Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olette kartuttaneet omaisuuttanne ITSE?

Vierailija
01.02.2016 |

Siinäpä se. Eli perinnöt, lahjoitukset, sukulaisten sponsoroinnit JA puolison tulot ja omaisuus pois - paljonko olet saanut kartutettua omaisuuttasi ihan itse ja mikä on ikäsi?

Ja sitten:

2) Miksi ja mitä tarkoitusta varten kartutat omaisuuttasi? Mitä aiot tehdä omaisuudellasi? Miten olet käyttänyt rahaa kartuttamisen lisäksi?

3) Oletko tyytyväinen itseesi ja tilanteeseesi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 0 euroa, kaiken olen saanut (lahjoina just yms) ja vähän on kulunutkin enemmän kuin on tullut. Eihän sitä tartte itse kerätä, kun lahjoituksina saa kaiken tarvitsemansa. Töissä käyn.

2. -

3. Ihan tyytyväinen.

Vierailija
22/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se. Eli perinnöt, lahjoitukset, sukulaisten sponsoroinnit JA puolison tulot ja omaisuus pois - paljonko olet saanut kartutettua omaisuuttasi ihan itse ja mikä on ikäsi?

Ja sitten:

2) Miksi ja mitä tarkoitusta varten kartutat omaisuuttasi? Mitä aiot tehdä omaisuudellasi? Miten olet käyttänyt rahaa kartuttamisen lisäksi?

3) Oletko tyytyväinen itseesi ja tilanteeseesi?

1) No. 9 vuotta sitten olin työtön ja rahaton, mutta oli mulla puolet 500 000 euron omakotitalosta ja 20 000 euroa asuntolainaa jäljellä.

Nyt olen 42 ja omaisuutta on tuo omakotitalonpuolikas, ja puolikkaat kahdesta muusta, sekä puolikkaat 2 kerrostaloasunnosta, ja kesämökistä. Tämän omaisuudenpuolikkaiden yhteenlaskettu arvo on noin 650 000 euroa. Mulla on myös puolet meidän lainoista, yhteensä noin 150 000e. (Tämän lisäksi mulla on yksi perintönä tullut metsänpala, mutta siitä ei juuri rahallista iloa ole.)

2) kerrytän omaisuutta sitä varten, että en enää ikinä olisi tuossa tilanteessa, jossa olin 9 vuotta sitten. Ja että selviäisin eläkeikäisenä ja että voisin auttaa lapstani ja vanhempiani kun tarve tulee. Omaisuuden kerryttämisen lisäksi käytän rahaa eräittäin säästeliäästi ja pihisti.

3) ois parempi kun olisin projektissa pidemmällä, tämä on vielä vähän liian riskialtis yhtälö. Mutta ei paha, ei paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaan omakotitalon veran eli lainaa oon lyhentänyt tällä hetkellä puolet. Jos myisin talon nyt, voittoa jäisi jotain 20000-30000 e, en tiedä.

Ei muita omaisuuksia eikä säästöjä. Toimeen tulen ja lapset elätän palkallani. Kaikkea on ja joskus jotain pientä luksustakin.

Perintöäkään ei varmaan tule vielä 20 vuoteen, mikäli vanhemmat elävät ns. normaalin elämän ja kuolevat luonnollisesti vanhuuteen. Jos käy toisin, heiltä perintöä tulee ehkä noin 50000 arvosta. Eli ei leveetä elämää tiedossa varmaan koskaan :D. Vanhempien perinnön siirrän varmaan suoraan lasten nimiin.

Vierailija
24/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^niin ja talo on omani ja laina on omani, oon yh.

Vierailija
25/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 3/4 talosta on arvoltaan ainakin 700 000 euroa (velaton)

- lisäksi sijoitusasuntoja noin 300 000 €, lainaa näihin jäljellä 70 000 €, eli omaisuutena noin 230 000 €

- muutama kymppitonni harrastuksen vuoksi rahastoissa

- ikää 46v, lapsia kolme

Missä työssä tienaa miljoonan nettona noin 20 vuodessa?

Vierailija
26/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- lisäksi sijoitusasuntoja noin 300 000 €, lainaa näihin jäljellä 70 000 €, eli omaisuutena noin 230 000 €

- ikää 46v, lapsia kolme

Fantasiatöissä tienaa fantasia-asuntoja.

Vierailija
27/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100 000 €. Ikä jo 46 ja tämä siis työllä maksettua velatonta asuntovarallisuutta. On toki muutakin varallisuutta, mutta siitä velkaa.

Vierailija
28/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100k puolison kanssa eli 50k. Olen just reilu 30v. Rakentamalla itse kaksi taloa ja myymällä ne. Miksi? Jotta olis 50v jo velaton ja jäis lapsilekkin jotain rahaa joskus.

Vierailija
29/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettovarallisuus on noin 30 000 euroa. Olen 30-vuotias. Säästän eläkepäiviä ja/tai pahaa päivää varten eli työttömyyden, työkyvyttömyyden, sairauden jne. varalle.

Vierailija
30/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Omaisuuden arvo tällä hetkellä 175.000 euroa, ikää 48 v. Toisen puolen omistaa mieheni.

2) Miksi ja mitä tarkoitusta varten kartutat omaisuuttasi? Mitä aiot tehdä omaisuudellasi? Miten olet käyttänyt rahaa kartuttamisen lisäksi? En mielestäni kartuta sitä kartuttamisen tarkoituksessa, vaan siksi että  pidän vuokranmaksua tilanteessani ihan rahantuhlauksena.  Olin valmistuttuani työtön -92, silloin oli paha lama. Sain vakituisen työn -94 ja ostin  ensimmäisen oman asunnon -95 isäni taattua lainan. Asuin itse asiassa -93 saakka  vanhempieni katon alla. Alani on sellainen, että töitä on  sittemmin riittänyt. Haluan elää  omassa asunnossa ja käydä omalla mökilläni. Oma tupa, oma lupa, kukaan ei komentele, saanko rempata vai en ja mitä saan tehdä. Mitäkö aion tehdä omaisuudella?  No mitä kodilla tehdään, asutaan , eletään ja käydään mökillä puuhailemassa ja nukkumassa riippumatossa ja mennään metsään ja ongelle. Keskituloinen perhe. Lähinnä kai, jos eläkepäivät pääsen näkemään, myyn pois liian ison asunnon ja kulutan liiat rahat johonkin, ehkä autan lapsiani. Miten olen käyttänyt rahaa? Rahaa olen käyttänyt melko normaalisti elämiseen, ulkomailla käynyt vuosien varrella alle kymmenen kertaa, enkä viihdy missään rantalomilla. Olen melko nuuka ja varovainen rahankäytössä, se  pitkä työttömyys opetti.

3) Oletko tyytyväinen itseesi ja tilanteeseesi? Kyllä olen, lainanmaksu päättyi viime vuonna, ja asumismenot on todella alhaiset, vastike ja vesimaksut 301 euroa. Se vielä jaettuna kahdelle. Kyllä kannatti.

Vierailija
31/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ikää 46v, lapsia kolme

Uran viimiset 20 vuotta tuo onnistunee kevyesti, mutta tuskin uran alussa :)

Eihän se ole kuin 50 000 vuodessa.

Vierailija
32/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en oikein mitään. Olen 23-vuotias opiskelija, tulot palkka 450 e ja saman verran opintotukea. Mies saa työttömyystukea joku 600 e kuussa, kesällä onneksi jatkuu työt.

Rahat yhteiset, säästöön laitettiin viime kuun tuloista 400 euroa. Hyvin pärjätään, saadaan kyllä kesällä säästöjä kun kumpikin töissä kunnon palkalla (minulla nyt harkkaripalkka).

Vierailija
33/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ikää 46v, lapsia kolme

Uran viimiset 20 vuotta tuo onnistunee kevyesti, mutta tuskin uran alussa :)

Eihän se ole kuin 50 000 vuodessa.

Kirjoittaja oli 46-v ja lapsia kolme ja siis 50 000 netto asuntoon ja sijoituksiin. Paljonko palkan täytyy olla ja missä sen saa? Minäkin haluan.

Vierailija
34/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ikää 46v, lapsia kolme

Oletettavasti ko. henkilö on työskennellyt useassakin tehtävässä. Asiantuntija- ja keskijohdon tehtävissä on tyypillisesti tuollaisia ansioita.

Eikä kaikkea varallisuutta tarvitse palkkatyössä ansaita. Sijoittamalla laitat rahan tekemään töitä itsellesi.

Vierailija
35/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v.

- miehen kanssa talo, josta lainaa

Oma osuus talosta ja lainasta 50%, eli myydessä henkilökohtaista omaisuutta lainanmaksun jälkeen 60 000 €

- ostettiin myös kesällä uudehko auto, josta ei lainaa. Maksettiin puoliksi, joten jos vaikka 3000€ olis arvo laskenut, niin oma osuuteni siitä arvoltaan 11000€.

- tilillä mulla on n. 21 000€.

Yhteensä noin 92 k€, mutta eihän tuo auton arvo säily. En säästä erityisemmin mihinkään, kunhan yritän saada talon maksettua, että elämisen kulut pienenisi.

Vierailija
36/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ikää 46v, lapsia kolme

Eihän kysymys ole siitä, että olisin tienannut kaiken, vaan enemmän on tullut sillä, että omaisuus on kasvattanut arvoaan. Olen säästänyt siitä lähtien kun 15-vuotiaana hoidin naapurin lapsia. Ensimmäisen omistusasuntoni ostin 22-vuotiaana opiskelijana. Toisen asuntoni arvo tuplaantui viidessä vuodessa (1996-2001), kun siinä asuin (ansaitsin sen 5 vuoden aikana tuplasti enemmän asunnon arvonnousulla kuin töissäkäynnillä). Sitten on ostettu aikanaan 5000 neliön tontti haja-asutusalueelta ja rakennettu siihen talo varsin suurella oman työn osuudella. Nyt alueelle on tullut kaava ja tontin arvo on seitsenkertaistunut siitä, mitä siitä aikanaan maksoimme - siis jos myisimme sen palasissa, kuten tietysti myydessä kannattaa tehdä. Ei sen puoleen, on minulla kohtuuhyvä palkkakin, mutta silti omaisuuden arvonnousulla olen tienannut enemmän.

Vierailija
37/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ikää 46v, lapsia kolme

Eihän kysymys ole siitä, että olisin tienannut kaiken, vaan enemmän on tullut sillä, että omaisuus on kasvattanut arvoaan. Olen säästänyt siitä lähtien kun 15-vuotiaana hoidin naapurin lapsia. Ensimmäisen omistusasuntoni ostin 22-vuotiaana opiskelijana. Toisen asuntoni arvo tuplaantui viidessä vuodessa (1996-2001), kun siinä asuin (ansaitsin sen 5 vuoden aikana tuplasti enemmän asunnon arvonnousulla kuin töissäkäynnillä). Sitten on ostettu aikanaan 5000 neliön tontti haja-asutusalueelta ja rakennettu siihen talo varsin suurella oman työn osuudella. Nyt alueelle on tullut kaava ja tontin arvo on seitsenkertaistunut siitä, mitä siitä aikanaan maksoimme - siis jos myisimme sen palasissa, kuten tietysti myydessä kannattaa tehdä. Ei sen puoleen, on minulla kohtuuhyvä palkkakin, mutta silti omaisuuden arvonnousulla olen tienannut enemmän.

Noinhan se juuri menee. Nuorena säästöön laitettu kymppi vastaa vanhempana tienattua satasta. Järkevällä sijoittamisella pienipalkkainen työ nuorena on kannattavampaa kuin suuripalkkainen myöhemmin. Onnittelut hyvistä sijoituksista :-)

Vierailija
38/38 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ikää 46v, lapsia kolme

Tämä oletettavasti pääkaupunkiseudulla, koska muualla Suomessa tuo ei olisi ollut mahdollista. Tuossa 90-luvun lopussa Helsingistä olisi kannattanut ostaa kaikki asunnot ja tontit, mitä ikinä löysi - ihan sama mikä lainankorko, mutta asuntojen arvonnousu oli niin nopeaa, että millään työllä ei tienannut sitä tahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi