Lue keskustelun säännöt.
Pitääkö suksista AINA poistaa/ poistattaa voiteet hiihtokauden jälkeen?
15.02.2006 |
Ostin siis uudet sukset joilla olen vasta pari kertaa päässyt hiihtämään. Niihin laitettiin liikkeessä parafiinipohjustus ja pitovoiteena olen käyttänyt pikapitoa.
Nyt näyttää siltä, että hiihtokertoja kertyy maksimissaan 10 ennen kesäteloille laittamista, eli voiko suksiin jättää voiteet vai täytyykö ne poistaa ennen varastointia?
Jos en poista, niin onko ensi talvena hiihtokauden alussa joka tapauksessa uuden pohjustuksen paikka?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mutta käsittääkseni luistovoiteita ei poisteta koskaan! Niiden päälle laitetaan vaan aina uutta ja uutta ja vanha kuluu pois. Suksi mielestäni paranee vaan mitä enemmän siinä on luistovoidekerroksia. Mutta pitovoiteet tulisi poistaa aina jossain välissä, riippuu tietty siitä miten paljon hiihtää ja millaisilla laduilla. Uutta ei käsittääkseni saisi laittaa ennenkuin vanhat voiteet on poistettu. Pikapitoa olen kyllä itsekin joskus hieman suihkaissut, mutta luultavasti se ei onnistu jos hiihtää paljon. Noin kympin verran maksaa voiteenpoistoainepullo, mutta ota vain pito pois, älä luistoa. Voiteenpoistoainetta vaan johonkin kankaaseen tai sieneen ja pitoalue puhtaaksi.