Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

housunlahkeeseen reikä kaupan hyllyköstä. Pitääkö liikkeen korvata?

Vierailija
01.02.2016 |

Tänään siis, ollessani ostoksilla, kuljin erään päivittäistavaraketjun astiaosatolla matalien hyllykkojen seassa. Erään hyllykön reuna oli rispaantunut tms.ja jäi kiinni housuni lahkeeseen tehden siihen naarmun ja pienen reiän. Housut ovat ihan normaalit jegginsit. Kassalla huomautin asiasta myyjälle ja näytin repeämää. Myyjä ei reagoinut asiaan juurikaan. Olisiko kuulunut?

Outo "ongelma" ja first world problem mutta näin opiskelijana harmittaa hyvien housujen pilalle meno!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka kävelisit kauempana hyllystä niin ei olisi näitä ongelmia.

Vierailija
2/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että kauppa ei ole korvausvelvollinen.

Kävellessäsi törmäät hyllyyn ja housuihin tulee reikä. En usko että voidaan odottaa että kauppa olisi tuollaisesta vastuussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan olisi pitänyt reagoida ja tarjota jotain korvausta.

Vierailija
4/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kävi opiskelijana vastaavasti ja kyllähän se harmitti. Mutta eihän noista voi mitään korvausta vaatia. Kannattaa olla itse varovainen. Minä olin tutkimuksissa ja siitä sairaalan laverin jostain reunasta törrötti joku metallikappale. 

Vierailija
5/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka kävelisit kauempana hyllystä niin ei olisi näitä ongelmia.

Hyllyjen välit on tosiaan melko ahtaat. Alle metrin. Kumarruin vastapäisen hyllykön alahyllyltä poimimaan mukin.

ap.

Vierailija
6/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulu korvata. Paikkaa itse se. Jos ei onnistu, niin vedä säärien päälle pitkät villasukat, vaikka tällaiset

https://www.google.fi/search?q=anelmaiset&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa…

Vierailija
7/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelikö hylly sinua päin vai sinä hyllyä päin?

Tulee mieleen Venäjän sotakoneiden tekemät ilmatilanloukkaukset. Putinin mielestä loukattu on ollut syyllinen, koska raja oli venäläiskoneen tiellä.

Vierailija
8/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun asiakas rikkoo kaupan omaisuutta, pudottaa hillopurkin tai jotain? Ainakin meidän marketissa se menee hävikkiin eli kaupan piikkiin... Hanki silmälasit tai valkoisen kepin jollet hyllyjä osaa varoa

Vierailija
9/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ylipäätään kävelet päin hyllyjä astiaosastolla? Ei todellakaan ole kaupan vika, että olet kömpelö. Opettele varomaan kulkiessasi.

Vierailija
10/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parsiminen tuttu termi? Nykyään, kun tulee pikku reikä, niin ollaan roskiin heittämässä...

Vierailija
11/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaisi vaatia.

Vierailija
12/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelikö hylly sinua päin vai sinä hyllyä päin?

Tulee mieleen Venäjän sotakoneiden tekemät ilmatilanloukkaukset. Putinin mielestä loukattu on ollut syyllinen, koska raja oli venäläiskoneen tiellä.

Tässä tapauksessa ei kumpaakaan, vaan hylly oli rispaantunut ja ohi kulkiessani/kumartuessani tarttui kiinni tämä varsin huomaamaton piikki, tms.

13/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli ollut ruokakaupassa mummon kanssa, ja lapsen housuihin oli tullut reikä hyllyn kulmasta. Mummo oli huomauttanut kaupassa asiasta, ja myyjän kanssa olivat käyneet katsomassa ko. hyllynkulmaa, ja todenneet, että siitä puuttui hyllyyn kuuluva suojus ja esillä oli vaarallisen terävä kulma. Kauppa korvasi housut, ja pahoittelujen kera tuli vielä kahvipaketti mukaan. Näinhän sen asiakaspalvelun pitäisi toimia.

Vierailija
14/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin varmaan kaupalle että kannattaa korjata hylly ettei enää muilla housut repeä siihen, mutta  en ehkä kehtaisi vaatia korvausta vaan yrittäisin paikata housut itse. 

Vierailija
15/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin varmaan kaupalle että kannattaa korjata hylly ettei enää muilla housut repeä siihen, mutta  en ehkä kehtaisi vaatia korvausta vaan yrittäisin paikata housut itse. 

Tämän takia oikeastaan alunperin asiasta huomautinkin ja kerroin hyllyvälin. Ei paljoa jaksanut myyjää kiinnostaa. Myöhemmin tuli tämä muu harmitus.

Parsin toki, mutta mielestäni se tekee housuista epäsiistit ja ne on mielestäni tuolloin pilalla.

Ap

Vierailija
16/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudo nuo linkin  Anelmaiset-villasukat, niin ei näy parsittu kohta. Voit jatkossa kävellä muillakin leggareilla vähän puetumman näköisenä.

Vierailija
17/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla päällä oikein kunnon Amerikan meininki.

Vierailija
18/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeen ei pidä korvata. Ihan niinkuin vr:n ei pidä korvata jos rikot vaatteesi junassa, koulun ei pidä korvata jos rikot vaatteesi koulussa eikä kaupungin pidä korvata jos rikot vaatteesi kirjastossa. 

Sitten kun kauppa/vr/koulu/kirjasto rikkoo sinun vaatteesi niin voit pyytää korvauksia. 

Vierailija
19/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ihan samalla lailla paskaa niskaan kun kerroin kuinka nahkasaappaaseeni tuli repeämä rautakaupassa kuormalavasta törröttävästä naulasta ja pohdin kaupan korvausvelvollisuutta.

Vierailija
20/33 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkeen ei pidä korvata. Ihan niinkuin vr:n ei pidä korvata jos rikot vaatteesi junassa, koulun ei pidä korvata jos rikot vaatteesi koulussa eikä kaupungin pidä korvata jos rikot vaatteesi kirjastossa. 

Sitten kun kauppa/vr/koulu/kirjasto rikkoo sinun vaatteesi niin voit pyytää korvauksia. 

Periaatteessahan kauppa on rikkonut housut, jos hyllyn reuna on ollut rikki. Itse valittaisin jollekin ylemmälle tasolle kuin rivimyyjälle, kaupassa on paljon opiskelijoitakin töissä jotka eivät ymmärrä kuluttajan oikeuksista/ asiakaspalvelusta mitään.

Kauppa voi korvata myös aiheutuneet kustannukset jos vioittuneesta elintarvikepakkauksesta valuu vaikka mustikkamehua vaatteille. Tässäkin asiakas olisi voinut olla varovaisempi, eikä vika sinänsä ole kaupan, mutta asiakas on oikeutettu korvaukseen. Ymmärtäkää vaatia korvausta, sitä harvemmin aletaan tarjoamaan pikkuasioissa asiakkaalle.

T. Kaupan täti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi