Mies ja minä uuden uunin hinnasta eri mieltä.
Vanha uuni alkaa sanoa sopimuksensa irti, ei kuumene riittävästi. Katselin Mielen uuneja ja löysin haluamani 3600 eurolla. Olisi moninaiset toiminnot, jotka kuulosti hyvältä tämän perheen ainoan uuninkäyttäjän mielestä. Meillä olisi hyvin varaa siihen. Mies puolestaan oli kauhuissaan hinnasta ja katseli, että kyllä niitä uuneja 200 eurollakin myytäisiin. Tai että ei tarvitsisi ollenkaan ostaa, jos vain nostettaisiin paistolämpötilaa nykyisessä uunissa.
Minä en miehen mielipidettä kysele, se ei vietä aikaa keittiössä kokkaamassa, ainoastaan syömässä. Mies itse ostaa itselleen jos jonkin moiset kuntosalivälineet ja tietokonehommat minulta kysymättä. Nyt minä ostan itselleni kunnon uunin.
Kommentit (35)
Vittsitkö linkittää kuvan? Mä kanssa kuolaan ajatuksesta, että saisi hienon uunin. Mun yhdellä tuttavalla on upea uuni ja keittiö, mutta tuskin osaa kanamunaa paistaa....niin hukkaan menee:-)
Oho, on kyllä kallis uuni. Laitappa linkkiä, haluun nähä tuon ihmeuunin. Ja jos on varaa ni mikäs siinä! :-)
Kyllä kai se halvempikin uuni paistaa, ja jää vielä rahaa paistettaviinkin.
Eipä yllätä, että nainen haluaa kalliimman.
Tietenkin jotta voi päteä ystävilleen ja sukulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Oho, on kyllä kallis uuni. Laitappa linkkiä, haluun nähä tuon ihmeuunin. Ja jos on varaa ni mikäs siinä! :-)
http://www.miele.fi/c/uunit-1451.htm?mat=09520470&name=H_6760_BP
Haaveile ap kymppitonnin Gaggenausta isoon ääneen, mutta "tyydy" Mieleen.
Mihin sinä tarvitset tuollaista uunia? Ihan yhtä hyvän saisi samalta sivulta pari tonnia halvemmallakin.
Tänks linkistä. Ohan se komee kapistus. Aikamoinen määrä toimintoja. Ja jos kokkaa paljon ni kivahan tuollainen luxuskapine olis. Mut ei mitä, koittakaahan päästä sopuun siellä :-)
Jösses :O
En ostaisi tuon hintaista uunia vaikka olisin miljonääri.
Onko aloittaja oikeasti hyvä kokki , vai meinaako ap paistaa tuossa uunissa kalapuikkoja ja pakastepullia?
Hinta on silti aivan älytön.
Äh... jonkun "kosteuspaistonkin" saa aikaan kun laittaa uuniin paistamisen ajaksi kipon vettä. On kai tuo hieno, mutta en keksi kuka tuollaista uunia tarvitsee - ei edes huippukokit.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tarvitset tuollaista uunia? Ihan yhtä hyvän saisi samalta sivulta pari tonnia halvemmallakin.
Niissä halvoissa ei ole paistolämpötila säädettävissä kuin 250 asteeseen. Pizzat ja karjalanpiirakat saa mm. unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja oikeasti hyvä kokki , vai meinaako ap paistaa tuossa uunissa kalapuikkoja ja pakastepullia?
Hinta on silti aivan älytön.
Oikeasti hyvä kokki ei tarvitse yli sataa valmiiksi ohjelmoitua paisto-ohjelmaa uuniinsa.
Vierailija kirjoitti:
Äh... jonkun "kosteuspaistonkin" saa aikaan kun laittaa uuniin paistamisen ajaksi kipon vettä. On kai tuo hieno, mutta en keksi kuka tuollaista uunia tarvitsee - ei edes huippukokit.
Kutonen sen sanoi: näyttämisenhaluiset naiset.
Sama homma se muun sisutuksen/kodinkoneiden kanssa on. Ja laukkujen.
Ohoh, hienohan se on. Meidän autokaan ei kyllä maksa noin paljon. :D
Jos kokkaa paljon ja on varaa niin mikäpä siinä. Ja Mielehän luultavasti kestääkin, laatumerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä halvoissa ei ole paistolämpötila säädettävissä kuin 250 asteeseen. Pizzat ja karjalanpiirakat saa mm. unohtaa.
Kyllä varmana löytyy alle kolmella tonnilla sellainenkin uuni, jossa pizzaa ja karjalanpiirakoita saa aikaan.
Meillä on höyrytysuuni Ikeasta, 700€. Toimii kuin unelma. Siinä ei tosin ole pyropuhdistusta, mutta niitä ei ole edes kovin kehuttu. En mäkään mitään 200€:n uunia ostaisi, mutta en todellakaan maksaisi pelkästä merkistä noin naurettavaa hintaa, eihän sitä kehtais edes kertoa kenellekkään ettei saisi hullun leimaa.
pilkkooko tuo 3600€ uuni karjalanpaistin sianruhosta itsekseen?