Miten pelastaa parisuhde!? Kaipaan apua nopeasti!
Minä ja avomieheni olemme nyt olleet yhdessä 2,5 vuotta, joista puoli vuotta olemme asuneet yhdessä. Mies on ollut se elämäni mies, mutta yliopisto-opiskelu on muuttanut häntä. Hän ei kaipaa enää läheisyyttä ja sanoo minua ärsyttäväksi. Itse kaipaisin läheisyyttä ja miehen sanat satuttavat minua erittäin paljon.
Kaikki tämä alkoi siitä, että hänen lähisukulaiselleen todettiin vakava sairaus, johon hän menehtyi muutama kuukausi sen jälkeen (noin 2kk sitten). Haluaisin todella korjata suhteemme, mutta mies tuntuu vakavasti harkitsevan eroa. Suhteemme on aiemmin ollut todella hyvä, mutta nyt kaikki tuntuu menneen päälaelleen. Rakastan edelleen miestäni erittäin paljon, mutta vastakaikua ei ole hetkeen tullut. Aluksi mies pyysi tilaa lähisukulaisensa sairauden tullessa ilmi, ja sitä hän myös sai, mutta minusta tuntuu, että hän ei ole vieläkään saanut käsiteltyä asiaa.
Mitä minun kannattaisi tehdä? Ja onko minulla mahdollisuutta pelastaa suhteemme?
Kommentit (7)
Olen yrittänyt puhua, mutta miehellä on aina "huono hetki" tai ei jaksa puhua asiasta. Olen ollut aina hänen tukenaan kaikessa. En haluaisi yksin taistella suhteen vuoksi ja olen sanonut sen hänelle, mutta hänen mielestään mitään ei ole tehtävissä. Hän käyttäytyy muuten normaalisti, mutta jos yritän tulla lähelle niin hän pyytää minut pois viereltään.
No se on sitten hänen osaltaan päätetty. Kaipa se nyt suostuu käytännön asioista sentään keskustelemaan? Ihme tyyppi, ei ois liikaa vaadittu sanoa suoraan, että se oli tässä.
Onko mahdollisuutta, että sieltä yliopistolta olis löytynyt joku?
Älä hoppuile, kyllä siinä noin vuosi menee suruajassa. Eli kun lupasit tilaa niin myös anna sitä.
En usko hänen löytäneen toista. Hän haluaisi jatkaa suhdetta, mutta sanoo, ettei näe ratkaisua. Minusta tämä on outoa, sillä sanoo minun olevan ihana ihminen ja osittain vielä rakastavan minua. Sukulaisen kuoleman myötä kuulemma ymmärtänyt, ettei kannata jäädä "jumiin" suhteeseen, sillä mitä vaan voi sattua. Minusta tuntuu, ettei hän itsekään tiedä mitä haluaa, mutta purkaa ahdistustaan minuun. Yleensä suutuspäissään sanoo haluavansa erota, mutta muuten vaikuttaa normaalilta.. tosin ei anna koskettaa..
Olen aivan varma ettei hän pettäisi. Puhuu hyvin avoimesti kaikesta minulle ja ystävilleen.
Juttele sen miehes kanssa. Kerro sille, että nyt ei suhde ole enää entisensä ja että toivoisit sitä elämää mitä ennen oli.
Voithan suoraan kysyä mitä miehen tunnerintamalle sun suhteen kuuluu. Ei yliopisto-opiskelu tai lähiomaisen kuolema noin perusteellisesti riko tai väljähdytä parisuhdetta, ihan outoa kyllä, jos olet tukenakin ollut. Oisko tekosyy? Jos et saa vastakaikua, niin minkäs teet? Et sä yksinäsikään voi toisen kanssa olla. Move on.