Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ssss !!!!

Vierailija
01.02.2016 |

Oletko ollut hoidossa syömishäiriösi takia? BMI nyt, entä korkeimmillaan/alimmillaan? Tavoitteeksi muistelen maininneesi 15, uskotko olevasi onnellinen silloin? Seurusteletko? Opiskeletko vai oletko töissä vai mitä teet päivisin? Onko sulla blogia, mitä luet, lempparisi kautta aikojen?

Kommentit (53)

41/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://healthylife.werindia.com/wp-content/uploads/2015/01/BMI-Chart-f…

Tuosta kun katsoo niin parhaalta näyttää tuo normaalipaino, eli 18.5-24.9. Sitten tuo seuraava ääripää jo näyttää sairaalta eikä enää niin hyvältä. Ei kannata vetää överiksi.

Vierailija
42/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkailkaapa kuvia,jotka ovat teistä juuri ja juuri siinä hyvännäköisen ja liian laihan rajalla?

Jessica Stroup laihana:

http://iv1.lisimg.com/image/347411/540full-jessica-stroup.jpg

Hänen selkänsä oli täydellinen ja juuri sellainen, kuin haluaisin itselleni. Jos olisi vähänkin laihempi, olisi ruma.

http://www.celebrityroutine.com/wp-content/uploads/2013/12/Jessica-Stro…

Mutta eihän tuo nainen ole laiha. Ihan normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt jotain oksenteluun liittyviä haittoja / vaaroja.

BULIMIAN ELIMELLISET HAITAT

- toistuva oksentelu aiheuttaa hampaisiin kiillevaurioita, joiden korjaaminen on erittäin hankalaa

- oksentelun vuoksi ruokatorveen joutuu hapanta vatsan sisältöä, joka aiheuttaa lopulta ruokatorven vaurioitumisen

- ääni saattaa käheytyä ruokatorven vaurioitumisen ja äänihuulten tulehtumisen seurauksena

- bulimiaan voi liittyä elektrolyyttihäiriöitä, jotka voivat johtaa vakaviin sydämen rytmihäiriöihin.

- hormonaaliset häiriöt, jotka voivat ilmenevät kuukautishäiriöinä ja vaikeuttavat raskaaksi tulemista

Googlella löytynee lisääkin, tämä oli eka, joka tuli vastaan.

Tiedäthän ssss, ap ja muutkin, että syömishäiriö-diagnoosin voi hyvin saada, vaikkei olisi edes lähellä alipainoa? Kyse ei ole pelkästään siitä, että vihaa omaa ulkonäköään tai että kehonkuva on vääristynyt ja haluaa siksi laihtua. Jo pelkkä oksentaminen laihdutuskeinona riittää syömishäiriöksi, vaikka se kuinka olisi sairastuneen omasta mielestä "ihan hyvin hallinnassa ja vain satunnaista". Liian nopea laihtuminen, pakonomainen ruokamäärien laskeminen ("voin syödä nyt tämän leivän, kunhan korvaan ruuan pelkällä vihreällä salaatilla"), yritys hallita painon lisäksi esim. ahdistusta, masennusta, elämää ylipäätään, itsensärankaisu - syömishäiriöön liittyy paljon muutakin kuin sairaalloinen alipaino, joka vaatii sairaalahoitoa.

Ja mistäkö tiedän? Itselläni on bmi tällä hetkellä 20, mutta syömishäiriödiagnoosi keikkuu papereissa :( Minä olen hoidon piirissä alunperin muista syistä, mutta kyllä syömishäiriöstä paraneminen tulee olemaan yksi vaikeimmista asioista, vaikka sen jollain tasolla tiedostaisikin.

Oma tavoitteeni oli alunperin päästä lievästä ylipainosta (bmi27) normaalipainoiseksi, sitten tuli joitain kilomääräisiä tavoitteita, jossain kohti totesin, että 22 voisi olla minulle oikein sopiva painoindeksi. Juuri nyt ajattelen, että kolmen kilon pudotus tästä on juuri sopiva. Käsi pystyyn, kuka oikeasti kuvittelee, etteikö syömishäiriöinen sen jälkeen ottaisi itselleen uutta tavoitetta??

Vierailija
44/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla ei kyl c kupin kokoa ole vaikka rinnanympärus ois 60. Pelkät nännithän sulla on rintojen tilalla. Sitte iha luinen vartalo roikkuvalla alapäällä.. Järkyttävää. En tajua miten miehes kiihottuu auswiczh-tier kropasta :D kai sekin runkkaa muodokkaille naisille salaa

Vierailija
45/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla ei kyl c kupin kokoa ole vaikka rinnanympärus ois 60. Pelkät nännithän sulla on rintojen tilalla. Sitte iha luinen vartalo roikkuvalla alapäällä.. Järkyttävää. En tajua miten miehes kiihottuu auswiczh-tier kropasta :D kai sekin runkkaa muodokkaille naisille salaa

Ja mistähän sä sen osaat sanoa? Ympärys on 75-80, kuppi C, joskus harvoin B (yleensä se on vain liian pieni). Onneksi sun ei tarvitse tajuta, mutta vaikka olen hieman alipainon puolella, en ole "kävelevä luuranko" :D Oletkohan itse ylipainoinen ja kateellinen, uskottelet itsellesi että ihramakkarat on "kurveja" ja "muotoja" ja muuten ei nainen ole nainen? Tämäkö on oma ihanteesi: http://previews.123rf.com/images/mik122/mik1221206/mik122120600010/1401…

ap

Vierailija
46/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

En levitä läskivihaa.

Tiedän kyllä oksentelun olevan todella huonoa, mutta en tarkalleen tiedä sen haittoja.

Uskon, sillä en halua laihduttaa turhaan (=alle 15) ja sen tuloksena lihoa, koska en pysty ylläpitämään liian alhaista painoa. Plus, bmi 14-13 on esteettisesti epämielyttävä. Haluan näyttää hyvältä, joten tuo olisi liikaa minulle.

En ole aliravittu, syön joka päivä. Ja päivinä jolloin oksennan, en koskaan oksenna kaikkea. Ja pystyn ajattelemaan selkeästi!

Aiempi jo kertoikin oksentelun haitoista. Hmm, uskot hallisevasi tämän, ok. Niin minäkin joskus. Hyvä jos onnistut siinä.

Ylipainoinenkin voi olla aliravittu. Uskot ajattelevasi selvästi, ehkä vielä ajatteletkin, mutta kyllä se pään toiminta kärsii. Syömishäiriöiset ei saa terapiaa, jos paino ei ole ollut normaalimmassa pidemmän aikaa. Miksi? Koska aivot ei toimi, kun ei saa energiaa, asioita ei kykene käsittelemään. Nämä on faktoja, jotka pätee kaikkiin. Valitettavasti.

-ap

Vierailija
47/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän sä sen osaat sanoa? Ympärys on 75-80, kuppi C, joskus harvoin B (yleensä se on vain liian pieni). Onneksi sun ei tarvitse tajuta, mutta vaikka olen hieman alipainon puolella, en ole "kävelevä luuranko" :D Oletkohan itse ylipainoinen ja kateellinen, uskottelet itsellesi että ihramakkarat on "kurveja" ja "muotoja" ja muuten ei nainen ole nainen? Tämäkö on oma ihanteesi: http://previews.123rf.com/images/mik122/mik1221206/mik122120600010/1401…

ap

Miten sulla on noin iso rinnanympärys alipainoisena? Olet laihduttanut lähinnä lihakset pois matalakalorisella ruokavaliollasi?

Laihuus ei mielestäni näytä hyvältä jos ei satu olemaan todella siro rakenteeltaan.

Vierailija
48/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin 6 vuotta tuossa harhassa: "Ei minulla ole syömishäiriötä. Hieman vain laihdutan näyttääkseni paremmalta."

Totuus oli, että tuolloin painoindeksini oli 18. Minussa ei ollut grammaakaan ylimääräistä, silti laihdutin. Nyt olen vuosia sairastanut bulimiaa (olen melkeinpä ylipainoinen) ja loppua tälle ei tunnu näkyvän. Valitettavasti sitten kun sen oman tilansa tajuaa niin se iskee ja lujaa.

Toisaalta apua ei voi hakea, jos ei tiedosta olevansa sairas. Toivottavasti käsität tilanteesi vakavuuden mahdollisimman pian. Mitä nopeammin tähän saa apua sitä helpompi on parantua. Valitettavasti minä olen joutunut menemään pidemmän kaavan kautta... Terveen aikuisen bmi ei ole 15, ei lähellekään!

Vierailija
49/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ahaa, sä et siis näe luurangon ja mätisäkin välillä yhtään mitään muuta.. juu :D Olen mies ja pidän siis tällaisia naisia kauniina, naisellisina ja upeina: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1Ll7FHVXXXXcoXXXXq6xXFXXXQ/Pink-Two-Piece… ja http://www.globalintimatewear.com/Upload/UserFiles/image/curvy%20kate%2…

Heilläkö on ihramakkaroita? Ei vaan kauniit kurvit ja naisen muodot olematta kuitenkaan "tuhteja".

Vierailija
50/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi ssss on täällä koko ajan kirjautuneena? eiks oo muuta elämää

Vierailija
51/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

En levitä läskivihaa.

Tiedän kyllä oksentelun olevan todella huonoa, mutta en tarkalleen tiedä sen haittoja.

Uskon, sillä en halua laihduttaa turhaan (=alle 15) ja sen tuloksena lihoa, koska en pysty ylläpitämään liian alhaista painoa. Plus, bmi 14-13 on esteettisesti epämielyttävä. Haluan näyttää hyvältä, joten tuo olisi liikaa minulle.

En ole aliravittu, syön joka päivä. Ja päivinä jolloin oksennan, en koskaan oksenna kaikkea. Ja pystyn ajattelemaan selkeästi!

Aiempi jo kertoikin oksentelun haitoista. Hmm, uskot hallisevasi tämän, ok. Niin minäkin joskus. Hyvä jos onnistut siinä.

Ylipainoinenkin voi olla aliravittu. Uskot ajattelevasi selvästi, ehkä vielä ajatteletkin, mutta kyllä se pään toiminta kärsii. Syömishäiriöiset ei saa terapiaa, jos paino ei ole ollut normaalimmassa pidemmän aikaa. Miksi? Koska aivot ei toimi, kun ei saa energiaa, asioita ei kykene käsittelemään. Nämä on faktoja, jotka pätee kaikkiin. Valitettavasti.

-ap

Tuo haitoista kertonut mainitsi yrityksen hallita ahdistusta, masennusta ja elämää laihdutuksen kautta. Sinä puhut asioiden käsittelystä. En kärsi yhdestäkään yllämainitusta eikä minulla ole asioita, jotka vaatisivat käsittelyä. Teen tämän täysin pinnallisista syistä, haluan vastata ihannettani. Tämänkään takia en koe, että kohdallani olisi kyse oikeasta syömishäiriöstä.

Haitat on samat, oli syy oksentamiseen mikä tahansa.

Vierailija
52/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, sä et siis näe luurangon ja mätisäkin välillä yhtään mitään muuta.. juu :D Olen mies ja pidän siis tällaisia naisia kauniina, naisellisina ja upeina: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1Ll7FHVXXXXcoXXXXq6xXFXXXQ/Pink-Two-Piece… ja http://www.globalintimatewear.com/Upload/UserFiles/image/curvy%20kate%2…

Heilläkö on ihramakkaroita? Ei vaan kauniit kurvit ja naisen muodot olematta kuitenkaan "tuhteja".[/quote]

Ensimmäinen on kaunis, toinen on liian pehmeä siihen, miltä itse haluaisin näyttää - kaunis kuitenkin. Tottakai näen "luurangon" ja "mätisäkin" välillä paljon muuta. Jos katsoin nuo kuvat blogistani, niin ota huomioon että olen tällä hetkellä sen viimeisen kuvan mukainen, siitä kun painoin alle 40 kiloa on viisi vuotta. Eipä se auswitchin vanhiksi haukkuminen ole sen oikeutetumpaa kuin Pipsan läskien herjaaminen.

-ap

Vierailija
53/53 |
03.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oijoijoi, kaskelotti on rantautunut! Toivottavasti se pääsee vielä omin voimin takaisin mereen. Huhhuh, ampuisin kyllä itseni jos olisin tuon näköinen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan