Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko TE-toimisto osoittaa työtarjouksen osa-aikatyöhön?

Nimimerkki
03.02.2016 |

Onko mahdollista, että TE-toimisto lähettää kokoaikaista työtä hakevalle työttömälle työnhakijalle työtarjouksen 3-6 kk:n osa-aikatyöhön? Jos tuollaisen paikan ottaa vastaan työttömyysetuuden menettämisen uhalla, niin sittenhän voi käydä niin, että missaa mahdollisesti hakuun tulevan kokoaikaisen ja jopa toistaiseksi voimassa olevan työpaikan, koska määräaikaisesta työstä ei noin vaan lähdetä lätkimään. Ihan epäreilua!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoja-ajan jälkeen on otettava vastaan mitä tahansa työtä. Piste.

Vierailija
2/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suoja-aika?

t. ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri lähettää paskatarjouksia vailla mitään realiteetteja. Vantaalla jopa vuokratyöfirmojen nollasopimuspaikat  paskafirmoissa ovat "työtarjouksia". Laita sinne myös nollahakemus, eli niin paska hakemus ja ylikorkea palkkatoivomus , että ei ole toivoakaan saada paikkaa.

Huvittavin työtarjous minkä olen saanut, oli firmasta josta ei edes googlehaulla tullut tietoja ja yhteystietoina oli hotmail-osoite. "Olet tietojemme mukaan pätevä hakemaan paikkaa".

Miten olisi se työkkärin työtarjousten lähettelijöiden oma pätevyys ensin ?

Vierailija
4/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden pitäisi tarjota jos sulla kerran on se kokoaikatyö siellä tiedossa. Ota yhteyttä työkkäriin ja selvitä asia, lähetä vaikka varalta joku paska hakemus sinne tarjottuun paikkaan ettei tule ongelmia jos työkkärissä taas vaihdellaan sääntöjä lennosta.

Vierailija
5/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli pari työtarjousta työkkäristä. Niissä oli työaika noin 20 tuntia viikossa ja jotain määräaikaisia pätkiä. Kokoaikatyötä minäkin etsin.

Olivat vieläpä myyjän työtä, joissa pitää esitellä tuotteita. Kouluttautunut olen teollisuuden alalle, eikä minusta olisi ikinä asiakaspalvelutöihin. No hain paikkoja, enkä niistä kumpaakaan saanut.

Vierailija
6/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakiessa ilmoittaa aivan älyttömän ylikorkean palkkavaatimuksen ja  sen takia ei palkata, niin paluupostissa työkkäristä tulee karenssikirje. Että sikäli kannattaa vähän seurata niitä työpaikkojen keskipalkkoja ja tarkistaa kyseisen alan tes:stä minimipalkka.

Jos työnantajan tarjoama palkka on tes:n ja muiden lakien mukainen, niin oma toivomus että "en lähe mihinkään alle 5000" johtaa karenssiin.  Parahautta on nämä, jotka on ulosotossa omien velkojensa ja lastensa elatusmaksuista ja jotka sitten vänisee, että ei mun kannata mennä töihin kun vouti vie, ja ei mun kannata tehdä töitä ellei tule 5000 käteen. Ja vänisijän koulutuksena joku peruskoulu ja kesken jäänyt amis. Ihan niinku ne luulee että niillä on vara valita. 

Vierailija
7/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakiessa ilmoittaa aivan älyttömän ylikorkean palkkavaatimuksen ja  sen takia ei palkata, niin paluupostissa työkkäristä tulee karenssikirje. Että sikäli kannattaa vähän seurata niitä työpaikkojen keskipalkkoja ja tarkistaa kyseisen alan tes:stä minimipalkka.

Jos työnantajan tarjoama palkka on tes:n ja muiden lakien mukainen, niin oma toivomus että "en lähe mihinkään alle 5000" johtaa karenssiin.  Parahautta on nämä, jotka on ulosotossa omien velkojensa ja lastensa elatusmaksuista ja jotka sitten vänisee, että ei mun kannata mennä töihin kun vouti vie, ja ei mun kannata tehdä töitä ellei tule 5000 käteen. Ja vänisijän koulutuksena joku peruskoulu ja kesken jäänyt amis. Ihan niinku ne luulee että niillä on vara valita. 

Ottaisitko itse nollatyötuntisopimuksen?

Vierailija
8/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haen kokoaikatyötä. Sain työtarjouksen liikuntakeskuksen lastenhoitoon 6h/vko. En kuitenkaan tullut valituksi.

Vierailija
9/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin syö vaikuttavuutta sanomisista tällaiset Piste.-päätteiset "argumentit".

Vierailija
10/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se voi lähettää työtarjouksen mihin tahansa.

Vierailija
11/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se voi lähettää työtarjouksen mihin tahansa.

Voi tietenkin käskeä työtöntä hakemaan vaikka presidentinvaaleihin tai rikollista suojelupoliisin työntekijäksi.

Onko siinä järkeä, se oli tässäkin pointti.

Vierailija
12/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta ne lait on säätänyt, ei työkkäri. Eikä ne virkailijat siellä itsekseen tee työtarjouksia, ne tekee tietokantapohjainen ohjelma, joka katsoo, mitä itse olette sinne kirjoittaneet ja sen perusteella katsoo sopivuuden.

Vierailija
13/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunta ne lait on säätänyt, ei työkkäri. Eikä ne virkailijat siellä itsekseen tee työtarjouksia, ne tekee tietokantapohjainen ohjelma, joka katsoo, mitä itse olette sinne kirjoittaneet ja sen perusteella katsoo sopivuuden.

Kenellä on mielestäsi  pätevyys nollatuntisopimukseen väärällä alalla?

Vierailija
14/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: minä e ole kirjoittanut sinne itse mitään vaan te-virkailija henkilökohtaisessa tapaamisessa, antamieni tietojen perusteella toki. Sain lukea mitä hän sinne tallensi ja tiedot pitivät paikkansa. Siitä huolimatta minulle on tullut työtarjouksia paikkoihin joihin kokemukseni ja koulutukseni ei mitenkään riitä tai paikkohin joihin "oma auto välttämätön", minulla ei ole edes ajokorttia saati autoa ja tämä on siellä tiedossa.

Kyllä ne usein tarjoavat ihan mitä sattuu.

Vierailija
15/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Eräs tuttuni oli te-tstossa töissä ja kertoi että työntekijöiden pitää lähettää tietty määrä työtarjouksia kuussa asiakkaillensa ja tuloksia seurataan, tämä luo paineen lähettää mahdollisimman monta vaikka olisivatkin epäsopivia.

Vierailija
16/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... luuletteko te, että TE-toimisto on jotenkin yhteydessä näihin työantajiin ja seuraa onko haettu vai ei? Minkä ihmeen takia työnantaja haluaisi olla missään tekemisissä te-virkailijan kanssa ja miten muka jonkun Pertin Kalastus ja Virike Oy:n "rekryhenkilö" voi antaa luottettavaa tietoa jonka perusteella joko annetaan karenssia tai ei.

Teette siis niin, että laitatte niihin te-toimiston lappuihiin aina vaan "joo oon hakenut" ja ei niillä oo mitään keinoa saada selvillä mitä olet oikeasti hommaillut tai millaisia hakemuksia lähetellyt.

Vierailija
17/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota... luuletteko te, että TE-toimisto on jotenkin yhteydessä näihin työantajiin ja seuraa onko haettu vai ei? Minkä ihmeen takia työnantaja haluaisi olla missään tekemisissä te-virkailijan kanssa ja miten muka jonkun Pertin Kalastus ja Virike Oy:n "rekryhenkilö" voi antaa luottettavaa tietoa jonka perusteella joko annetaan karenssia tai ei.

Teette siis niin, että laitatte niihin te-toimiston lappuihiin aina vaan "joo oon hakenut" ja ei niillä oo mitään keinoa saada selvillä mitä olet oikeasti hommaillut tai millaisia hakemuksia lähetellyt.

Miks tähän tuli alapeukkuja. Noinhan se juuri menee... miten te luulette TE-toimiston pysyvän kärryillä onko jotain työtä haettu vai ei. Eihän se työantajakaan välttämättä tiedä kuka on hakenut ja kuka ei. 

Vierailija
18/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset haastatteluun niin sanot, että haluaisit tehdä max 2 kk sopimuksen, jota voidaan sitten tarvittaessa jatkaa tai toistaiseksi voimassa olevan (2 vko irtisanomisaika), sillä etsit ensisijaisesti kokoaikaista työtä.

Vierailija
19/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon hakemuksen tekeminen tai mokaaminen haastattelussa ei ole niin vaikeaa...

Vierailija
20/57 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonon hakemuksen tekeminen tai mokaaminen haastattelussa ei ole niin vaikeaa...

... mutta siitä voi napsahtaa karenssi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme