäytymistään..

nimimerkillä jännitän sosiaalisia tilanteita sekä soittelua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäävät kirjoitella sinne kärkkäitä kommentteja (kaikki ovat obeeseja yms) näpäytyksenä ihmisille jotka haluat lääkärityähän sekaantua/urkkia. Todella lapsellista, mutta ovat vähän egomaanikkoja.

Vierailija
2/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siellä on ollut ainoastaan samat lausunnot, mitä ovat kotiinkin postissa lähettäneet, sekä myös laboratoriotulokset. Ei sinne hoitohenkilöstö mitään hoitoon liittymättömiä asiattomia kommentteja kirjoittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huomata että en ole ainoa joka ei uskalla mennä lukemaan omia tietojaan kanta.fistä. :)

Vierailija
4/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne siellä lukee? en todellakaan uskalla mennä. :D

Vierailija
5/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan rohkeasti. Itelläni oli jotain hurjia odotuksia kuten sinullakin mutta tylsää ja asiallista tekstiähän siellä vain on.

Vierailija
6/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä löpinäähän siellä on ja lääkärin huomioita asiayhteyteen liittyen. Minulla on hoikkuus mainittu melkein kaikissa lääkärin lausunnoissa, samoin positiivisuus ja pirteys. Minulla tosin kaikki nämä lausunnot liittyvät syöpähoitoihin, joten kuuluvat yleisvoinnin tarkkailuun. Ei ne lääkärit ilkeyksissään kirjoittele niihin lausuntoihin mainintoja ihmisistä vaan itselleen muistiin taustatietoja/yleisiä huomioita :D

Vierailija
7/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen mielelläni ja nauran lääkärislangille.

Hoitsujen merkinnöissä on häiritsevän usein kirjoitus - ja kielioppivirheitä. Jep, tiedän, että suurin osa lekureista sanelee, mutta ne virheet esiintyy pelkkien hoitajakäyntien tai ajanvarauksen yhteydessä.

Näistä lääkärien päättömistä saneluistahan on tehty kolme kirjaakin.

Vierailija
8/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskalla lukea :(

Vierailija
9/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin joskus vaihtamassa e-pillerimerkkiä ja samalla tuli puheeksi, että ihoni on pysynyt hyvässä kunnossa pillerien kanssa, kun minulla oli paha akne nuorempana. Lääkäri tutki kirkkaassa valossa ihoni, ja oli sitten kirjoittanut tietoihini jotain että "tällä hetkellä hieman aknea kasvoilla". Tuli oikeasti vähän paha mieli kun sen luin myöhemmin, koska kärsin ihan hirveästi huonosta ihosta nuorena, ja nyt olen iloinen ja "ylpeä" kun on tasainen ja näpytön iho. Ilmeisesti ei ollut lääkärin mielestä. Pikkujuttu mutta jäi mieleen.

Vierailija
10/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaa olla kun siellä näkyy kaikki päivämäärät jolloin olen käynyt mutta ei mitään tekstiä?

Vierailija
11/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei minulla ole siellä mitään?

Vierailija
12/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu siellä yhtään mitään :D Olisin halunnut lukea jotain vuosien takaisia juttuja, kun en itekään muista mitä lääkärissä edes tehtiin...

Vierailija
13/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei minulla ole siellä mitään?

Missä olet käynyt? Työterveyden tekstit ei näy esim. Lisäksi jotkut shp:t ovat vähän hitaampia, kaupungin terveyskeskukset taas ovat aktiivisempia olleet.

Vierailija
14/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulle tuli hyvä mieli kun kävin lukemassa. Kesällä kävin valittelemassa selkäkipua ja sielä luki mm. että "hoikka" :D Tää nyt oikeesti piristi mua kun oon ollu vähän masis :)

Vierailija
15/15 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole vuosien takaisia tekstejä. Siellä on vain siitä alkaen kun terveydenhoitoalueesi on liitynyt kanta.fi 

Kannattaa käydä lukemassa, koska siellä voi huomata että voi olla virhe tiedoissa. Jokin elintärkeä lääkitystieto voi olla väärin. Jos haluat vanhat tiedot potilastiedoistasi tulee niistä tehdä paperinen pyyntö kyseiselle sairaalalle/ terveyskeskukselle. Omien potilastietojen tarkistus tulee olla ilmaista 1 kerran vuodessa. Jos haluat vain kopiot eri mennessäsi esim yksityislääkärille tulee silloin maksaa kopioista. Useimmiten tieto mistä saa tietonsa / lomakkeista löytyy netistä, mutta jos potilastoimistoon soittaa, niin pitäisi heidän osata neuvoa. 

Jos on pelkkä päivämäärä eikä muuta voi se tarkoittaa että asiaasi on käsitelty esim itselläni neuvolan terveydenhoitaja kysynyt konsultaatiota lääkäriltä. Tai kirjausta ei ole vielä keretty tekemään. Tai sitten loboratoriovastaus on sellainen että lääkäri haluaa keskustella asiasta ennen sinun kanssasi ennen kuin se tulee kantaan. Tulevien päiväyksien päivämäärät tarkoittavat joko varattua aikaa tai että joku tulee käsittelemään asiaasi. Tietoa löytyy kanta.fi tiedoista jos jaksat lukea ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi