Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa kuunnella opetusväen ruikutusta leikkauksista.

Vierailija
01.02.2016 |

Joka väliin tulee ruikutusta siitä kuinka säästetään vääristä paikoista. Todellisuus on kuitenkin se, että rahat ovat loppu ja leikkauksia joudutaan tekemään lisää kunhan tämän euroopan turvapaikanhakijakriisin kustannukset selviävät.

Opiskelu menee muutenkin siihen suuntaan, että osan opiskelun kuluista täytyy maksaa itse, mikä on mielestäni oikein kun katsoo miten moni roikkuu kouluissa opiskelematta siellä ollenkaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita, kyllä sinultakin ja lapsiltasi vielä leikataan. Odota kiltisti jonossa vuoroasi.

Vierailija
2/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo totta, kohta leikataan älä huoli.

osaltaan ruikutuksessa on pelko omasta työpaikasta.

osaltaan jotkut opettajat on oikeasti kutsumusalalla, turhautuvat kun ei ole aikaa kaikille reppanoille, pitää tunkea tuutista ulos vähin eväin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koulussa AMK:ssa luokkalaiset puhuu, että käyvät kursseilla yhdellä tunnilla ja tekevät muutaman tehtävän ja saavat kurssista ykkösen. Se riittää. Painavat koulun läpi näin ja saavat insinöörinpaperit.

Mitä järkeä tämmöisessä koulutuksessa on? Teemme verovaroin insinöörejä jotka eivät tiedä mistään mitään. Jos itse maksaisi, niin varmasti olisi enemmän motivaatiota. Harmittaa kun oman todistuksen arvo on mitätön kun kaikille halukkaille annetaan todistus, oli tehnyt työtä tai ei.

Vierailija
4/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulutus maksaa, niin iso osa lapsista ja nuorista tipahtaa sen ulkopuolelle. Jo nyt löytyy vanhempia, jotka ei tue pätkääkään lastensa opiskelua. Ja jos opiskelulle pannaan hintalappu, niin nämä (henkisesti) köyhien perheiden lapset jäävät ilman mahdollisuuksia. Eli paluu sääty-yhteiskuntaan. Mutta sitähän sinä Ap ilmeisesti haluat? Vai oletko vaan kade jonkun tutun open lomista?

Vierailija
5/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei olla vieläkään ymmärretty millainen muutos on tapahtumassa. Vieläkin haikaillaan maaseuduille palveluita ja kaikki pitäisi olla ilmaista. Valitettavasti tämä ei ole mahdollista. Maailmamuuttuu ja suomi siinä mukana.

Vierailija
6/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka väliin tulee ruikutusta siitä kuinka säästetään vääristä paikoista. Todellisuus on kuitenkin se, että rahat ovat loppu ja leikkauksia joudutaan tekemään lisää kunhan tämän euroopan turvapaikanhakijakriisin kustannukset selviävät.

Opiskelu menee muutenkin siihen suuntaan, että osan opiskelun kuluista täytyy maksaa itse, mikä on mielestäni oikein kun katsoo miten moni roikkuu kouluissa opiskelematta siellä ollenkaan.

No nämä "kirjoilla roikkujat" eivät kuluta opetuksen resursseja. He vain huijaavat alennusten takia. Ja nykyään opintotuku menee katkolle erittäin helposti ja käsittääkseni yliopistotkin tarkastavat tilanteen aika ajoin.

Vierailija
7/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koulutus maksaa, niin iso osa lapsista ja nuorista tipahtaa sen ulkopuolelle. Jo nyt löytyy vanhempia, jotka ei tue pätkääkään lastensa opiskelua. Ja jos opiskelulle pannaan hintalappu, niin nämä (henkisesti) köyhien perheiden lapset jäävät ilman mahdollisuuksia. Eli paluu sääty-yhteiskuntaan. Mutta sitähän sinä Ap ilmeisesti haluat? Vai oletko vaan kade jonkun tutun open lomista?

Nykyään ihminen opiskelee koko elämänsä. Tarkoittaa sitä ettei opintoja pitäisi tarvita rykäistä kerralla nippuun, vaan opintoja pitäisi saada tehdä osittain työnohessa. Näin opiskelu olisi mahdollista kaikille.

Mutta jos rahat on loppu, niin ne ovat loppu. Silloin ei ole väliä onko leikkaukset oikeudenmukaisia vai ei

Vierailija
8/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä esim. lukion opeista voisi puolet irtisanoa ja lopuillekaan ei tulisi kuin vähän yli 30 tunnin viikkoja kun opetusvelvollisuus on vain 15-17 tuntia eli oikeasti normaalin työntekijän kahden päivän työ. Sitte tuohon kuukausikaupalla vielä lomaa ja helvetin hyvä palkka päälle

Voisivat tulla kokeilee vaikka kampaajan työtä kuinka raskasta on seisoa 10 tuntia päivässä ja kuunnella "hyviä" juttuja asiakkailta.

Vierailija
9/9 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koulussa AMK:ssa luokkalaiset puhuu, että käyvät kursseilla yhdellä tunnilla ja tekevät muutaman tehtävän ja saavat kurssista ykkösen. Se riittää. Painavat koulun läpi näin ja saavat insinöörinpaperit.

Mitä järkeä tämmöisessä koulutuksessa on? Teemme verovaroin insinöörejä jotka eivät tiedä mistään mitään. Jos itse maksaisi, niin varmasti olisi enemmän motivaatiota. Harmittaa kun oman todistuksen arvo on mitätön kun kaikille halukkaille annetaan todistus, oli tehnyt työtä tai ei.

Jooo, kävin minäki amkssa vähänaikaa, kyllä sieltä helpolla saa 4 numeroitakin.  jos oot ollu jossakin oikeissa töissä, niin saattaa saadakkin jonkun työpaikan.