Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko luit yliopiston pääsykokeisiin?

Vierailija
31.01.2016 |

Haen opiskelemaan yliopistoon alaa, jota on melko hankala päästä opiskelemaan. Olen jo kerran yrittänyt, mutta en lukenut tarpeeksi.
Olen aloittanut lukemisen jo nyt, vaikka pääsykoe vasta huhtikuun lopussa. Lisäksi maksoin itseni kipeäksi valmennuskurssista. Silti pelkään, etten pääse sisään ):
Tsemppausta? Kauan itse luit?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 2,5-3 kk, ei valmennuskursseja. Luin 3-6 t/pv.

Vierailija
22/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella, mitä alaa haet opiskelemaan? Ainakin lääketieteelliseen ja psykologian laitokseen saattaa joutua hakemaan useita kertoja tuloksetta, mutta siitä huolimatta ei kannata luovuttaa! Kyllä sinne aina joku sisään pääsee. Tsemppiä lukemiseen ja onnea jo etukäteen huhtikuun pääsykokeisiin, parhaansa kun yrittää niin hyvin se menee! :)

Siskoni pääsi hammaslääkikseen toisella yrittämällä. Hän aloitti tuolloin lukemaan myös sellaiset 4-5 kuukautta ennen pääsykoetta ja pääsi lopulta kirkkaasti sisään, vaikka ei ollutkaan lukioaikoina priimus fysiikassa tai kemiassa, vaan sellainen 7-8 tasoinen opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nämä nyt ole keskenään vertailukelpoisia, riippuu aivan alasta, pääsykokeen tyypistä ja materiaaleista.

Itse luin VAKAVA- kokeeseen, jonka materiaalit julkaistiin reilu kuukausi ennen pääsykoetta eli n. 5 viikkoa luin. 

Vierailija
24/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 minuuttia, silloin pääsi papereilla.

Vierailija
25/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin 6kk iltaisin ja viikonloppuisin töiden ohella. Usein kyllä laiskotti iltaisin, enkä jaksanut lukea. Lääkikseen pyrin ja pääsin.

Vierailija
26/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkean pääsykokeisiin 2 kk täysipäiväisesti. Kymmenisen tuntia päivässä arkisin ja puolet vähemmän viikonloppuisin. Pääsin sisään.

Vierailija
27/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5h. Katsoin tärpit ja lukasin niihin vastaukset. 15 pääsi sisään (kasvatustieteet).

Toisella kertaa papereilla suoraan (kauppakorkea, maisterivalinta).

Vierailija
28/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen luin täysiä päiviä 2 kk, viikonloput vapaat, ja edeltävästi olin lukenut kirjat kerran-pari, ja kemia hallussa vanhastaan.

Kaveri selasi ed iltana kauppiksen pääsykoekirjat ja pääsi sisään, matikka hänellä hallussa vanhastaan ja fiksu kuin mikä.

Vierailija
29/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logopedian pääsykokeet 80-luvulla, ruotsinkieliset pääsykoekirjat. Luin pari viikkoa, osan ajasta kotona ja osan kirjastossa (käsikirjaston parempien sanakirjojen takia, niitä ei saanut lainaan). Kerran hitaasti kääntäen, kerran nopeammin ja sitten kertailin. Sillä sitten sisään! Aikanaan nuo ruotsinkieliset kirjat tuntuivat ikäviltä, mutta koska käänsin todella huolella, asiat jäivätkin mieleen "tavallista lukemista" paremmin. Onneksi kirjat olivat melko ohuita, tosin sitten hyvin tiivistä asiaa. Koe oli monivalinta, eli mitään selittelyitä ei voinut kirjoitella.

Vierailija
30/30 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet oli toukokuun puolivälissä, aloitin lukemisen helmikuussa hissukseen. Huhtikuussa valmennuskurssi ja täysiä lukupäiviä. Pääsin sisään psykalle. Ei näitä pääsykokeita voi verrata toisiinsa, sillä joillekin aloille riittää että on ennestään tietoa aiheesta, tai sisään on niin helppo päästä että ei tarvitse lukea lainkaan. Toisille aloille taas joutuu pänttäämään tosissaan jos haluaa päästä sisään. Tsemppiä sulle luku-urakkaan! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi