Eikä mikä tahansa insinööri, vaan diplomi-insinööri!
Kommentit (27)
Olen ollut yli 10 v tekniikan alan hommissa, eikä minulla ole koskaan ollut kollegana, alaisena tai esimiehenä AMK-insinööriä. En tiedä onko ollut koskaan yhteistyökumppaninakaan. T&K-puolella DI on minimi ja TkL/TkT se varsinainen ammattihenkilön koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein DI ja amk ins voivat tehdä samaa työtä. Lähinnä joku valtion virka saattaa vaatia DI paperit.
Meille ei edes oteta töihin mitään amk:n porukkaa.
t. koodari
Meillä isossa insinööritoimistossa ei henkilön koulutuksella ole mitään väliä työtehtävien osalta.
Meiltä löytyy opistoinsinööriä, insinööriä AMK, insinööriä ylempi AMK, tekniikan kandidaattia, diplomi-insinööriä, tekniikan lisensiaattia ja tekniikan tohtoria.
Toimitusjohtaja on opistoinsinööri, osastopäälliköt opistoinsinöörejä/DI.
Vain työkokemus / osaaminen / halukkuus määrittää työtehtävät.
No jopas. Tässähän jää tekniikan tohtorikin varjoon.
Hihihi, hauska ketju... Mahtaakohan DI:n JA insinöörien mieli järkkyä, kun kuulevat että minä teen DI:n hommia vain datanomin papereilla... 😂😀
No, itse olen kehitysjohtaja ja koulutukseltani insinööri.
Alaisenani on yksi tuplatohtori, kolme tohtoria, kolme lisuria ja 7 DI koulutuksen saanutta. Sen lisäksi on vielä 8 henkilöä, joilla on muu koulutus. Itse arvostan eniten osaamista ja yhteistyötaitoja, koulutuksesta viis.
Hyvin usein DI ja amk ins voivat tehdä samaa työtä. Lähinnä joku valtion virka saattaa vaatia DI paperit.