Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko luit yliopiston pääsykokeisiin?

Vierailija
31.01.2016 |

Haen opiskelemaan yliopistoon alaa, jota on melko hankala päästä opiskelemaan. Olen jo kerran yrittänyt, mutta en lukenut tarpeeksi.
Olen aloittanut lukemisen jo nyt, vaikka pääsykoe vasta huhtikuun lopussa. Lisäksi maksoin itseni kipeäksi valmennuskurssista. Silti pelkään, etten pääse sisään ):
Tsemppausta? Kauan itse luit?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viikon, ja kirkkaasti sisään :)

Vierailija
2/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhään olet aloittanut lukemisen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan, toisaalta kokeet menikin päin persettä joten ei kannata tehdä kuten minä tein.

Kelpaisiko tämä tsemppaukseksi? :)

Vierailija
4/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huijaa.

Itse luin kolme kuukautta ja pääsin sisään. Kamala työ se kuitenkin oli.

Vierailija
5/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse helmikuun alusta toukokuun loppuun. Aikataulutin lukemiseni niin, että 5-6 tuntia aluksi päivässä 5 kertaa viikossa ja pidin viikonloput vapaana, mutta viimeisen kuukauden taisin painaa jopa 8 tuntia päivässä ja pidin yhden vapaapäivän viikossa.

Vierailija
6/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika myöhään olet aloittanut lukemisen...

??? Kirjat julkaistiin kuitenkin vasta pari viikkoa sitten ):

Ap

Vierailija
7/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lukemaan sellaista alaa, jolla olin jo valmiiksi aika hyvä. Näin ei tarvinnut lukea kokeeseen ollenkaan ;).

Vierailija
8/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huijaa.

Itse luin kolme kuukautta ja pääsin sisään. Kamala työ se kuitenkin oli.

En huijaa.

Vierailija
9/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani luki armeijassa ollessaan sen minkä ehti, ei kai kovin paljon. Oli kyllä toisella yrittämällä, joten pääsykoesysteemi oli tuttu. 

Vierailija
10/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtään. Ottivat kirjoitusten perusteella, jopa soittelivat toisesta tiedekunnasta että tännekkin pääsisi jos haluat.

Vierailija
11/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta

Vierailija
12/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

matikka, en lukenut yhtään, sain paikan

biologia, luin täysipäiväisesti 5 kk, en saanut paikkaa

Vierailija
13/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Katsoin läpi edellisten vuosien pääsykoetehtävät, ja huomasin ettei lukemalla mennä tuonne sisään. Matematiikka oli tosi helppo, ja piirustuskokeisiinkaan ei voinut lukea.

Vierailija
14/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Papereilla paasin.

Vierailija
15/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut yhtään. Ottivat kirjoitusten perusteella, jopa soittelivat toisesta tiedekunnasta että tännekkin pääsisi jos haluat.

Sama homma. Näin tehdään, jos on on oikeaa osaamista. ;)

Vierailija
16/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei oteta huomioon eri tiedekuntien vaatimuksia. Humanistiseen pääsee nyt kuka vaan, mutta lääketieteellinen, valtsikka, oiskis ja kauppis onkin ihan eri sarjaa.

Vierailija
17/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa aloitin ja lueskelin iltaisin pari tuntia. Huhtikuussa aloin lukemaan "täyttä päivää" ja menin myös valmennuskurssille. Toukokuun lopussa oli pääsykokeet ja pääsin sisään alalle, jonne n.800 hakijasta otetaan 30.

Vierailija
18/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös pääsin sisään hyvin vähällä lukemisella. Luin pääsykoekirjoista vain toisen, senkin vain kerran, ja silti kirkkaasti sisään. Riippuu siis todella paljon alasta ja omasta lähtötasosta. 

Itse sanoisin vinkkinä, ettei itse lukuajalla ole merkitystä. Merkitystä on sillä, että olet sisäistänyt lukemasi asiat. Älä siis istu kirjan ääressä vain, koska on "pakko lukea paljon". Panosta itsellesi haastaviin osiin kirjallisuudessa ja jätä helpommat asiat vähemmälle huomiolle. Tsemppiä lukemiseen! 

Vierailija
19/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkään ei oteta huomioon eri tiedekuntien vaatimuksia. Humanistiseen pääsee nyt kuka vaan, mutta lääketieteellinen, valtsikka, oiskis ja kauppis onkin ihan eri sarjaa.

Humanistisessa  on hirmu isot erot aineiden välillä, esim. historia ja englanti ovat yleensä erittäin suosittuja ja siksi sisäänpääsy vaikeaa.

Vierailija
20/30 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtään, koska pääsykoekirjoja ei ollut. Pääsin loistopistein läpi monipäiväisistä soveltuvuuskokeista. Hakijoita oli runsaat 800, minun suuntautumisvaihtoehtooni otettiin 17 ja koko laitokselle 53. Mutta tämä tapahtuikin 1980-luvulla. Onneksi en ole hakemassa nykyisin, näyttää nimittäin siltä, että opiskelupaikka jäisi saamatta alalta kuin alalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi