Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut, höpinää viisuista. Suosikkisi jne..

Vierailija
01.02.2016 |

https://www.youtube.com/channel/UCzD50O4dP_XSvdnhXBYmL9A
Tuolta voi katsoa ehdokkaat, itse tykkäsin Saara Aallosta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin kerron ajatukseni.

Saara Aalto: Ekalla kuuntelulla ei lähtenyt yhtään, mutta saattaa olla ns. grower. Toivoisin loppuhuipennukseen jotain räjäyttävämpää, yllättävää sovitusta tms.

Mikko Herranen: Tylsä ja pliisu Radio Nova -laulelma. Ei mitään jakoa.

Stella Christine: Tämä olisi voinut soida musiikkitelevisiossa 90-luvun lopulla. Harmiton, ei tarpeeksi repäisevä.

Eini: Mitä tämä tekee Uuden musiikin kilpailussa? Ei pahalla, mutta ei.

ClemSO: Yllättävän tarttuva kertosäe jännällä rytmillä. Tykkään. En edes yritä tajuta sanoista mitään. Toivottavasti lavashow’ssa on jotain nähtävää, muuten unohtuu liian helposti.

Pää-Äijät: Järjestetäänkö Raumanmeren juhannus tänä vuonna? Tämä olkoon kyseisten karkeloiden virallinen tunnusbiisi. Mutta ei Euroviisuihin!

Attention 2: Jos ruotsalaiset olisivat tehneet tämän kymmenen vuotta sitten, tästä olisi tullut hitti. Nyt liian kotikutoisen horjuva. Kertosäe tarttuu kyllä.

Cristal Snow: Boy George voisi tehdä vanhoilla päivillään jotain tällaista. Kertsin melodia kuultu moneen kertaan, mutta onnistuu olemaan freesi ja tarttumaan päähän. Hieno loppunostatus. Mutta onko esityksen heikoin lenkki itse Cristal, muistaakseni ei oikein osaa laulaa livenä?

Annica Milán & Kimmo Blom: Hyvällä tavalla Radio Nova -biisi, eli erottuva kertsi ja kannustava sanoma. Tykkään Annican äänestä. Biisinä ja soundeiltaan ei kovin tätä päivää henkivä.

Rafaela Truda: Sanottu jo sata kertaa, mutta Ariana Grande -vibat puskevat liikaa läpi. Rafaelalla on kivan naseva fraseeraus, ja räppiosuus sopii biisiin hyvin. Olisipa omaperäisempi.

Ylona: Todella sympaattinen esiintyjä ja kaunis ääni, mutta kappale kaipaisi vahvempaa kertosäettä.

Mikael Saari: Näin tunteisiin pakahtuva musiikki ei oikein vetoa minuun. Plussaa siitä, että ei ole menty helpoimman kautta. Jotta tähän pääsee sisälle, ei saisi syödä samalla sipsejä, kommentoida esiintymisasuja tai selata Twitteriä - riittääkö euroviisuyleisön keskittymiskyky?

Lieminen: Kas, tämän vuoden Stig. Ihan hauska, mutta ei kai kukaan kuvittele, että suomenkielinen biisi pärjäisi viisuissa? Olen varma, että tämä esitetään tulevaisuuden SuomiLOVE-ohjelmassa.

Tuuli Okkonen: Tuulilla on kaunis ääni. Kertsiä tulee laulettua mukana. Tulee mieleen 80-luvun loppupuolen mahtiballadit. Hyvä liveshow voi nostaa tämän ihan uusille leveleille.

Gusani Brothers: Puumpuum, kuuluu suomalaisella terassilla ensi kesänä. Tämä on näitä harmittomia mutta turhia renkutuksia, joita eksyy viisuihin joka vuosi. Ei jaksa edes ärsyttää, koska esiintyjät vaikuttavat symppiksiltä.

Barbe-Q-Barbies: Pitkän linjan yhtye, joten onko Umk oikea areena heille? Tarttuva ralli, mutta kun ei sitten yhtään euroviisuhenkinen.

Pietarin Spektaakkeli: No joo, ihan hauska, mutta liian yksinkertainen, yhtä ja samaa alusta loppuun. Päässee Radio Suomen b-soittolistalle.

Sandhja: Ainoa tästä porukasta, joka jäi iski heti. Hyvä! Tässä on jotain brittiläistä. Samaan aikaan moderni ja turvallisen discoinen. Suosikkini, mutta en usko suuren yleisön lämpenevän tälle.

Summa summarum: useita hyviä biisejä, joita ei tarvitse suomalaiseen tapaa hävetä. Valitettavasti mukaan mahtuu myös niistä noloja. Paljon kivempi kattaus kuitenkin kuin viime vuonna.

Vierailija
22/35 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara Aalto tai Sandhja viisuihin. Tosin kun noita viisuehdokkaita kun kuuntelee, niin ne jotka tuossa joukossa kuulostavat parhailta (Saara ja Sandhja), eivät sitten enää varsinaisissa viisuissa erotu varmaan mitenkään joukosta, ja sitten ollaan taas ihan että voi ny vitsi, sopupeliä ja maat äänestää toisiaan. Ja voittajaksi jälleen Ruotsi :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja tullut, minulle tämä vuosi on siinä mielessä helpotus että ainakaan vielä ei ole tehty Suomen hommasta poliittista tai kannanottoa johonkin. Minulle euroviisut on pakoa arjesta ja hömppää, ei jaksa joka vuosi keskustella politiikasta. Tarvitseeko ihan kaiken olla poliittista, tarpeeksi raskas ilmapiiri jo muutenkin.

Ap

Vierailija
24/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tänä vuonna ihan hyviä biisejä. Tajunnan räjäyttäviä (viimeisin sellainen taisi olla ihana Rise like a phoenix) ei.

Cristal, Sandhja ja Mikael suosikkejani. Mikaelin biisi varsinkin jännän rönsyilevä, pelkään että liiankin rönsyilevä kaikkien makuun :)

Vierailija
26/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle iso pusu kuka vihjasit ESC radiokanavasta! :)

Vierailija
27/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko enää ketä viime vuonna fanititte?

Mä en muista UMK:sta muuta kuin PKN:n ja Kimmon.

Itse viisuissa Viro oli lempparini <3

Vierailija
28/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 1-vuotias lapseni hytkyi kovasti Einin ja sen tummaihoisen laulajan tahdissa.

Vierailija
29/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Saara Aallon ja Mikael Saaren kappaleet oli isot pettymykset. Saaran biisi laimea, ei samaa intialaistyylistä no fear -venytystä kerta toisensa perään, taas ja taas ja taas.. Saara pystyisi paljon parempaankin. Ja Mikaelin biisin ei vaan sytytä. Video pitää mielenkiinnon yllä, mutta ai että kun on tylsä ja pitkästyttävä kappale. Laulaja on kyllä huippu.

Täytyy muistaa, että äänestäjistä suurin osa kuulee kappaleet vain kerran ja tekee valinnan. Kappaleen täytyy siis säväyttää heti ensikuulemalla. Moni kappalehan paranee kuunteluiden myötä.

Minulla ihokarvat nousivat pystyyn Cristalin biisistä ja se kertsi jäi päähän soimaan. Ja Kimmon ja Annikan duetto on huikea, se kyllä sykähdytti.

Vierailija
30/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clemsolla huikeen hyvä biisi! Parhaimmistoa näistä, vois jopa menestyä Euroopassa.

Vierailija
31/35 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eini ja Saara Aalto on parhaat :) Pietarin spektaakkelin laulaja kuulosti viidakkokirjan baloolta. Loput biisit oli jotenki tylsiä..

Vierailija
32/35 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut Euroviisuja enää vuosiin, mutta mainoksilta ei ole voinut välttyä. Laulaako se nainen UMK-puffissa "kun kosket mua sä saat mut ovuloimaan, laita mut soimaan, soimaan"? 

Tai siis tuskin laulaa, mutta MITÄ se laulaa? Olen aina pätkän nähdessäni yrittänyt kuunnella tarkkaan, mutta en kuule kuin ovulaation. 

Kiitos sille, joka osaa vastata. 

Vierailija
33/35 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, jos ei halua käyttää rahaa äänestämiseen, mutta silti haluaa äänestää, niin YLE-tunnuksilla se onnistuu nykyään ilmaiseksi netissä!

Vierailija
34/35 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laulaako se nainen UMK-puffissa "kun kosket mua sä saat mut ovuloimaan, laita mut soimaan, soimaan"? 

Tai siis tuskin laulaa, mutta MITÄ se laulaa? Olen aina pätkän nähdessäni yrittänyt kuunnella tarkkaan, mutta en kuule kuin ovulaation. 

Kiitos sille, joka osaa vastata. 

Moduloimaan. :)

En ole vielä löytänyt suosikkia. Sandhja, Clemso ja Barbe-Q-Barbies kuulosti ensi kuuntelulla kiinnostavimmilta. Toisaalta Cristal Snow sekä Annica Milan & Kimmo Blom jäi soimaan päähän. Live-esitykset ratkaiskoon. Taso on kuitenkin hyvä, hyvällä esityksellä tuolta voi nousta esiin melkein kuka tahansa.

Vierailija
35/35 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tykkään eniten Barbe-Q-Barbiesin biisistä tällä hetkellä :D On saanut paljon positiivisia kommentteja ulkomaalaisiltakin Youtubessa.

Meillä myös kaikki tykkäsivät tästä. siis minä, teini ja siskoni, joka on yhtä viisuhullu kuin mekin.