Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olette kartuttaneet omaisuuttanne ITSE?

Vierailija
01.02.2016 |

Siinäpä se. Eli perinnöt, lahjoitukset, sukulaisten sponsoroinnit JA puolison tulot ja omaisuus pois - paljonko olet saanut kartutettua omaisuuttasi ihan itse ja mikä on ikäsi?

Ja sitten:

2) Miksi ja mitä tarkoitusta varten kartutat omaisuuttasi? Mitä aiot tehdä omaisuudellasi? Miten olet käyttänyt rahaa kartuttamisen lisäksi?

3) Oletko tyytyväinen itseesi ja tilanteeseesi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v. kiinteää omaisuutta n. 1,2milj. Miksikö? Ihan vaan turvatakseni selustan työttömyyden, sairauden yms varalle ja omaan rauhaan ja vapauteen. Rahaa käytän ihan perustarpeisiin ja olen oikein tyytyväinen elämääni.

Vierailija
2/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammojen rahat menee kilpavarustukseen siitä , kenen lapsella on kalleimmat haalarit.

Ja nekin mies maksaa. Eli ketjusta tulee todella lyhyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksummat eivät levittele raha-asioitaan palstoilla, kakkonen ei ehkä ymmärrä, jos ei ole mitä voisi levitellä.

Vierailija
4/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas okt 75000, pankktilien ja sijoitusten saldo 21000 = pian 100000. 

Miksi: edulliseen elämiseen eläkkeellä, siis tuo velaton talo. Luotettava auto, kotiin kaikenlaista kivaa, tarpeellista ja viihdykettä.

Perintörahoilla ajatelin hankkia kakkoskodin toiselta puolelta maata.

Toki lapsikin on tarvinnut toppasetinsä ja haalarinsa, mutta ne on ostettu aina alesta -70% -  -40% ja lapsukaisen isi on maksanut oman osansa lapsen menoista.

Ikä 43v.

Ei valittamista, kaiken normaalin pystyn hankkimaan miettimättä sen kummemmin millä maksaa. Nyt on hetken aikaa velaton tilanne ja säästöt karttuvat nopeammin. Kakkosasuntoon varmaan osin otan lainaa.

Vierailija
5/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että riittävästi. Olen 37-v, yrittäjänä 14 vuotta. Ostan mitä tarvitsen tai haluan. Jätänpähän sitten vaikka kummilapsille myöhemmin - omia en ole ehtinyt tekemään - se on se yrittäjyyden hinta....

Vierailija
6/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta kertynyt n. € 600.000  ihan itte töitä tehden

Vierailija
7/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammojen rahat menee kilpavarustukseen siitä , kenen lapsella on kalleimmat haalarit.

Ja nekin mies maksaa. Eli ketjusta tulee todella lyhyt.

Puhu vain omasta puolestasi, me muut sitten puolestamme.

Vierailija
8/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut nyt maksettua puolet asuntolainasta, eli 50000e. Meillä on siis miehen kanssa yhteinen ok-talo ja molemmilla omat lainat.

Vierailija
9/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun varallisuus on kiinni omakotitalossa, perheyrityksessä sekä kiinteistöosakeyhtiössä. Vaikea laskea realistista arvoa tässä vaiheessa.

Omakotitalosta on lainaa jäljellä, mutta jos vähennetään laina kiinteistön arvosta niin käteen mulle jäisi 30-40k tällä hetkellä.

Firma on suht arvoton tällä haavaa.

Kiinteistöosakeyhtiöstä omistan 20% ja kiinteistö on n. 4 milj. arvoinen. Kaiketi lainaakin siitä on vielä jäljellä kuitenkin.

Onhan tossa tota jonkun verran, mutta käytännön tasolla olen aika vähävarainen..

Mitäkö varten kartutan? No tota.. mitä varten kukaan kartuttaa? Ehkä siksi, että eläkkeellä vois elellä leppoisasti. Ja että lapsille jäis jotain myös.

Vierailija
10/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mennyt mitä on säästöön jäänyt. Niillä rahoilla on kaksi lasta kotona hoidettu, eikä ole tarvinnut kitua ja senttejä laskea.

Vierailija
11/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että riittävästi. Olen 37-v, yrittäjänä 14 vuotta. Ostan mitä tarvitsen tai haluan. Jätänpähän sitten vaikka kummilapsille myöhemmin - omia en ole ehtinyt tekemään - se on se yrittäjyyden hinta....

Ehdit vielä saamaan omiakin lapsia, jos haluat.

Vierailija
12/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)Noin kymppitonnin oon saanut kasaan.

2)Pahan päivän varalle.

3)Mikäs tässä.

Vierailija
13/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omilla tuloilla hankittu 3 (sijoitus)asuntoa, arvo yhteensä jotain 500 000 e. Tuon enempää en ole ehtinyt, koska en ole halunnut luopua matkustelusta ja harrastuksista. Miksikö? Koska eläke tulee olemaan olematon. Tuolla summalla saan 10 vuoden aikana käyttöön 50 000 e/v ja elelen aika mukavasti ennen kuin päädyn sossun elätiksi.

Vierailija
14/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1)Noin kymppitonnin oon saanut kasaan.

2)Pahan päivän varalle.

3)Mikäs tässä.

ja ikää oli vähän päälle 30.

Vierailija
15/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 3/4 talosta on arvoltaan ainakin 700 000 euroa (velaton)

- lisäksi sijoitusasuntoja noin 300 000 €, lainaa näihin jäljellä 70 000 €, eli omaisuutena noin 230 000 €

- muutama kymppitonni harrastuksen vuoksi rahastoissa

- ikää 46v, lapsia kolme

2) Eläkepäiviä varten, sairauden varalta, ehkä myös siksi että voisin lopettaa työnteon ajoissa. Olen kyllä myös käyttänyt rahaa varsin paljon matkusteluun, mitä rakastan, sekä lasten (kalliisiin) harrastuksiin. Lisäksi olen ajoin työskennellyt osa-aikaisesti voidakseni viettää enemmän aikaa perheen kanssa.

Muuten elämme varsin säästeliäästi, kiertelen paljon kirppareita koska tykkään siitä ja rahaa kuluu siis varsin vähän mihinkään tavaraan. Rahaa ei myöskään tuhlata alkoholiin, tupakkaan tai edes kalliiseen ruokaan (Suomessa, syödään sitten paremmin matkoilla).

3) Olen kohtuullisen tyytyväinen. En ole mielestäni tinkinyt liikaa mistään, vaan olen elänyt sillä tavalla kuin haluan ja omaisuutta on kertynyt sen verran, että näköpiirissä ei ole kurjuutta.

Vierailija
16/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Periaatteessa olen miinuksella koska asunnosta on lainaa vielä rutkasti jäljellä, mutta jos nyt myisin asunnon, käteen jäisi noin 40000e. Asuntoa varten säästin 21000e ja remontin myötä asunnon arvo nousi.

2. Ei nyt mitään sen kummempaa syytä kartuttaa omaisuutta, keskituloisen alarajoilla olen, joten tuleva eläke tuskin mikään valtava. Kivempi sitten omistusasunnon vastiketta maksella pienestä eläkkeestä kuin kalliimpaa vuokraa.

3. Ihan tyytyväinen olen. Ikää 26v. Tiukilla tosin elän koska haluan maksaa lainan mahdollisimman nopeasti pois. Tietenkin paremminkin voisi mennä, mutta tämän olen saavuttanut työnteolla ja säästänyt ei niin suuresta palkasta.

Vierailija
17/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa koko ajan makselen, joten sen voi varmasti sanoa omaisuuden kerryttämiseksi. Omistetaan myös puolison kanssa yhteinen auto. Vanhemmilta saan joskus viiskymppisen käteen. Toivottavasti et ole kade.

Vierailija
18/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) 25v, varmaan vajaa 40 000 €.

2) Luulin säästäneeni AMK-opiskelua varten, mutta opintotuki kattaakin vuokrani ja olen ilmeisesti ollut aika pihi. Nyt siirrän rahaa ASP:ille ja haaveilen omasta asunnosta. Pankin mielestä palkkatasoni ei vain ole vielä tarpeeksi helsinkiläiseen kaksioon. Voi siis olla, että tuleva vuokraisäntä syö säästöni.

3) Ainakin tulevaisuus on hetkeksi turvattu. Mutta rahaa ei ole mukava käyttää, koska se todennäköisesti katoaa ikiajoiksi, eikä tule enää takaisin. Tuskin tulen olemaan enää yhtä varakas kuin nyt opiskelijana.

Vinkki nuorille: tehkää ennen opiskelua pari vuotta kokopäivätyötä ja asukaa ja syökää porukoillanne. Uhrauksia... Joo, kaikki vanhemmat ei suostu, lapselta nyhdetään vuokraa lapsuuskodistaan ja kaikki pitää maksaa itse... Mutta vain hölmö antaisi köyhyyden periytyä. Lapsen pärjäämisen luulisi olevan kunnia-asia vanhemmillekin. Ei ollut mitään idylliä, mutta sentään tästä asennoitumisesta olen kiitollinen. /avautuminen

Vierailija
19/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15000e oli asuntosäästönä, sitten halusinkin sapatille ja nyt on melkein tuo käytetty. :D

Asuntosäästötilillä taitaa siis tällä hetkellä olla noin 2000e ja säästötilillä muutama räkäinen satanen. Opintolainaa pitää nyt alkaa maksella pois ja miehelle olen jonkin verran velkaa. Aloitan työt maaliskuussa taas, makselen ensin nuo velat pois ja aloitan sitten tiiviimmän säästämisen. En kadu valintaani ollenkaan, hyvä hengähdystauko oli ja taas kiinnostaa työnteko!

Vierailija
20/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto-osake (arvo n. 45-50 tuhatta), josta velkaa vähän yli 20 tuhatta. Tilillä ja rahastoissa n. 20 000 euroa. Lainaa en tällä hetkellä lyhennä, koska olen hoitovapaalla. Ikä 44 vuotta.

Tilillä olevat rahat toimivat puskurina, jos tulee sellaisia menoja, joihin hoitovapaan aikaiset tulot eivät riitä.

Omaisuutta kartutan vanhuuden varalle. Normaali eläke (jos sitä silloin vielä maksetaan) ei tule riittämään, varsinkaan kun minulla on takana 90-luvun pitkä työttömyys- ja opiskelujakso.

Rahaa kuluu aika vähän, lähinnä autoon ja tuohon osakkeeseen (ei ole vuokralla eikä laitetakaan ennen kuin ehditään tehdä siihen kylppäriremppa). Auton täytyy olla hyvä, koska kauppaan, neuvolaan ym. palveluihin on reilu 20 km ja työhön vajaa 80 km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan